cena: 49,00 zł netto
cena: 60,27 zł brutto
Ludzka natura jest skomplikowana i tajemnicza, dlatego tak w biznesie, jak i w życiu codziennym, codziennie stajemy przed wyzwaniem, by ją lepiej zrozumieć, a następnie wykorzystać tę wiedzę w kontaktach biznesowych. Zrozumienie natury ludzkiej pozwala bowiem dowiedzieć się, czym kierują się klienci w procesie zakupów, a od tego już krok do skutecznej sprzedaży.
Z artykułów dowiesz się m.in.
Najsłynniejszy bohater zbioru opowiadań arabskich „Baśnie z tysiąca i jednej nocy” – legendarny Ali-Baba wszedł w posiadanie formuły, która umożliwiała mu dostęp do bogatych zasobów spoczywających w ukryciu, w nie mniej legendarnym Sezamie. Dzięki kilku słowom potrafił on odblokować swoiste zabezpieczenia i stać się bogatym człowiekiem. Podobnie niecodzienne umiejętności...
Zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą, chciałby, żeby klienci bili się o jego towar. W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu? Jest na to kilka sposobów.
Na czym polega reguła dowodu społecznego? Jeśli ludzie nie są pewni jaką decyzję mają podjąć, robią to, co robi większość grupy. Jest ona często wykorzystywana w sprzedaży.
Kluczowa dla sukcesu w sprzedaży jawi się dzisiaj zdolność do wnikliwej i mądrej komunikacji, którą sprzedawca analizuje i konsekwentnie moderuje. O ile na poziomie słów wydaje się to być proste, o tyle odkrywanie tego, co klient naprawdę myśli i czuje, wymaga szczególnych umiejętności. Co należy wiedzieć i o czym pamiętać, aby z powodzeniem widzieć u klienta wszystko to, o czym sam nie chce nam powiedzieć?...
Sprzedaż związana jest z umiejętnością wpływania na zmianę przekonań klientów. Wymaga rozumienia czym są przekonania, rezygnowania ze sprzedaży opartej na presji na rzecz stosowania strategii, które sprawiają, że klient nie jest przekonywany, a sam przekonuje się do zakupu.
Kiedyś mawiano: „sprzedaj albo zgiń”. Dzisiaj coraz częściej słyszę: „wyróżnij się i pozwól klientowi kupować”. Z jednej strony taki kierunek w sprzedaży napawa optymizmem, a z drugiej nieco przeraża. O ile od lat uczyliśmy się głównie twardych technik napierania na transakcję, o tyle nie zdążyliśmy wypracować miękkich umiejętności poznawania zarówno siebie, jak i osób którym sprzedajemy. Z pomocą...
Właściwy dobór słów podczas rozmowy sprzedażowej to element, na który wielu handlowców nie zwraca uwagi. Tymczasem rozmowa z klientem to nie wymiana opinii z sąsiadem na klatce schodowej. Jeśli to, co mówisz ma wywrzeć odpowiednio perswazyjny wpływ na klienta, musisz trzymać się kilku zasad.
Zjawisko tzw. Szczęśliwych uszu prędzej czy później pojawi się w życiu każdego handlowca. Przypomina trochę „ciemną stronę mocy” ze znanej serii filmów o przygodach rycerzy Jedi. Kto mu ulegnie, ten – jako handlowiec – skończy smutno, a jego wyniki sprzedażowe poszybują w dół. Jak zatem przeciwstawić się tej zgubnej sile, która teoretycznie zapewnia komfort psychiczny, ale na dłuższą metę pogrąża każdego,...
W sprzedaży cały czas poszukujemy Świętego Graala. Próbujemy dociec, jakie postawy i kompetencje wpływają na zwiększenie skuteczności handlowca. Jednym z takich pytań jest odwieczny dylemat: introwertyk czy ekstrawertyk? Czy któraś z tych cech osobowości predysponuje do bycia lepszym sprzedawcą? Wiele osób zapomina, że pomiędzy tymi skrajnościami kryje się postawa najbardziej umiarkowana, ambiwertyzm....
Czy tego chcemy, czy nie, nie możemy przestać myśleć. Bardzo często, nie zdając sobie z tego sprawy, w czasie kilku sekund wydajemy osądy. W sprzedaży takie procesy zachodzą codziennie w nieskończonych ilościach, dlatego przyjrzyjmy się dwóm popularnym efektom związanym z poznawaniem nowych osób i rzeczy.
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.