Każdy kontakt klienta z twoją firmą, produktem/usługą i tobą jest dla niego doświadczeniem. Krótkie pozytywne lub negatywne wrażenie może zdecydować o być albo nie być twoim czy organizacji, którą reprezentujesz. Dlatego zarządzanie doświadczeniami klientów (Customer Experience Management), czyli proces dostarczania im unikatowych przeżyć i wywołania pozytywnych emocji, odgrywa coraz większą rolę w procesie sprzedaży. Jak budować przewagę konkurencyjną poprzez dostarczanie klientom niepowtarzalnych doświadczeń sprzedażowych?

Doskonałym przykładem budowania niezapomnianych doświadczeń klienta na wielu poziomach jest firma Apple. Przygoda zaczyna się już na etapie opakowania produktu, które od zawsze wygląda wyjątkowo. Otwieranie pudełka ma być pewnym rytuałem i dostarczyć odbiorcy pozytywnych emocji. Kolejny krok to wygląd produktu, a dalej proces uruchomienia urządzenia i późniejszego korzystania. Kolejny element układanki to sklep, który według twórcy całej koncepcji miał być dla ludzi czymś więcej niż tylko sklepem.

Jednym z kluczowych elementów w procesie budowania unikatowego doświadczenia klienta w firmie Apple jest proces obsługi, który ma być zapadającym w pamięć doświadczeniem. Działania sprzedawców opierają się na pięciu etapach (kolejne kroki składają się na nazwę firmy Apple), z których każdy ma wywoływać pozytywne emocje:

  • Approach customers with a personalized, warm welcome – zbliż się do klienta dzięki indywidualnemu, ciepłemu powitaniu.
  • Probe politely to understand all the customer’s need’s – grzecznie zbadaj potrzeby klienta, aby zrozumieć, czego potrzebuje.
  • Present a solution for the customer to take home today – prezentuj rozwiązania, które zmotywują klienta do podjęcia decyzji już dziś.
  • Listen for and resolve any issues or concerns – wysłuchaj i rozwiąż wszelkie problemy oraz wątpliwości klienta.
  • End with a fond farewell and an invitation to return – zakończ rozmowę miłym akcentem i zaproszeniem do powrotu.

To sprawia, że wizyta w salonie Apple Retail Store jest zawsze przyjemnym doświadczeniem1.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak realizować skuteczny prospecting w dobie koronawirusa

AS_30_14.jpg

Jeśli w normalnych czasach nawiązanie kontaktu z potencjalnym klientem było trudne, teraz wydaje się to mieć wymiar szczególny. Widmo kryzysu, wstrzymane wydatki, nowy sposób pracy z klientem – wszystkie te elementy wymagają nowego podejścia do prowadzenia działań prospectingowych. Jak się do nich dostosować?

Czytaj więcej

Kim jesteś w prospectingu ‑ orłem, dzięciołem czy kogutem?

AS_30_10.jpg

Aby odnieść sukces we współczesnym świecie sprzedaży, nie wystarczy sprzedawać, trzeba sprzedawać mądrze. Zapewne pomyślałeś: dlaczego mądrze, a nie skutecznie? Odpowiedź jest prosta – skuteczności nie da się skalować. Jeśli chcesz się szybko rozwijać, musisz z roku na rok sprzedawać coraz więcej. Aby więcej sprzedawać, potrzebujesz coraz więcej potencjalnych klientów, których będziesz zamieniał w płacących klientów. I tu dotykamy sedna problemu.

Czytaj więcej

Pozytywne skutki pandemii dla sprzedaży?

AS_29_16.jpg

Z tak ekstremalnym zjawiskiem społecznym jak pandemia nie miał wcześniej do czynienia nikt z nas. Gospodarka wstrzymała oddech, większość handlowców z dnia na dzień znalazła się w swoich domach, rozpoczynając nowe doświadczenie pracy zdalnej, a wiele firm stanęło w obliczu poważnych cięć kosztów i inwestycji. Doświadczenia ostatnich miesięcy są nadal świeże, ale skłaniają do refleksji na temat tego, jak szybko jesteśmy w stanie adaptować się do nowych warunków na rynku. Czy oprócz trudności, lęku i niepewności pandemia przyniosła dla sprzedaży również pozytywne efekty i zjawiska? Okazuje się, że tak. I wygląda na to, że niektóre z nich pozostaną z nami na dłużej.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama