Relacje z klientem

nr 35/2021

Jak prezentować ofertę, gdy możemy spotkać się wyłącznie zdalnie?

Jak prezentować ofertę, gdy możemy spotkać się wyłącznie zdalnie?

Aż do znudzenia słyszę w działach handlowych powtarzający się tekst: „Sprzedawałbym więcej, gdybym mógł spotkać się z klientami”. To zdanie idealnie pokazuje, jak łatwo spuścić zasłonę dymną na niską skuteczność działań sprzedażowych. Czy rzeczywiście trzeba zobaczyć się z klientem face-to-face, żeby sprzedać? Okazuje się, że wielu handlowców działa zgodnie z utartym już schematem opartym na spotkaniach,...

Czytaj więcej
nr 35/2021

Jak utrzymać uwagę rozmówcy podczas prezentacji oferty?

Jak utrzymać uwagę rozmówcy podczas prezentacji oferty?

W latach 90. ubiegłego wieku byliśmy lepiej skoncentrowani i potrafiliśmy poświęcać nawet ponad 30 sekund na zupełnie nowe komunikaty, jakie do nas docierały. Dotyczyło to reklam, ulotek, rozmów na ulicach czy coraz powszechniejszych telefonów. Przestrzeń informacyjna jednak coraz bardziej się zagęszczała i obecnie nie jesteśmy w stanie poświęcić więcej niż 12 sekund nowym informacjom. Jak w takim...

Czytaj więcej
nr 35/2021

Budowanie relacji z klientem w nowej rzeczywistości

Budowanie relacji z klientem w nowej rzeczywistości

Budowanie relacji w sprzedaży od zawsze kojarzyło się głównie z uprzejmością, wysokim poziomem kultury i dostarczaniem klientowi tego, co lubi i czego potrzebuje. Nie bez powodu stare sprzedażowe powiedzenie brzmi: „Klient nasz pan”. Mijają lata i pewne prawdy pozostają niezmienne, przez co nadal powinny pozostać fundamentem budowania relacji. Dziś jednak doprecyzować trzeba jeszcze pewien obszar i...

Czytaj więcej
nr 35/2021

Klienci z różnych stron świata: Australia

Klienci z różnych stron świata: Australia

Odległa Australia jest szóstym największym państwem na świecie, ale jej populacja wynosząca dwadzieścia cztery miliony to zaledwie połowa mieszkańców Kalifornii. Relatywnie mały rynek zbytu oraz izolacja geograficzna sprawiają, że Australijczycy kładą duży nacisk na internacjonalizację biznesu. To z kolei pozwala im zapewnić dobrobyt ekonomiczny oraz stabilną przyszłość. Australia ma nadal wiele do...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 34/2021

Dysonans pozakupowy ‑ jak pomóc klientowi go uniknąć?

Dysonans pozakupowy - jak pomóc klientowi go uniknąć?

Wyszłam ze sklepu z torbą, w której znajdowała się sukienka za 500 zł. Natychmiast pojawiła się myśl – czy naprawdę potrzebowałam kolejnej kiecki, która będzie wisieć w szafie? Podpisałam umowę, kupując szkolenie dla swoich pracowników. Ledwo złożyłam podpis i w głowie pojawiła mi się myśl – czy na pewno dobrze zrobiłam? Znasz te sytuacje? Podejmujesz decyzję o zakupie, a później wahasz się, czy na...

Czytaj więcej
nr 34/2021

Jak nie przeszkodzić klientowi w zakupie

Jak nie przeszkodzić klientowi w zakupie

Do dziś pamiętam sytuację, gdy klient po godzinnym spotkaniu powiedział: „Świetnie, proszę przygotować umowę”. Dziwnie to zabrzmi, ale... byłem tak zaskoczony, że nie wiedziałem, co robić dalej. Wszyscy przecież prowadzimy spotkania sprzedażowe, aby usłyszeć właśnie te słowa, ale żeby tak od razu, na pierwszym spotkaniu? Takie rzeczy się zdarzają, choć czasami przez własną reakcję możemy stracić klienta,...

Czytaj więcej
nr 34/2021

Jak rozróżniać klientów gotowych do rekomendowania cię od tych, którzy nigdy tego nie zrobią

Jak rozróżniać klientów gotowych do rekomendowania cię od tych, którzy nigdy tego nie zrobią

Aż 84 proc. Polaków poleca innym produkt lub usługę, z których są zadowoleni – wynika z badań dr Jolanty Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Koźmińskiego. Opinie znajomych i rodziny traktowane są jako najbardziej wiarygodne źródło informacji przez ponad 60 proc. Polaków. To bardzo dobra wiadomość dla każdego handlowca. Należy jednak zadać sobie pytanie, czy na etapie spotkań z klientem sprzedawca...

Czytaj więcej

Następna
strona

Nastęna stron

Przejdź do

Partnerzy

Reklama