Relacje z klientem

As_21_nieetyczna.jpg

(Nie)etyczna sprzedaż (nie) popłaca

Paulina Kołodzińska   As Sprzedaży 21/2019 Tylko on-line

Moralność i etyka w sprzedaży to temat rzeka. Mówi się, że dobry handlowiec potrafi sprzedać nawet wodę święconą diabłu. Podstawą do zdobycia niezwykłych umiejętności sprzedażowych są: zapał, wiedza i praktyka. Zanim jednak zaczniesz praktykować techniki sprzedażowych szarlatanów, warto zastanowić się, czy ich zasady wpisują się w kanon wartości, jakimi kierujesz się w sprzedaży – cienka jest bowiem granica między etyczną i szczerą sprzedażą, opartą na dogłębnym badaniu potrzeb klienta a nachalną akwizycją, będącą jedynie drogą do wzbogacenia się.

As_21_25.jpg

Klienci z różnych stron świata: Włochy

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 21/2019

Często kultury, które wydają się nam zupełnie inne od naszej, okazują się bardziej podobne, niż oczekiwaliśmy. Takim przykładem są Włochy. Pomimo wielu różnic, może zaskoczyć cię liczba podobieństw między Polakami a Włochami. Jak wykorzystać je w relacjach biznesowych? Jak stawić czoła problemom wynikającym z różnic międzykulturowych?

AS_21_30.jpg

Cykl życia klienta

Henry Ford powiedział kiedyś, że sekret sukcesu leży w umiejętności przyjęcia punktu widzenia innych i patrzeniu na rzeczy zarówno z pozycji rozmówcy, jak i własnej. Jako handlowiec możesz te słowa potraktować jako naczelne motto procesu sprzedaży. A wtedy na pewno odniesiesz sukces!

AS_21_37.jpg

Proces zakupowy oczami klienta B2B: Renata Gutowska - Vinderen Sp. z o.o.

Kamila Sekułowicz   As Sprzedaży 21/2019

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

AS_20_20.jpg

Klienci z różnych stron świata: Brazylia

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 20/2019

Karnawał, samba, futbol, piękne plaże, słońce, palmy, ale też niebezpieczne miasta, wysoka przestępczość, fawele. Czy coś jeszcze przychodzi ci do głowy na myśl o Brazylii? Z czym kojarzy ci się środowisko biznesowe tego kraju? Spóźnialstwo, przeciągające się spotkania, lekkoduszność, roztargnienie, długie rozmowy i liczne pytania na temat życia prywatnego. Jak nie poddawać się stereotypom i nawiązać owocną współpracę z Brazylijczykami?

AS_20_24.jpg

„Czy mogę prosić o rekomendację?”

Szymon Lach   As Sprzedaży 20/2019

Rekomendacje – wciąż niewyczerpane źródło pozyskiwania nowych klientów. Organizacje skupiające przedsiębiorców, którzy wymieniają się rekomendacjami, rozwijają się bardzo dynamicznie. Coraz więcej sprzedawców korzysta z takiej formy docierania do klientów. A mimo to polecenia wciąż stanowią mocno niewykorzystany potencjał.

AS_20_28.jpg

Proces zakupowy oczami klienta B2B: Maciej Stępski – New Media Ventures

Maciej Stępski   As Sprzedaży 20/2019

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań i usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

AS_19_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Chiny

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 19/2018

Niezliczone różnice pomiędzy kulturą chińską a naszą mogą przytłaczać. Nie należy się jednak zniechęcać po pierwszych niepowodzeniach w kontaktach z chińskimi kontrahentami, ponieważ Chiny są jedną z największych potęg gospodarczych świata, a ponad miliard czterysta milionów mieszkańców stanowi ogromny potencjał sprzedażowy.

Archiwum