Relacje z klientem

AS_19_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Chiny

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 19/2018

Niezliczone różnice pomiędzy kulturą chińską a naszą mogą przytłaczać. Nie należy się jednak zniechęcać po pierwszych niepowodzeniach w kontaktach z chińskimi kontrahentami, ponieważ Chiny są jedną z największych potęg gospodarczych świata, a ponad miliard czterysta milionów mieszkańców stanowi ogromny potencjał sprzedażowy.

AS_19_16.jpg

Customer journey klienta b2b

Marek Waśkiewicz   As Sprzedaży 19/2018

Do niedawna proces sprzedaży nadawał kierunek działaniom handlowca i determinował ich skuteczność. Dziś to klient przejmuje nad nim kontrolę, a moment, w którym pojawia się w nim sprzedawca, decyduje o tym, jak duży będzie jego wpływ. Zrozumienie ścieżki zakupowej klienta i dopasowanie do niego procesu sprzedaży zapewnia wyraźną przewagę konkurencyjną i pozwala sprawniej zarządzać lejkiem sprzedaży.

AS_19_20.jpg

Sprzedaż przez LinkedIn?

Bartek Ziemiański   As Sprzedaży 19/2018

Media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim ze zdjęciami kotów, dzieci, śmiesznymi filmikami czy aktualnymi wiadomościami. Jednak social media, a przede wszystkim LinkedIn, to również świetne miejsce do prospectingu i sprzedaży. Jakie działania należy podjąć, aby pozyskać tym kanałem potencjalnych klientów?

AS_18_14.jpg

Klienci z różnych stron świata: Rosja

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 18/2018

Styl życia i podejście do prowadzenia interesów w Rosji, jako największym pod względem terytorium kraju na świecie, różni się w zależności od szerokości geograficznej. Wielu handlowcom wydaje się, że współpraca z Rosjanami nie stanowi wyzwania, gdyż pod wieloma względami są podobni do nas. Owszem, istnieje wiele podobieństw mających swe źródło w słowiańskiej kulturze, jednak jest też sporo różnic.

AS_17_12.jpg

Klienci z różnych stron świata: Indie

Małgorzata Kluk   As Sprzedaży 17/2018

Szybki rozwój gospodarczy, duży potencjalny rynek zbytu, coraz bardziej liberalne otoczenie – to czynniki, dzięki którym Indie są atrakcyjnym kierunkiem dla wielu polskich firm. Istnieje także wiele potencjalnych barier, takich jak przepisy utrudniające sprzedaż detaliczną, zaporowe cła czy problemy z korupcją, które mogą zniechęcać do wejścia na ten rynek. Wyzwanie stanowi również odmienna kultura.

AS_17_20.jpg

Klient premium, produkt premium

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 17/2018

Klient premium to klient bardzo wymagający. Jednym z podstawowych elementów, który może zdecydować o sukcesie na rynku dóbr luksusowych (lub jego braku) jest dobre rozpoznanie, z jakim typem klienta premium mamy do czynienia, co wpływa na jego decyzje zakupowe i jakie są jego oczekiwania wobec procesu sprzedaży i obsługi.

Decyzja na czas, czas na decyzję

Urszula Bartkowska   As Sprzedaży 16/2018 Tylko on-line

Czy zdarzyła ci się sytuacja, gdy byłeś pewny, że klient kupi od ciebie produkt/usługę, a finalnie okazywało się, że jednak zdecydował się skorzystać z oferty konkurencji lub w ogóle odstąpił od zakupu? Jak zareagowałeś w takiej sytuacji? Smutkiem, złością, obrażeniem się na klienta? A może podjąłeś starania, aby dowiedzieć się o przyczyny takiej decyzji, abyś mógł wykorzystać tą wiedzę w przyszłości?

Archiwum