Akademia umiejętności

AS_19_37.jpg

Analiza rynku krok po kroku

Marek Rutkowski   As Sprzedaży 19/2018

Fundamentem trafnych decyzji menedżerów jest często rzetelna analiza rynku. Lista osiąganych dzięki niej korzyści jest długa, m.in. ułatwia określenie kierunków rozwoju i wybór strategii firmy, sprzyja lepszemu planowaniu, umożliwia poprawę efektywności bieżącej działalności. Umiejętność przeprowadzenia analizy rynku przydaje się również w pracy na pierwszym froncie sprzedażowym. Jak zatem przeprowadzić profesjonalną analizę rynku?

AS_19_42.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: „Może omówimy wszystko podczas lunchu?”

Biznesowe spotkania w restauracjach są częścią naszej pracy. Wyjście z biura daje poczucie mniej formalnej atmosfery, a wspólne spożywanie posiłków jest okazją do budowania dobrych relacji z kontrahentami. Pamiętaj jednak o tym, że to wciąż przede wszystkim rozmowa biznesowa i wszelkie gafy mogą się odbić na twoim wizerunku.

AS_18_39.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: „Chciałbym Panu przedstawić...”

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 18/2018

Profesjonalny handlowiec to osoba, która nie tylko ma wiedzę i umiejętności w zakresie sprzedaży, ale także zna zasady etykiety biznesowej. Umiejętność przedstawienia się, znajomość zasad precedencji, znajomość reguł tytułowania, zwracania się do klientów czy skracania dystansu – to dziś warunek konieczny do osiągnięcia sukcesu. Zasady savoir-vivre'u to nie tylko zbiór konwenansów, to również skuteczne narzędzie do otwierania kontaktu i budowania pozytywnych i długotrwałych relacji z klientami.

Zamykanie sprzedaży na rynku B2B

Zamknięcie transakcji rozumiane np. jako podpisanie kontraktu to wisienka na torcie. Jeśli poprzednie etapy rozmowy handlowej potoczyły się dobrze, to finalizacja jest naturalną konsekwencją. Jeśli nie finalizujesz transakcji, bariera często dotyczy któregoś z wcześniejszych etapów, dlatego zamykanie sprzedaży, pomimo że jest najkrótszym etapem całego procesu, wymaga wielu różnych umiejętności.

AS_17_43.jpg

Negocjacje w praktyce: analiza pozycji negocjacyjnych

Negocjacje rozumiane jako proces komunikacyjny mający na celu uzyskanie porozumienia są podstawowym narzędziem w pracy sprzedawcy. Bez choćby cząstkowej umiejętności negocjowania żaden handlowiec nie może myśleć o osiągnięciu sukcesu. I choć w praktyce często zdarza się, że o powodzeniu transakcji decyduje jeden czynnik, np. cena, to warto wiedzieć, jak przygotować się do negocjacji, jak rozpoznać pozycje negocjacyjne i jak tę wiedzę wykorzystać w całym procesie sprzedaży.

AS_16_36.jpg

Jak cię widzą, tak sprzedajesz

Monika Mucha   As Sprzedaży 16/2018

W 1999 roku Tanya Chartrand i John Bargh przeprowadzili eksperymenty, które dały naukowe podstawy do opisania jednego z narzędzi wpływu społecznego, zwanego efektem kameleona. Badanym zachowaniem było naśladownictwo, które jest naturalnym ludzkim zachowaniem, gdyż już noworodki w pierwszych dniach życia zaczynają naśladować bliskie osoby, a jako dorośli wykazujemy skłonność do okazywania większej sympatii osobom podobnym do nas samych. Na podstawie tych obserwacji powstała jedna z technik sprzedażowych, zwana techniką lustra, która znajduje swoje odzwierciedlenie również w NLP.

AS_16_40.jpg

Savoir-vivre w sprzedaży: „Dzień dobry, miło Panią widzieć!”

Szymon Lach   As Sprzedaży 16/2018

Podanie dłoni, wręczenie wizytówki, przejście na ty i wiele innych. To czynności, które w życiu zawodowym powtarzamy tak często, że niekiedy nawet nie zwracamy na nie uwagi. Jak się okazuje – niesłusznie, bo potrafią zdecydować o sukcesie lub porażce w sprzedaży. Dlatego dobrze jest wiedzieć, jak zachować się z klasą, elegancją i kulturą w czasie spotkania z klientem.

Bariera sekretarki/asystentki – jak się przez nią przebić?

Karol Froń   As Sprzedaży 15/2018 Tylko on-line

Każdemu sprzedawcy przynajmniej raz w życiu zdarzyło się, że telefon do firmy potencjalnego klienta odebrała sekretarka, która grzecznie, ale stanowczo odmówiła połączenia z szefem. Prosiła natomiast o wysłanie oferty na maila, co w miażdżącej większości przypadków oznacza koniec sprzedaży. Czy jest sposób, żeby tego uniknąć? Oczywiście.

Archiwum