• Jakie możliwości daje nam współczesna technologia w zakresie zwiększania skuteczności kampanii omnichannelowych?
  • Które spośród dostępnych funkcjonalności zapewnią nam uzyskanie najlepszych wyników?
  • Kiedy footfall działa?
Jak wykorzystać dane o zachowaniach klientów online do sprzedaży offline?

Planując działania marketingowe, firmy skupiają się przede wszystkim na mierzeniu ich skuteczności i przełożeniu na konkretne efekty. Ta precyzyjna mierzalność to jedna z cech decydujących o przewadze marketingu online nad działaniami OOH i innymi sposobami komunikacji z klientem. Cyfrowy ślad zachowań potencjalnych klientów, czyli poznanie profili klientów, ich preferencji i ścieżek zakupowych to bezcenna wiedza w budowaniu kampanii mających na celu zwiększanie sprzedaży online oraz... offline. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, dane te można bowiem z powodzeniem wykorzystywać również w stacjonarnych, tradycyjnych formach sprzedaży.

Poznanie preferencji zakupowych, ścieżek decyzyjnych i nawyków klientów jest niezwykle istotne w przeprowadzaniu skutecznych kampanii. Dostępne narzędzia analityczne pozwalają na badanie efektywności działań reklamowych prowadzonych online. Większym wyzwaniem jest natomiast weryfikacja kampanii marketingowych prowadzonych w sieci pod kątem ich przełożenia na sprzedaż offline oraz – bardziej precyzyjnie – na footfall w konkretnej lokalizacji. Jeszcze trudniejsze jest pójście o krok dalej i budowanie kampanii online, których celem jest skuteczne skierowanie użytkowników do stacjonarnych punktów sprzedaży. To, że jest to trudniejsze nie oznacza jednak, że jest to niemożliwe. Naprzeciw tym potrzebom wychodzą innowacyjne technologie, które nadają nową jakość kampaniom omnichannelowym.

Jak wykorzystywać nowoczesne narzędzia i  jakie są ich możliwości?

Przełożenie akcji online na realny footfall w danym miejscu umożliwiają nowoczesne narzędzia reklamowe. Przebieg kampanii zależy w dużej mierze od technologii, z których korzystamy. Wybór na rynku jest duży, dlatego warto zdefiniować swoje potrzeby i wybrać narzędzie, które będzie najbardziej optymalne.

Dlaczego tak ważne jest sprawdzenie dostępnych technologii? Poszczególne narzędzia mogą mieć inne funkcjonalności i parametry, w tym np. poziom bezpieczeństwa. Zanim zdecydujemy się na wybór, należy sprawdzić możliwości dostępne na rynku.

W wyborze warto zwrócić szczególną uwagę na kluczowe funkcjonalności, które umożliwią uzyskanie najlepszych wyników, czyli:

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 4/2023

Zobacz również

Open source w praktyce ‑ o czym należy pamiętać

Open source w praktyce - o czym należy pamiętać
  • Co powinniśmy wziąć pod uwagę, korzystając z wolnego oprogramowania?
  • Czy warto korzystać z licencji open source?
  • Jak zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie?
Czytaj więcej

W jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e‑commerce?

W jaki sposób Akt o Usługach Cyfrowych wpłynie na branżę e-commerce?
  • Kogo i czego dotyczy Akt o Usługach Cyfrowych?
  • Jak wyglądają poszczególne etapy jego wprowadzania?
  • Jakie zmiany oznacza dla właścicieli biznesów e-commerce?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.