Zestawy tematyczne

Psychologia (w) sprzedaży

Psychologia (w) sprzedaży

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Ludzka natura jest skomplikowana i tajemnicza, dlatego tak w biznesie, jak i w życiu codziennym, codziennie stajemy przed wyzwaniem, by ją lepiej zrozumieć, a następnie wykorzystać tę wiedzę w kontaktach biznesowych. Zrozumienie natury ludzkiej pozwala bowiem dowiedzieć się, czym kierują się klienci w procesie zakupów, a od tego już krok do skutecznej sprzedaży.

Z artykułów dowiesz się m.in.

  • Jakie emocje możemy wyczytać z mowy ciała?
  • Na czym polega reguła dowodu społecznego?
  • W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu?
  • Jakie słowa i w jaki sposób wpływają na ludzi w procesie sprzedaży?
  • Jaki udział w procesie sprzedaży ma inteligencja emocjonalna?
  • Czy ambiwertyzm jest receptą na sprzedażowy sukces?
  • Jak umiejętnie wykorzystywać w sprzedaży język perswazji?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

Tylko on-line Szef Sprzedaży nr 7

„Sezamie, otwórz się”. Sprzedaż za pomocą słów, które wpływają na ludzi

Najsłynniejszy bohater zbioru opowiadań arabskich „Baśnie z tysiąca i jednej nocy” – legendarny Ali-Baba wszedł w posiadanie formuły, która umożliwiała mu dostęp do bogatych zasobów spoczywających w ukryciu, w nie mniej legendarnym Sezamie. Dzięki kilku słowom potrafił on odblokować swoiste zabezpieczenia i stać się bogatym człowiekiem. Podobnie niecodzienne umiejętności...

Czytaj więcej
nr 2/2016

Dostęp ograniczony ‑ Reguła niedostępności w rozmowach z klientami

Zapewne każdy, kto zajmuje się sprzedażą, chciałby, żeby klienci bili się o jego towar. W jaki sposób, wykorzystując regułę niedostępności, możemy wywołać w ludziach automatyczną chęć zakupu? Jest na to kilka sposobów.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 3/2016

Większość ma rację ‑ Wykorzystanie reguły dowodu społecznego w sprzedaży

Na czym polega reguła dowodu społecznego? Jeśli ludzie nie są pewni jaką decyzję mają podjąć, robią to, co robi większość grupy. Jest ona często wykorzystywana w sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 5/2016

Emocjonalne kalambury ‑ Jak wyczytać emocje z mowy ciała klienta?

AS_05_36.jpg

Kluczowa dla sukcesu w sprzedaży jawi się dzisiaj zdolność do wnikliwej i mądrej komunikacji, którą sprzedawca analizuje i konsekwentnie moderuje. O ile na poziomie słów wydaje się to być proste, o tyle odkrywanie tego, co klient naprawdę myśli i czuje, wymaga szczególnych umiejętności. Co należy wiedzieć i o czym pamiętać, aby z powodzeniem widzieć u klienta wszystko to, o czym sam nie chce nam powiedzieć?...

Czytaj więcej
nr 10/2017

Wpływanie na przekonania

AS_10_32.jpg

Sprzedaż związana jest z umiejętnością wpływania na zmianę przekonań klientów. Wymaga rozumienia czym są przekonania, rezygnowania ze sprzedaży opartej na presji na rzecz stosowania strategii, które sprawiają, że klient nie jest przekonywany, a sam przekonuje się do zakupu.

Czytaj więcej
nr 12/2017

Przez inteligencję emocjonalną do sprzedażowego sukcesu

AS_12_36.jpg

Kiedyś mawiano: „sprzedaj albo zgiń”. Dzisiaj coraz częściej słyszę: „wyróżnij się i pozwól klientowi kupować”. Z jednej strony taki kierunek w sprzedaży napawa optymizmem, a z drugiej nieco przeraża. O ile od lat uczyliśmy się głównie twardych technik napierania na transakcję, o tyle nie zdążyliśmy wypracować miękkich umiejętności poznawania zarówno siebie, jak i osób którym sprzedajemy. Z pomocą...

Czytaj więcej
nr 13/2017

Język perswazji w praktyce

AS_13_36.jpg

Właściwy dobór słów podczas rozmowy sprzedażowej to element, na który wielu handlowców nie zwraca uwagi. Tymczasem rozmowa z klientem to nie wymiana opinii z sąsiadem na klatce schodowej. Jeśli to, co mówisz ma wywrzeć odpowiednio perswazyjny wpływ na klienta, musisz trzymać się kilku zasad.

Czytaj więcej
nr 27/2020

Syndrom „Szczęśliwych uszu” w sprzedaży i jak mu zaradzić

AS_27_68.jpg

Zjawisko tzw. Szczęśliwych uszu prędzej czy później pojawi się w życiu każdego handlowca. Przypomina trochę „ciemną stronę mocy” ze znanej serii filmów o przygodach rycerzy Jedi. Kto mu ulegnie, ten – jako handlowiec – skończy smutno, a jego wyniki sprzedażowe poszybują w dół. Jak zatem przeciwstawić się tej zgubnej sile, która teoretycznie zapewnia komfort psychiczny, ale na dłuższą metę pogrąża każdego,...

Czytaj więcej
nr 28/2020

Ambiwertyzm ‑ recepta na sprzedażowy sukces?

AS_28_72.jpg

W sprzedaży cały czas poszukujemy Świętego Graala. Próbujemy dociec, jakie postawy i kompetencje wpływają na zwiększenie skuteczności handlowca. Jednym z takich pytań jest odwieczny dylemat: introwertyk czy ekstrawertyk? Czy któraś z tych cech osobowości predysponuje do bycia lepszym sprzedawcą? Wiele osób zapomina, że pomiędzy tymi skrajnościami kryje się postawa najbardziej umiarkowana, ambiwertyzm....

Czytaj więcej
nr 29/2020

Efekt aureoli i efekt diabelski w sprzedaży

AS_29_66.jpg

Czy tego chcemy, czy nie, nie możemy przestać myśleć. Bardzo często, nie zdając sobie z tego sprawy, w czasie kilku sekund wydajemy osądy. W sprzedaży takie procesy zachodzą codziennie w nieskończonych ilościach, dlatego przyjrzyjmy się dwóm popularnym efektom związanym z poznawaniem nowych osób i rzeczy.

Czytaj więcej

Reklama