• Czy motywacja jest niezbędna w sprzedaży?
  • Na czym polega piętrzenie nawyków?
  • Jak eliminować ze swojego życia zbędne czynności i właściwie ustalać priorytety?
Jak utrzymać motywację do sprzedaży przez cały rok? Najlepsze książki dla handlowca

Jest taki żart, że nic tak nie budzi do życia jak poranna kawa... rozlana na klawiaturze komputera. Podobnie jest z niektórymi sprzedawcami. Nic tak nie pobudza handlowców do sprzedaży niż świadomość, że 25. dnia miesiąca ma wyrobione 25% celu sprzedażowego.

Zakładam, że jeśli czytasz „Sprzedaż-24” to cele sprzedażowe wyrabiasz w cuglach. Jeśli jednak zdarzają ci się problemy z motywacją... przeczytaj mój artykuł i poznaj najlepsze rekomendacje książek. Jestem handlowcem od 10 lat. Wdrożyłem w życie wiedzę z około 40 książek o motywacji i budowaniu nawyków – wybrałem dla ciebie sześć najlepszych.

Dowiedz się, co działa, a co nie, i czy motywacja jest aż tak bardzo potrzebna w sprzedaży.

Zacznijmy od zdrowego napoju energetycznego

Obóz treningowy Jona Gordona to w tym zestawieniu pozycja wyjątkowa, ponieważ nie stanowi przewodnika-podręcznika, jak być zmotywowanym i jak utrzymać chęć do sprzedawania przez cały miesiąc. To książka, która daje „kopa motywacyjnego” – historia młodego futbolisty, który walczy o miejsce w lidze NFL. Pomyślisz, że to kolejna „bajeczka” autora motywacyjnego zza oceanu. Nic bardziej mylnego.

Zawsze gdy przychodziła mi do głowy myśl, że ja się do tej sprzedaży nie nadaję i chciałem zrezygnować – ta książka była i jest moim motywatorem. Te 11 zasad, które trener przekazuje młodemu futboliście Marinowi Jonesowi przywracają na właściwe tory sprzedaży. Jedna z nich jest kluczowa:

„Najlepsi robią zwykłe rzeczy lepiej niż inni”.

Miałem kiedyś myśli: „Ja nie mam talentu do tej sprzedaży”, albo „Są inni, którzy sprzedają dużo lepiej ode mnie” przypominałem sobie o tej zasadzie. Powtórzę ją. Pozwól jednak, że podkreślę jedno słowo:

„Najlepsi robią ZWYKŁE rzeczy lepiej niż inni”.

Najlepsi handlowcy to w dużej mierze nie geniusze, którzy opierają wyniki na talencie, tylko osoby, które robią zwykłe rzeczy: prospecting, prezentacja oferty, rozmowa na temat obiekcji, domykanie, tylko lepiej niż inni.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 2/2023

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e‑commerce słów kilka

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e-commerce słów kilka
  • Czego dotyczy dyrektywa Omnibus?
  • Jakie obowiązki nakłada ona na przedsiębiorców?
  • Jakie mogą być konsekwencje braku przestrzegania nowych wymogów?
Czytaj więcej

Czy w social mediach możemy być lean?

Czy w social mediach możemy być lean?
  • O czym mówi pięć zasad Lean Start-up?
  • Jak stosować metodologię lean w mediach społecznościowych?
  • Jak mierzyć skuteczność contentu, jaki proponujemy w social mediach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.