As Sprzedaży 4/2023 (lipiec-sierpień)

As Sprzedaży nr 4/2023 - Co blokuje Twoją sprzedaż?

Co blokuje Twoją sprzedaż?

Pozornie sytuacja wydaje się pod pełną kontrolą: dział handlowy jest duży i prężny, zasiadają w nim same sprzedażowe asy, sprzedawane produkty/usługi mają wiele zalet, którymi można przyciągnąć klientów… a jednak sprzedaż kuleje. Znasz to ze swojej firmy? Sprawdź, czy nie pojawił się w niej któryś z najczęstszych blokerów sprzedaży! Czym one są, jak je identyfikować i w jaki sposób sobie z nimi radzić pisze w naszym Temacie numeru Tomasz Kalko. Kilka słów uzupełnienia z perspektywy handlowca dodaje natomiast Tomasz Targosz.

Jednym z najczęstszych blokerów już w trakcie rozmowy z klientem staje się cena. „Dla nas liczy się tylko cena, jeśli nie dostaniemy rabatu, to nie mamy o czym rozmawiać” – który z handlowców nie usłyszał takiego zdania z ust klienta? Jak bronić ceny i nie poddawać się takim sugestiom podpowiadają w swoich artykułach Łukasz Fiuczyński i Marta Woźny-Tomczak. Negocjacyjne know-how, które pomoże podczas wyjątkowo trudnej dyskusji z klientem znajdziecie również w tekście Magdaleny Siennickiej „Trudne negocjacje – jak wyjść z nich obronną ręką”.

Jak zwykle polecam także sekcję poświęconą e-commerce. Tym razem znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline, przykłady wykorzystania NFT i metaverse w e-commerce, konkretnie w branży fashion, a także wskazówki, w jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e-commerce.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 4/2023

Wilki sprzedaży, ale nie z Wall Street

Wilki sprzedaży, ale nie z Wall Street

Jakie są zasady sprzedawców, którzy niezależnie od produktu / usługi, zawsze osiągają sukces? Patryk Jasiński nazywa takie osoby wilkami sprzedaży. W swojej najnowszej książce zebrał aż 121 metod podzielonych na 4 kategorie: mental, doświadczenie, metody, zasady, które razem tworzą spójną całość i wprowadzają w świat prawdziwych wilków sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 4/2023

Tajemny język sygnałów

Tajemny język sygnałów

Subtelne komunikaty, które nieustannie przekazujemy poprzez język ciała, mimikę, dobór słów i modulację głosu, mają ogromny wpływ na to, jak jesteśmy odbierani. Vanessa van Edwards odkrywa przed nami sekretny język sygnałów społecznych, które stale nam umykają. Wskazuje także, co zrobić, aby wzmocnić pewność siebie, zdobyć szacunek oraz wywrzeć większy wpływ na innych.

Czytaj więcej
nr 4/2023

"Kliencie, jeśli przyznam ci rację, oboje będziemy w błędzie!" TOP 5 książek o skutecznej komunikacji w sprzedaży

"Kliencie, jeśli przyznam ci rację, oboje będziemy w błędzie!" TOP 5 książek o skutecznej komunikacji w sprzedaży
  • Dlaczego bez umiejętności odczytywania właściwego kontekstu nie ma szans na porozumienie w rozmowie?
  • Co Bóbr, Łasica, Lew i Spaniel mają wspólnego ze sprzedażą?
  • W jaki sposób słowo „jako” pomaga w sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Przepis na sprzedażową porażkę

Przepis na sprzedażową porażkę
  • Co może blokować sprzedaż w twojej firmie?
  • Dlaczego porażka w sprzedaży jest trochę jak katastrofa lotnicza?
  • W jaki sposób myślenie o reklamacjach przekłada się na sprzedaż?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Jak będzie się rozwijać e‑commerce w branżach fashion i beauty?

Jak będzie się rozwijać e-commerce w branżach fashion i beauty?

Znudzone małpy, kreatywne misie w strojach znanych marek odzieżowych jako NFT zapraszają do swoich elitarnych klubów. Cyfrowe bliźniaki, cyberinfluencerzy, a może jeden dzień e-commerce z wątkami fashion i beauty w 2040 roku? Kamila Gębik zabiera nas w świat prognoz i predykcji związanych z przyszłością branży e-commerce i naszych zakupów online. Slow fashion ze Skandynawii czy fast fashion z Azji?...

Czytaj więcej
nr 4/2023

Negocjacje dla tych, którzy nie lubią negocjować

Negocjacje dla tych, którzy nie lubią negocjować

Barry Nalebuff, ekspert z Yale, prezentuje swoje radykalne, ale oparte na zasadach i sprawdzone podejście, które określa, co naprawdę jest stawką w każdych negocjacjach. Gwarantuje przy tym, że dostaniemy swoją połowę tortu przy stole.

Czytaj więcej
nr 4/2023

Co blokuje twoją sprzedaż?

Co blokuje twoją sprzedaż?
  • Dlaczego techniki sprzedażowe nie działają?
  • Jakie lęki handlowców najczęściej blokują sprzedaż?
  • W jaki sposób planować codzienną pracę, żeby zwiększyć swoją sprzedażową skuteczność?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Ekscytacja etapem testów

Ekscytacja etapem testów

Rozmowa z Mariuszem Mrozem, trenerem i przedsiębiorcą w branży fitness HISTORIA SUKCESU Jestem przedsiębiorcą, który od ponad 8 lat sprzedaje swoje usługi w branży fitness, buduje markę Trener Mariusz Mróz oraz tworzy agencję fitness influencerów fit elite.  Uwielbiam szukać i testować nowe rozwiązania i w taki sposób rozwijać swoją firmę. Przeszedłem kilka kryzysów w biznesie i wierzę...

