• Jak zmniejszyć dystans pomiędzy firmą a klientem dzięki strategii D2C?
  • Na czym polegają modele biznesowe White label i Private label?
  • Czym jest system MES i jakie korzyści może przynieść firmie?
Fabryka personalizowanych produktów, czyli poznaj mes-commerce

Wyobraź sobie, że jesteś producentem. Niezależnie czy zajmujesz się produkcją rolet okiennych, naturalnych kosmetyków, mebli, gadżetów reklamowych, czy gabionów ostatnie lata są dla ciebie rogiem... obfitującym w coraz to nowe wyzwania i restrykcje. Jeszcze nie zdążył opaść kurz po zagwozdkach i niepewnościach związanych z pandemią — trudnościami w dostawach, ograniczoną dostępnością pracowników, kolejnymi obostrzeniami i lockdownami, a już mierzysz się z galopującą inflacją, obniżonym popytem konsumenckim oraz skutkami napięć w sferze geopolitycznej.

Nie tylko producentów, ale wielu przedsiębiorców ostatnie lata zmusiły do zwinięcia chorągiewki – według danych Ministerstwa Rozwoju i Technologii jedynie w pierwszym półroczu 2022 roku aż 104 300 firm zamknęło działalność gospodarczą. Czy naprawdę nie da się nic zrobić? Jak nie utknąć w martwym punkcie, ale obrać właściwy kurs i złapać wiatr w żagle? Sterem może okazać się system mes-commerce!

Producencie, twoi klienci są tutaj!

Według raportu „B2B e-commerce”, który opracowany został przez firmę Deloitte Digital, wdrożenie platformy sprzedażowej wspiera obsługę znacznie większej liczby zleceń. Badanie wykazało bowiem, że firmy B2B niekorzystające z platformy sprzedażowej średnio miesięcznie odnotowywały 617 zamówień, gdy przedsiębiorstwa posiadające system sprzedaży online aż 28 006 zleceń. Jednak w jaki sposób producent może oferować swoje produkty w sieci? Poznaj przykłady.

Zmniejsz dystans z D2C

D2C to skrót od Direct to Consumer. W ramach tej strategii producent, np. poprzez sklep internetowy, oferuje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom, pomijając pośredników. Firma nie tylko produkuje towar, ale również posiada własne kanały sprzedaży i komunikacji z klientem. Jedną z głównych korzyści modelu D2C z pewnością jest wiedza na temat klientów i ich preferencji zakupowych.

Sprzedaż w białych etykietach

Czasami przedsiębiorca ma pomysł na wizerunek własnej marki, hasło reklamowe, komunikację oraz dystrybucję i sprzedaż. Potrzebuje jednak produktu. Nie posiada także dużego budżetu początkowego na zakup specjalistycznych maszyn i urządzeń. Pomocną dłoń wyciąga model biznesowy White label. Polega on na wytworzeniu towaru o określonych przez producenta parametrach, a następnie sprzedaży go pod własnym brandem. W tym modelu producent zwiększa swoją grupę klientów, nie odpowiadając m.in. za sprzedaż detaliczną czy branding produktu. Z tego rodzaju współdziałania korzystają często influencerzy mający własne marki. To również chętnie wybierana forma współpracy przez firmy kosmetyczne oraz chcące rozszerzyć swoją obecną linię produktów.

Pomóż rozwijać marki własne

Stale rosnąca inflacja sprawia, że Polacy poszukują sposobów na oszczędzanie i coraz częściej wybierają tańsze zamienniki, również poprzez zakup produktów marek własnych. Według raportu „Consumer Outlook” opracowanego przez agencję NielsenIQ wartość rynku marek własnych w naszym kraju od lipca 2021 roku do czerwca 2022 r. wyniosła 39,95 mld zł. Oznacza to wzrost o prawie 4 mld zł w porównaniu z rokiem poprzednim i o prawie 8 mld w zestawieniu z 2019 rokiem. Ponadto 23% badanych potwierdziło, że kupuje więcej marek własnych. Jest to zatem sygnał, m.in. dla sieci handlowych, aby rozwijać swoją gamę produktów.

Model sprzedaży Private label oznacza dla producenta współpracę z przedsiębiorcą, który ma własny pomysł na produkt. Mając system sprzedaży online, producent może umożliwić marce określenie indywidualnych cech produktu, a następne wytworzenie go i oznakowanie brandem marki.

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 2/2023

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e‑commerce słów kilka

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e-commerce słów kilka
  • Czego dotyczy dyrektywa Omnibus?
  • Jakie obowiązki nakłada ona na przedsiębiorców?
  • Jakie mogą być konsekwencje braku przestrzegania nowych wymogów?
Czytaj więcej

Czy w social mediach możemy być lean?

Czy w social mediach możemy być lean?
  • O czym mówi pięć zasad Lean Start-up?
  • Jak stosować metodologię lean w mediach społecznościowych?
  • Jak mierzyć skuteczność contentu, jaki proponujemy w social mediach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.