Temat numeru

AS_20_10.jpg

Skuteczny plan prospectingowy

Marek Waśkiewicz   As Sprzedaży 20/2019

Szukając sposobów na podniesienie swojej skuteczności, zapewne co chwila masz do czynienia z nową teorią lub trendem w zakresie technik sprzedaży. Ich twórcy przekonują uparcie o „końcu ery zimnych telefonów” lub o „czasie sprzedaży 4.0”. Jedno pozostaje niezmienne – prospecting, czyli sztuka pozyskiwania nowych klientów. Najczęstszą przyczyną porażki w sprzedaży jest pusty lejek sprzedażowy. Dlatego tak ważne jest systematyczne poszukiwanie nowych szans sprzedażowych.

AS_19_4.jpg

Jak bronić ceny, czyli negocjacje cenowe w praktyce

Michał Lisiecki   As Sprzedaży 19/2018

Umiejętność negocjowania warunków współpracy biznesowej to jedna z bazowych kompetencji niezbędnych do budowania efektywności własnej każdego handlowca. Wśród negocjowanych w różnych branżach kwestii tytuł „najważniejszej”, ale i „najtrudniejszej” należy oczywiście do tej związanej z ceną zakupu i/lub sprzedaży. Jak zatem przygotować się do takich sytuacji?

AS_18_06.jpg

Zarządzanie lejkiem sprzedaży, czyli wyniki pod kontrolą

Elżbieta Sawczuk   As Sprzedaży 18/2018

Zdarzyło ci się patrzeć w swój kalendarz z przerażeniem i poczuciem, że nie wiesz, do czego się zabrać i na czym stoisz? Szef pyta cię, ile sprzedasz w tym miesiącu, a ty odpowiadasz mu cokolwiek, byleby dać mu jakieś liczby? Masz wrażenie, że twoja sprzedaż dzieje się przypadkowo? Czujesz, że niektórym klientom poświęcasz zbyt dużo czasu, a i tak niewiele z tego wynika? Jeśli odpowiadałeś twierdząco na te pytania, nie martw się – nie tylko ty tak masz.

AS_17_04.jpg

Klient o specjalnych potrzebach

Tomasz Kalko   As Sprzedaży 17/2018

Świadomy handlowiec wie, jak budować relacje, poznać potrzeby i oczekiwania klienta, przeprowadzić prezentację opartą na korzyściach. Ale jak te struktury procesu sprzedażowego zbudować w kontakcie z klientem nietypowym, czasem trudnym? Jak dostosować siebie i procedurę do klienta o specjalnych potrzebach?

AS_16_04.jpg

Skuteczna sprzedaż usług

Elżbieta Sawczuk   As Sprzedaży 16/2018

Sprzedaż usług w wielu aspektach różni się od sprzedaży produktów. Klient, kupując usługę, płaci za coś niematerialnego. Za coś, czego nie można dotknąć, powąchać, posmakować. Stąd też większa nieufność klientów, a tym samym większa trudność, by usługi sprzedać. Jest też zaleta – usługę łatwiej niż produkt dopasować do potrzeb klienta, co zwiększa szansę na transakcję.

AS_15_04.jpg

Skuteczne zarządzanie regionem sprzedaży

Agnieszka Grostal   As Sprzedaży 15/2018

Szacuje się, że ponad 77% przedstawicieli handlowych marnuje swój czas. Najczęściej przyczyna tkwi w niewłaściwym zarządzaniu terytorium sprzedażowym. Handlowcy nie planują, ile czasu poświęcą każdemu klientowi, nie zakładają żadnych widełek czasowych i często więcej zajmuje im dojazd do klientów niż spotkania z nimi. Dodatkowo próbują wykonywać zimne telefony do niezakwalifikowanych prospektów. Tak naprawdę każdy przedstawiciel mógłby zyskać ok. 20 godzin miesięcznie, gdyby odpowiednio zarządzał swoim regionem sprzedaży.

AS_12_04.jpg

Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów

Monika Mucha   As Sprzedaży 12/2017

Lojalność klientów możemy rozpatrywać na dwóch poziomach – behawioralnym i emocjonalnym. Na płaszczyźnie behawioralnej analizujemy rzeczywiste zachowania konsumenta, a wskaźnikami jego lojalności będą np. korzystanie z szerokiej oferty usług i produktów naszej firmy, polecanie znajomym czy regularne ponawianie kontaktu z handlowcem w celu dokonania kolejnego zamówienia. Na płaszczyźnie emocjonalnej można natomiast zaobserwować przywiązanie klienta do naszej marki i deklarowaną motywację do ponawiania zakupów czy korzystania z usług, nawet w sytuacji, kiedy oferujemy je w cenach wyższych niż konkurencja.

Archiwum