Jakie są skuteczne sposoby na zwiększanie sprzedaży dotychczasowym klientom? Co warto wprowadzić i proponować, a czego nie robić? Przedstawiamy wiele sprawdzonych praktyk i działań.

Sprzedawaj więcej stałym klientom

Pozyskiwanie nowych klientów pochłania zwykle większość działań strategicznych firmy i działań handlowców. Zastanawiamy się, skąd brać potencjalnych klientów i kto faktycznie może zostać klientem. A co z utrzymywaniem tych dotychczasowych? Okazuje się, że budowanie i praca nad retencją klientów, czyli ich utrzymaniem i generowaniem z nich dodatkowych dochodów, pozwala na wypracowywanie świetnych wyników sprzedażowych. Tutaj możemy wykazać się dużą proaktywnością i dokonywać kolejnych sprzedaży już istniejącym klientom, jeśli tylko wiemy, jak to robić oraz czego unikać. Oprócz tego często poznamy w ten sposób nowe możliwości, rozszerzymy zasięg usług i wzmocnimy relacje biznesowe.

Klient dotychczasowy jest tym najważniejszym

Obecni klienci są kluczowi co najmniej z kilku powodów. Po pierwsze, coś już od nas kupili. To oznacza, że jeśli tylko mieli dobre doświadczenia, mogą kupić od nas ponownie. Po drugie wiemy, że pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe niż sprzedaż czegoś dotychczasowemu klientowi. Z licznych badań wynika, że pozyskanie nowego klienta może być nawet pięciokrotnie droższe niż dokonanie sprzedaży komuś, kto jest już naszym klientem, a podniesienie retencji klientów o 5% może zwiększyć nasze zyski nawet o 25 do 95%. Jeśli więc postaramy się dokonać sprzedaży komuś, kto już znajduje się w bazie klientów, możemy wygenerować realne oszczędności tak czasu, jak i pieniędzy – a także wypracować kolejne, dodatkowe zyski.

To oczywiście nie koniec powodów. Trzeci z nich to fakt, że dotychczasowy klient zna już nasze produkty. Dzięki temu jest w stanie przekazać często bezcenne informacje zwrotne, dzięki którym nasza firma będzie mogła oferować lepszej jakości rozwiązania. Taki klient chętniej też z nami porozmawia, więc możemy liczyć na szczerą dawkę informacji. Bez większych problemów zrealizujemy również wszelkiego rodzaju ankiety i inne badania, dzięki którym dowiemy się za co można pochwalić nasze produkty lub usługi, a co jest w nich do poprawy. I czwarty argument – ostatni z głównych i najważniejszych: dotychczasowy klient może stać się świetnym źródłem referencji i poleceń, przyciągając kolejnych klientów. Taki klient może np. rekomendować nasze rozwiązania swoim znajomym, sprawiając że zyskamy nowych kupujących, i to praktycznie za darmo.

Pomimo tych korzyści wielu handlowców nie wykorzystuje bazy istniejących klientów, albo wykorzystuje ją w niewystarczającym stopniu. Wyjaśniamy, dlaczego warto i jak konkretnie to robić.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?

Jak wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania UX oraz UI?
  • Jakie są korzyści i wyzwania w zastosowaniu AI do projektowania interfejsów i doświadczeń użytkowników?
  • Jak efektywnie wykorzystać sztuczną inteligencję do projektowania doświadczeń użytkowników oraz interfejsów dla stron i sklepów internetowych?
  • Jakie wyzwania wiążą się z projektowaniem UX oraz UI ze sztuczną inteligencją i jak sobie z nimi radzić?
Czytaj więcej

Strategia Content & SEO w 2024 ‑ integracja AI w marketingu cyfrowym

Strategia Content & SEO w 2024 - integracja AI w marketingu cyfrowym
  • W jaki sposób hiperpersonalizacja i marketing konwersacyjny rozwinie się dzięki AI?
  • Dlaczego warto wykorzystać wideo, podcasty czy interaktywne treści w działaniach content marketingowych?
  • Jak dostosować treści i strategię SEO do aktualnych trendów i oczekiwań odbiorców?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.