Czytaj więcej
nr 4/2023

Jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline?

Jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline?
  • Jakie możliwości daje nam współczesna technologia w zakresie zwiększania skuteczności kampanii omnichannelowych?
  • Które spośród dostępnych funkcjonalności zapewnią nam uzyskanie najlepszych wyników?
  • Kiedy footfall działa?
Czytaj więcej
nr 4/2023

NFT i METAVERSE ‑ chwilowy trend czy ogromny potencjał?

NFT i METAVERSE - chwilowy trend czy ogromny potencjał?
  • Czym są NFT i metaverse?
  • Co to jest cyfrowa moda?
  • Co małpy mają wspólnego z metaverse i zakupami?
Czytaj więcej
nr 4/2023

W jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e‑commerce?

W jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e-commerce?
  • Kogo i czego dotyczy Akt o Usługach Cyfrowych?
  • Jak wyglądają poszczególne etapy jego wprowadzania?
  • Jakie zmiany oznacza dla właścicieli biznesów e-commerce?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Open source w praktyce ‑ o czym należy pamiętać

Open source w praktyce - o czym należy pamiętać
  • Co powinniśmy wziąć pod uwagę, korzystając z wolnego oprogramowania?
  • Czy warto korzystać z licencji open source?
  • Jak zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Klienci z róznych stron świata: Austria

Klienci z róznych stron świata: Austria
  • Jakimi cechami charakteryzują się Austriacy jako kontrahenci?
  • Jak wygląda porównanie kultury polskiej do austriackiej i co to dla nas oznacza?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Pierwsze wrażenie nie jest ważne... jest najważniejsze!

Pierwsze wrażenie nie jest ważne... jest najważniejsze!
  • Czym się różni pierwsze wrażenie aktywne i pasywne?
  • Jaką rolę w tworzeniu pierwszego wrażenia odgrywają poszczególne zmysły?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Jak budować zaufanie klienta jako handlowiec?

Jak budować zaufanie klienta jako handlowiec?
  • Czym jest zaufanie w biznesie?
  • Dlaczego sprzedawca powinien ufać samemu sobie?
  • Jak powinien postępować handlowiec, aby zwiększać własną wiarygodność?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Trudne negocjacje ‑ jak wyjść z nich obronną ręką

Trudne negocjacje - jak wyjść z nich obronną ręką
  • Czym jest BATNA i dlaczego warto ją mieć?
  • Jak reagować, gdy nasz partner negocjacyjny staje się agresywny?
  • W jakie pułapki wpadamy na własne życzenie?
Czytaj więcej
nr 4/2023

"Dla nas liczy się tylko cena". Czy na pewno?

"Dla nas liczy się tylko cena". Czy na pewno?
  • Gdzie szukać przewag konkurencyjnych, jeśli produkt, który sprzedajemy jest prosty i ma wiele odpowiedników na rynku?
  • Jak budować wartość sprzedawanego produktu/usługi?
  • Dlaczego w sprzedaży warto posiłkować się próbkami produktów i usług?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Jak przedstawiać ofertę, by klienci nie koncentrowali się na cenie?

Jak przedstawiać ofertę, by klienci nie koncentrowali się na cenie?
  • W którym miejscu oferty handlowej zawierać cenę produktu/usługi?
  • Jak uatrakcyjnić proponowaną cenę?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Jak sprzedawać, kiedy klienci boją się kupować?

Jak sprzedawać, kiedy klienci boją się kupować?
  • Jak raz na zawsze uporządkować komunikację z klientami?
  • Jakie pytanie zadać na początku procesu, by dowiedzieć się o kliencie tego, czego sam nie powie?
  • Co robić, kiedy klienci ciągle odkładają decyzję o zakupie i czujesz, że wynika to ze strachu?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Między technologią a biznesem ‑ jak przełamać bariery przy zakupie nowych technologii

Między technologią a biznesem - jak przełamać bariery przy zakupie nowych technologii
  • Jakie są wyzwania klienta i dostawcy oprogramowania w trakcie procesu zakupowego, gdy przedmiotem zakupu są nowe technologie?
  • Jak zrozumieć nietechnologicznego klienta i realnie odpowiedzieć na jego potrzeby?
  • Jak cyfryzować, aby realizować konkretne potrzeby przedsiębiorstwa, wdrożyć system sprawnie i do tego nie popłynąć finansowo?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Jest cyfra, jest spokój?

Jest cyfra, jest spokój?
  • Dlaczego koncentracja na targecie bywa bardzo zwodnicza?
  • Czy miarą skuteczności handlowca są wyniki sprzedaży?
  • Jak pracować mądrzej, a nie ciężej?
Czytaj więcej
nr 4/2023

"Sprzedaj mi ten długopis"

"Sprzedaj mi ten długopis"
  • Jak usprawnić proces rekrutacji na stanowiska handlowe w firmie?
  • Jak stworzyć profil poszukiwanego handlowca dostosowany do potrzeb konkretnej firmy?
  • Jakie błędy poznawcze i błędne przekonania mogą wpłynąć na proces weryfikacji umiejętności kandydata?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Kandydat na handlowca pod lupą

Kandydat na handlowca pod lupą
  • Jak (i czy w ogóle) sprawdzać umiejętności sprzedażowe kandydata na handlowca w procesie rekrutacji?
  • Jak zweryfikować kompetencje miękkie handlowca?
  • Co handlowiec powinien umieć wyliczyć?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.