Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 21: w jaki sposób efektywnie wyznaczać sobie cele?
Dla wielu osób negocjacje stanowią istotę całego procesu nabywczego, ponieważ to na tym etapie następuje bezpośredni kontakt z dostawcą, uzgadnianie ceny i uścisk dłoni dla przypieczętowania − miejmy nadzieję – korzystnej umowy. Jest to jednak element większej całości. Oczywiście jest to element ważny, który może decydować o sukcesie lub porażce procesu nabywczego.
„Nie lubię jak mi się sprzedaje, zwłaszcza agresywnie... Lubię za to kupować!” – słyszałem kilka razy z ust klienta, robiąc wywiady posprzedażowe. A skoro firmy na konkurencyjnym rynku szukają przewag, oferując wyższą jakość usług i standardów obsługi, to chyba dobrze jest skorzystać z tej wskazówki: wyjść klientom naprzeciw i obsługiwać ich tak jak sobie życzą?
Negocjacje w literaturze przedmiotu określane są jako dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia z innymi, gdy niektóre z naszych interesów są wspólne, a inne sprzeczne i obie strony chcą uzyskać porozumienie. Mają określony scenariusz i zasady, według których obie strony powinny się ze sobą porozumiewać. W praktyce jednakże, jeśli mówimy o negocjacjach handlowych,...
Dziś telefon służy do robienia zdjęć, kręcenia filmów, skanowania, pisania książek (serio – niektórzy tak robią), projektowania, planowania podróży, robienia tego wszystkiego, co można zrobić na komputerze i wreszcie... do dzwonienia. O tej ostatniej opcji często zapominamy, bo wolimy wysłać maila, skorzystać z komunikatora i skrobnąć szybkiego SMS-a. Co możesz zrobić, by telefon stał się twoim ulubionym...
Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest...
Następna
strona
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.