Viva España! Piękna pogoda, prażące słońce, długie plaże, pyszne jedzenie, znakomite wino, gorące flamenco... Hiszpanie wiedzą, jak żyć. Niejeden z nas ma podobne skojarzenia związane z Hiszpanią. Ale jacy są Hiszpanie w realiach biznesowych? Poznanie hiszpańskiej kultury pomoże nam zrozumieć ich zachowanie w niejednej kluczowej sytuacji.
Słuchanie jest sztuką. Szczególnie dzisiaj, kiedy mamy dookoła tak wiele bodźców, które odciągają naszą uwagę. Jeśli jednak nauczymy się tej sztuki i będziemy gotowi słuchać naszych klientów, odwdzięczą się nam zaufaniem i przywiązaniem. A dodatkowo pozwolą nam poznać takie zakamarki swoich potrzeb, do których być może nigdy nie dotarła nasza konkurencja.
Kiedy zaczynałem karierę sprzedawcy, takiego pytania w ogóle nikt nie stawiał, bo odpowiedź była oczywista. Telefoniczna sprzedaż właściwie nawet nie raczkowała, nie żyliśmy też w reżimie pandemii – spotkania z klientami były więc podstawą mojej pracy. I mimo że czasy się zmieniły, moja odpowiedź niezmiennie brzmi „tak”. Dlaczego? O tym właśnie piszę w artykule.
Aby mieć pewność, że koszty pozyskania nowych klientów, które ponosi firma przyniosą oczekiwane zyski, warto zastosować metodę oceny rentowności klienta, dzięki której można mieć pewność, że dzisiejsze inwestycje okażą się opłacalne.
Pracując jako handlowcy, często napotykamy na „dozorców”. To osoby, które nie są upoważnione do podjęcia decyzji sprzedażowej, a jednocześnie nie chcą lub nie mogą udostępnić kontaktu do dyrektora czy prezesa, który ma możliwość podejmowania takich decyzji. Co zrobić, aby rzeczywiście zdobyć kontakt do dyrektora lub prezesa danej firmy?
Turcja ma bardzo szybko rozwijającą się gospodarkę, młodą i wykwalifikowaną siłę roboczą oraz niskie podatki, co może oznaczać ciekawe możliwości biznesowe. Kraj położony jest na dwóch kontynentach, większość usytuowana jest w Azji, a niewielka część w Europie. Takie położenie wpływa na połączenie wpływów różnych kultur. Na kulturę Turcji duży wpływ wywiera także religia, co może potęgować różnice...
Ostatnie lata – tak, stwierdzenie „lata” ma już uzasadnienie! – pokazały nam, że tradycyjne fizyczne wizyty u klienta czy też spotkania gdzieś na „mieście” odchodzą do lamusa. Niezależnie od tego, czy zgodnie z polityką twojej firmy wróciłeś do osobistych spotkań z klientami, czy też świetnie odnajdujesz się w nowej, bardziej zdalnej rzeczywistości, mam dla ciebie serię porad, które pomogą ci utrzymać...
Następna
strona
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.