Strategie sukcesu

AS_17_25.jpg

Strategia życia z produktem, czyli jak marketing może pomagać w sprzedaży

Magdalena Kucharzewska   As Sprzedaży 17/2018 Tekst otwarty

W marketingu funkcjonuje pojęcie cyklu życia produktu. Produkty, podobnie jak ludzie, rodzą się, zdobywają rynek, żyją i umierają. Większość z nas pamięta kasety VHS, aparaty fotograficzne na klisze czy dyskietki, których dzisiaj już się praktycznie nie używa. Ale też codziennie pojawiają się nowości, jak telefon rozpoznający rysy twarzy czy drukarki 3D, o których jeszcze kilkanaście lat temu mogliśmy tylko pomarzyć. Jak cykl życia produktu wpływa na sprzedaż?

AS_17_29.jpg

Funny money: kiedy cena staje się nieistotna

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 17/2018

Wyobraź sobie, że idziesz ulicą. Spieszysz się, bo za chwilę masz ważne spotkanie. Nagle na chodniku widzisz banknot stuzłotowy. Kto z nas nie zatrzymałby się i go nie podniósł? Wszyscy. Teraz wyobraź sobie jeszcze raz tę samą sytuację, lecz tym razem na chodniku leży moneta jednogroszowa. Kto w tej sytuacji przystanie, żeby ją podnieść? Nikt.

Podcast sposobem na klienta

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 16/2018 Tylko on-line

Zjawisko pozyskiwania klientów za pomocą podcastów zaczyna w Polsce nabierać coraz większego znaczenia. Stosunkowo mało firm i handlowców zdaje sobie jeszcze sprawę, jak skuteczne jest to narzędzie w budowaniu zaufania potencjalnych klientów i konwersji ich na klientów faktycznych. Jednak liczba podcastów o charakterze komercyjnym z miesiąca na miesiąc rośnie, więc im wcześniej sięgniesz po to narzędzie, tym większą masz szansę na sukces.

AS_16_20.jpg

Follow-up, czyli jak zwiększyć szansę na sprzedaż

Maciej Sasin   As Sprzedaży 16/2018 Tekst otwarty

Kiedy zwrócono się do mnie z propozycją napisania tego artykułu, pomyślałem, że temat jest tak oczywisty, że nie wzbudzi zainteresowania. Jednak po chwili refleksji doszedłem do wniosku, że jednak coś jest na rzeczy, skoro dzwoniący do mnie handlowcy rzadko robią follow-up... Uświadomiłem sobie, że rzeczywiście jest z tym problem i że to, co dla mnie jest normalnym budowaniem relacji i kontaktu, dla wielu jest działaniem pozbawionym sensu. W artykule odpowiem na pytanie, po co i w jaki sposób robić skuteczny follow-up.

AS_16_24.jpg

Poznaj mnie, polub, zaufaj i zapłać

Karol Froń   As Sprzedaży 16/2018

W świecie, w którym klient tylko przez 8 sekund potrafi utrzymać uwagę na jednym komunikacie, musisz umieć się wyróżnić. Jeśli więc od razu nie dasz mu argumentu, dla którego powinien chcieć poznać cię bliżej, stracisz bezpowrotnie szansę na nawiązanie współpracy. Czy możesz sobie na to pozwolić, czując oddech konkurencji na plecach? W artykule pokażę, jak za pomocą kilku prostych działań pozyskać klientów na lokalnym rynku, sprzedając usługi.

Blog sposobem na sprzedaż

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 15/2018 Tylko on-line

Blog jako narzędzie pozyskiwania uwagi już dawno został przetestowany pod kątem skuteczności dotarcia do klientów. Jeśli twoja firma nie ma jeszcze bloga to znaczy, że albo jesteście marką, która musi opędzać się od klientów, albo wiele osób, które mogłyby dokonać u was zakupów po prostu tego nie robi, dlatego, że nie dostarczacie im odpowiednich powodów. Prowadzenie bloga firmowego jest tanim i skutecznym sposobem na pozyskiwanie nowych klientów.

Drzwi do udanych transakcji

Katarzyna Kłobukowska   As Sprzedaży 15/2018 Tylko on-line

„Nigdy nie chciałem rejestrować się w LinkedIn, bo nie sądziłem, że do czegoś mi się to przyda” – jeżeli podpisujesz się pod tym zdaniem, nie jesteś jedyny. W dalszym ciągu wiele osób uważa LinkedIn za serwis przydatny jedynie w sytuacji poszukiwania pracy. A szkoda, bo jest on jednym z największych serwisów networkingowych i cennym źródłem kontaktów biznesowych. Jak zatem w pełni wykorzystać możliwości, które daje serwis i za jego za pomocą budować swój profesjonalny wizerunek?

AS_15_24.jpg

Analiza efektywności działań w regionie sprzedaży

Jacek Klimek   As Sprzedaży 15/2018

Jako przedstawiciel handlowy możesz być rozliczany na podstawie wielu różnych wskaźników świadczących o twoich wynikach. Możesz być również oceniany na podstawie tylko jednego kryterium – realizacji celu sprzedażowego. Warto więc znaleźć uniwersalną metodę, za pomocą której będziesz w stanie analizować efektywność działań prowadzonych w swoim regionie sprzedaży.

AS_14_20.jpg

Model: cecha – zaleta – korzyść w praktyce

Monika Mucha   As Sprzedaży 14/2018

O konieczności badania potrzeb i oczekiwań klientów każdy handlowiec dowiaduje się już na etapie szkolenia wdrożeniowego. Techniki sprzedaży i prezentacji oferty to tematyka kolejnych warsztatów, jakie firmy organizują swoim sprzedawcom, oczekując, że dostarczone narzędzia pomogą zrealizować wyznaczone cele. Często jednak brakuje zrozumiałej instrukcji, w jaki sposób wykorzystać wiedzę na temat technik sprzedaży i dopasować wybrane elementy do zdiagnozowanych potrzeb klienta.

Archiwum