Akademia umiejętności

AS_21_60.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: "Przesyłam ofertę w załączniku"

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 21/2019

E-mail stał się tak powszechnym narzędziem w komunikacji biznesowej, że często nie zastanawiamy się specjalnie nad jego formą. Ważne, że szybko możemy załatwić sprawę z klientem. Tymczasem e-mail biznesowy jest jak list – powinien zachowywać wszelkie zasady oficjalnej komunikacji firma–firma czy firma–klient. Brak stosowania się do zasad netykiety w korespondencji z klientem może zostać negatywnie odebrany przez odbiorcę.

AS_21_65.jpg

Negocjacje jak gra w szachy

O negocjacjach napisano już wiele. To trudna sztuka, gdzie wiedza teoretyczna o technikach i stylach negocjacyjnych stanowi jedynie wstęp do kolejnych etapów wtajemniczenia. Kluczowe jest stałe podnoszenie swoich umiejętności, wyciąganie wniosków z porażek i doświadczenie budowane latami. Co jeszcze jest ważne w skutecznych negocjacjach? Zapytaliśmy o to Renatę Kozłowską, która musiała się zmierzyć z niejednym negocjacyjnym klinczem.

AS_20_46.jpg

Neutralizacja obiekcji wg modelu URD

Sytuacja, w której klient decyduje się na zakup proponowanego produktu to sytuacja pożądana przez każdego handlowca. Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego klienci kupują twój produkt albo wolą dokonać zakupu u konkurencji? Każda podejmowana w codziennym życiu decyzja jest poprzedzona refleksją, analizą wszelkich „za” i „przeciw”. Wówczas pojawiają się obiekcje, które często zamykają sprzedaż.

AS_20_50.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: Dzwonię do Pani/Pana w bardzo nietypowej sprawie...

Maciej Sasin   As Sprzedaży 20/2019

Klienci w wielu branżach mają mniej czasu na spotkania, więc coraz więcej kontaktów przenoszonych jest na telefon i maila. Z jednej strony jest to ułatwienie, a z drugiej, utrudnienie – kanały komunikacji pośredniej nie są tak intuicyjne, jak rozmowa bezpośrednia, chociaż tańsze w finalnym rozrachunku. Aby nie narazić się na pogorszenie relacji z klientami poprzez brak dopasowania się do sytuacji, warto poznać podstawowe zasady savoir-vivre'u obowiązujące podczas rozmowy telefonicznej.

AS_20_54.jpg

Komunikacja interpersonalna: jak mówić, żeby inni nas słuchali?

Iza Krejca-Pawski   As Sprzedaży 20/2019

Komunikacja jest pełna paradoksów. Teoretycznie, kiedy dwie osoby ze sobą rozmawiają i dokonują ustaleń, po zakończeniu rozmowy powinny mieć pełną jasność, co zostało ustalone i na kiedy. Tymczasem na co dzień zdarzają się sytuacje, w których okazuje się, że klient zrozumiał daną informację inaczej niż ty, oczywiście na swoją korzyść. Szef za oczywiste uważa, że zadanie będzie wykonane, tymczasem w zespole brak jasności nawet co do tego, kto ma je wykonać. Kolega obiecał, że pomoże, a potem okazuje się, że nie wie, o czym mowa. W artykule omawiamy najczęstsze pułapki komunikacyjne, które nierzadko są powodem nieporozumień i pokazujemy, jak ich uniknąć.

AS_20_60.jpg

Networking: trudna sztuka budowania relacji

Grzegorz Turniak   As Sprzedaży 20/2019

Networking to pojęcie odmieniane w ostatnich latach przez wszystkie przypadki. Jednak wiele osób rozumie je błędnie, traktując jako sposób na zbieranie wizytówek, aby następnie wykorzystać je do kontaktu w celu przedstawienia oferty. Na czym więc polega prawdziwy networking? Zapytaliśmy o to Grzegorza Turniaka, jednego z najbardziej znanych networkerów w Polsce.

AS_19_37.jpg

Analiza rynku krok po kroku

Marek Rutkowski   As Sprzedaży 19/2018

Fundamentem trafnych decyzji menedżerów jest często rzetelna analiza rynku. Lista osiąganych dzięki niej korzyści jest długa, m.in. ułatwia określenie kierunków rozwoju i wybór strategii firmy, sprzyja lepszemu planowaniu, umożliwia poprawę efektywności bieżącej działalności. Umiejętność przeprowadzenia analizy rynku przydaje się również w pracy na pierwszym froncie sprzedażowym. Jak zatem przeprowadzić profesjonalną analizę rynku?

AS_19_42.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: „Może omówimy wszystko podczas lunchu?”

Biznesowe spotkania w restauracjach są częścią naszej pracy. Wyjście z biura daje poczucie mniej formalnej atmosfery, a wspólne spożywanie posiłków jest okazją do budowania dobrych relacji z kontrahentami. Pamiętaj jednak o tym, że to wciąż przede wszystkim rozmowa biznesowa i wszelkie gafy mogą się odbić na twoim wizerunku.

AS_18_39.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: „Chciałbym Panu przedstawić...”

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 18/2018

Profesjonalny handlowiec to osoba, która nie tylko ma wiedzę i umiejętności w zakresie sprzedaży, ale także zna zasady etykiety biznesowej. Umiejętność przedstawienia się, znajomość zasad precedencji, znajomość reguł tytułowania, zwracania się do klientów czy skracania dystansu – to dziś warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu. Zasady savoir-vivre'u to nie tylko zbiór konwenansów, to również skuteczne narzędzie do otwierania kontaktu i budowania pozytywnych i długotrwałych relacji z klientami.

Archiwum