Dobry content potrafi czasami sprzedać więcej niż niejedna rozmowa z klientem czy długie negocjacje. Trzeba tylko zadbać o to, żeby odpowiadał on na potrzeby odbiorców i angażował ich do wykonania konkretnej akcji. Skuteczne wykorzystanie przekazu tekstowego oraz wizualnego może być świetnym narzędziem sprzedażowym w rękach handlowca. Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który zachęca do zakupu? Jak przygotować się do tego zadania?

Skąd czerpać inspiracje do tworzenia contentu, który ma pomóc handlowcowi sprzedawać?

Dobry content, czyli jaki?

Tworzenie i publikowanie interesujących materiałów, przyciągnięcie uwagi czytelników oraz budowanie zaangażowania, by stworzyć lojalną grupę odbiorców, to podstawa contentu. Treści, które sprzedają są fundamentem wszystkich działań marketingowych i handlowych, aby marka mogła się rozwijać, zdobywać zaufanie konsumentów czy zwiększać zyski. Z badań przeprowadzonych dla Brafton – amerykańskiej agencji – wynika, że 60% klientów decyzję o zakupach podejmuje na podstawie treści o ofercie stworzonych przez firmę1. Działania contentowe z każdym rokiem mają coraz większe znaczenie. Duży wpływ na tę sytuację miał wybuch pandemii koronawirusa i płynniejsze przeniesienie handlu do Internetu, co spowodowało otwieranie się nowych e-sklepów. W związku z tym przedsiębiorstwa zostały zmuszone do szukania ciekawszych rozwiązań, aby zainteresować odbiorców oraz zachęcić ich do zakupów.

Jak przygotować się do tworzenia contentu?

Analiza konkurencji

Szukanie inspiracji, obserwowanie najlepszych i weryfikowanie konkurencji to ważne elementy podczas budowania strategii content marketingowej czy optymalizacji procesów w organizacji. Warto pamiętać o benchmarkingu, czyli metodzie polegającej na zarządzaniu firmą, uwzględniając regularne porównywanie się do innych przedsiębiorstw, które stanowią bliską konkurencję, w celu naśladowania wartościowych i pozytywnych działań. Istnieją narzędzia pomagające ustalić, kto realnie jest benchmarkiem, np. Semstorm – pokazuje konkurentów, pozwala ocenić kondycję marki na tle innej oraz przeprowadzić analizę porównawczą. Wystarczy podać słowa kluczowe rywala, na które jest widoczny, jakie ma najlepsze strony i jak się reklamuje, a narzędzie rozpoczyna badania nad pozycją w wyszukiwarce.

Buyer persona i grupa odbiorców

Tworzenie treści, które odpowiadają na realne potrzeby konsumentów, ich zainteresowania oraz są inspirujące i zachęcają do lepszego poznania marki, a następnie oferty to podstawa w content marketingu. Tylko te firmy, które znają swoje persony, są w stanie dostarczać im ciekawe materiały. Stworzenie buyer persony, czyli określenie wyobrażenia typu odbiorcy kierującego się swoimi preferencjami i potrzebami, może stać się klientem, a finalnie skorzystać z propozycji sklepu. To nie tylko wytypowanie takich informacji jak wiek, płeć, sytuacja rodzinna, ekonomiczna czy miejsce zamieszkania, ale przede wszystkim chodzi o preferencje zakupowe, potrzeby lub motywacje, którymi się kieruje, podejmując decyzje o zakupach. Określenie grupy docelowej w ten sposób oraz odpowiadanie na bieżące kwestie jest kluczem do tworzenia dopasowanego i zachęcającego do kupowania contentu.

Zebranie raportów, analiz i badań

Bazowanie na raportach, badaniach czy analizach to dobry pomysł nie tylko w przypadku budowania wartościowego i eksperckiego materiału, ale też sposób na zaintrygowanie odbiorcy, a także podzielenie się z nim tym, co najcenniejsze, czyli wiedzą. Należy więc śledzić branżowe portale, gdzie znaleźć można wyniki badań bądź analizy oraz obserwować specjalistów. To pomaga być na bieżąco z aktualnościami na rynku, weryfikować trendy, jak i ważne pojęcia, które staną się dobrym uzupełnieniem do przygotowanych merytorycznych treści poradnikowych, inspiracyjnych czy na media społecznościowe.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Algorytmy sprzedaży i obsługi klienta

Algorytmy sprzedaży i obsługi klienta

Czym są algorytmy sprzedaży i obsługi klienta? Najłatwiej obrazuje to pojęcie następująca sytuacja pojawiająca się podczas naszych szkoleń – pytamy uczestników: „Jakie spotykacie najczęstsze obiekcje waszych klientów?” Odpowiadają zwykle: „Że jest za drogo!”. Z pasją w głosie dodają przy tym: „Wszyscy pytają o cenę – tylko cena ich interesuje!”.

Wtedy zadajemy im pytanie: „A więc skoro tak często i tak wielu klientów pyta o cenę lub stwierdza, że wasza propozycja jest za droga i dzieje się to od lat, to gdzie macie przemyślane i opracowane różne warianty reakcji na taką obiekcję?” Zwykle zapada wtedy niezręczna cisza.

Czytaj więcej

Jak budować zaufanie klienta?

Jak budować zaufanie klienta?

O roli zaufania w sprzedaży i biznesie powiedziano w ostatnich latach wiele. Każda sprzedaż, bez znaczenia, czy jest to sprzedaż typowo transakcyjna, czy doradczo-konsultacyjna wymaga zaufania klienta. Jeśli klient ma powierzyć nam swoje pieniądze, musi dostatecznie zaufać, że nasze rozwiązanie sprawdzi się w jego firmie i da mu odpowiednią wartość. Jak budować zaufanie klienta? Co zrobić, żeby klient chciał nam zaufać?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.