Dla jednego handlowca trudnym klientem będzie ten, który nie wie, co chce kupić, dla drugiego – klient wymagający, zadający mnóstwo pytań, dla trzeciego – klient awanturujący się. Jak w takiej sytuacji nie stracić głowy, znaleźć rozwiązanie i przeciągnąć klienta na swoją stronę?

Trudny klient: wyzwanie?

Najczęściej mianem trudnego klienta określa się osobę, która jest agresywna, wulgarna i uniemożliwia rozwiązanie problemu, z którym do nas przyszła. Klient staje się trudny wtedy, gdy jego sytuacja jest skomplikowana i prawie niemożliwa do załatwienia tu i teraz. W wielu przypadkach okazuje się, że dana sytuacja była dla klienta na tyle trudna, że chcąc nie chcąc wyładował swoje emocje na tobie. Dlaczego? Bo akurat byłeś jedyną osobą, która miała cokolwiek wspólnego z jego trudną sytuacją, taką jak np. brak w magazynie towaru, który klient chciał kupić, niewłaściwy kolor towaru, który wcześniej zaakceptował, niewłaściwy rozmiar zakupionego przedmiotu. Mogła go zdenerwować również zła obsługa posprzedażowa, nierzetelna informacja z infolinii albo kiepski nastrój połączony z fatalną pogodą. Tak czy owak – trafiło na ciebie – i teraz musisz sobie z tym poradzić.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?
  • Jakie są korzyści i wyzwania w zastosowaniu AI do projektowania interfejsów i doświadczeń użytkowników?
  • Jak efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania doświadczeń użytkowników oraz interfejsów dla stron i sklepów internetowych?
  • Jakie wyzwania wiążą się z projektowaniem UX oraz UI ze sztuczną inteligencją i jak sobie z nimi radzić?
Czytaj więcej

Strategia Content & SEO w 2024 ‑ integracja AI w marketingu cyfrowym

Strategia Content & SEO w 2024 - integracja AI w marketingu cyfrowym
  • W jaki sposób hiperpersonalizacja i marketing konwersacyjny rozwinie się dzięki AI?
  • Dlaczego warto wykorzystać wideo, podcasty czy interaktywne treści w działaniach content marketingowych?
  • Jak dostosować treści i strategię SEO do aktualnych trendów i oczekiwań odbiorców?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.