Relacje z klientem

AS_17_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Indie

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 17/2018

Szybki rozwój gospodarczy, duży potencjalny rynek zbytu, coraz bardziej liberalne otoczenie – to czynniki, dzięki którym Indie są atrakcyjnym kierunkiem dla wielu polskich firm. Istnieje także wiele potencjalnych barier, takich jak przepisy utrudniające sprzedaż detaliczną, zaporowe cła czy problemy z korupcją, które mogą zniechęcać do wejścia na ten rynek. Wyzwanie stanowi również odmienna kultura.

AS_17_20.jpg

Klient premium, produkt premium

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 17/2018

Klient premium to klient bardzo wymagający. Jednym z podstawowych elementów, który może zdecydować o sukcesie na rynku dóbr luksusowych (lub jego braku) jest dobre rozpoznanie, z jakim typem klienta premium mamy do czynienia, co wpływa na jego decyzje zakupowe i jakie są jego oczekiwania wobec procesu sprzedaży i obsługi.

Decyzja na czas, czas na decyzję

Urszula Bartkowska   As Sprzedaży 16/2018 Tylko on-line

Czy zdarzyła ci się sytuacja, gdy byłeś pewny, że klient kupi od ciebie produkt/usługę, a finalnie okazywało się, że jednak zdecydował się skorzystać z oferty konkurencji lub w ogóle odstąpił od zakupu? Jak zareagowałeś w takiej sytuacji? Smutkiem, złością, obrażeniem się na klienta? A może podjąłeś starania, aby dowiedzieć się o przyczyny takiej decyzji, abyś mógł wykorzystać tą wiedzę w przyszłości?

AS_16_16.jpg

10 praktyk w zakresie prospectingu, które zniechęcają potencjalnych klientów

Marek Waśkiewicz   As Sprzedaży 16/2018

Prospecting, czyli proces poszukiwania potencjalnych klientów, to jedno z najtrudniejszych zadań handlowca. Nierzadko wymaga rozmowy z nieuprzejmym klientem, a odmowa i odrzucenie to jego nieodłączny element. Co ciekawe, nie lubią go również sami klienci. Dlaczego? Bo nie lubią handlowców? A może dlatego, że ci stosują praktyki, które zrażają potencjalnych klientów?

AS_15_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Stany Zjednoczone

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 15/2018

Stany Zjednoczone kojarzą nam się ze skutecznością, wysoką jakością, innowacyjnością. Pewność siebie, zdecydowanie, nastawienie na zadania ma wpływ na to, w jaki sposób Amerykanie się komunikują. Czy warto ich naśladować, czy lepiej zastosować inną technikę sprzedaży? W poniższym artykule postaram się znaleźć skuteczną metodę współpracy i sprzedaży klientom zza oceanu.

AS_15_16.jpg

Gdy klient nie płaci

Żaneta Rachlewicz   As Sprzedaży 15/2018

Nic tak nie poprawia humoru jak podpisanie umowy z nowym klientem. Entuzjazm opada w momencie, gdy nabywca skorzystał z oferty, ale nie dokonał płatności w ustalonym terminie. Niektórzy handlowcy za wszelką cenę starają się odzyskać należność, lecz podjęte działania bywają często nieskuteczne. Inni z obawy przed utratą klienta i dobrej opinii wolą nie podejmować żadnych działań.

AS_15_20.jpg

Efekty zamiast potrzeb

Rafał Mróz   As Sprzedaży 15/2018

Pytanie klientów o potrzeby jest bez sensu. Dlaczego? Potrzeby to grząski grunt. Z jednej strony są istotnym elementem procesu sprzedaży, z drugiej – klienci nie są naiwni. Nie dadzą sobie wmówić, że czegoś potrzebują, jeśli jest inaczej. I żeby było trudniej, wcale nie myślą o swoich potrzebach. Często nawet nie wiedzą, czego potrzebują.

AS_14_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Niemcy

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 14/2018

Według Głównego Urzędu Statystycznego udział Niemiec w naszym eksporcie wynosi prawie 30%. Polskie produkty są bardzo dobrze postrzegane wśród naszych zachodnich sąsiadów. To otwiera sporo możliwości współpracy. Geograficzna bliskość sprawia, że odczuwamy dużo mniejszą barierę wejścia na ten rynek, a także mniejsze różnice w komunikacji, we wzajemnym zrozumieniu oraz podejściu do biznesu. Owszem, mamy wiele wspólnych cech z naszymi zachodnimi sąsiadami, ale istnieją też pewne różnice, o których warto pamiętać.

Archiwum