Temat numeru

AS_16_04.jpg

Skuteczna sprzedaż usług

Elżbieta Sawczuk   As Sprzedaży 16/2018

Sprzedaż usług w wielu aspektach różni się od sprzedaży produktów. Klient, kupując usługę, płaci za coś niematerialnego. Za coś, czego nie można dotknąć, powąchać, posmakować. Stąd też większa nieufność klientów, a tym samym większa trudność, by usługi sprzedać. Jest też zaleta – usługę łatwiej niż produkt dopasować do potrzeb klienta, co zwiększa szansę na transakcję.

AS_15_04.jpg

Skuteczne zarządzanie regionem sprzedaży

Agnieszka Grostal   As Sprzedaży 15/2018

Szacuje się, że ponad 77% przedstawicieli handlowych marnuje swój czas. Najczęściej przyczyna tkwi w niewłaściwym zarządzaniu terytorium sprzedażowym. Handlowcy nie planują, ile czasu poświęcą każdemu klientowi, nie zakładają żadnych widełek czasowych i często więcej zajmuje im dojazd do klientów niż spotkania z nimi. Dodatkowo próbują wykonywać zimne telefony do niezakwalifikowanych prospektów. Tak naprawdę każdy przedstawiciel mógłby zyskać ok. 20 godzin miesięcznie, gdyby odpowiednio zarządzał swoim regionem sprzedaży.

AS_12_04.jpg

Obsługa posprzedażowa: podstawa budowania lojalności klientów

Monika Mucha   As Sprzedaży 12/2017

Lojalność klientów możemy rozpatrywać na dwóch poziomach – behawioralnym i emocjonalnym. Na płaszczyźnie behawioralnej analizujemy rzeczywiste zachowania konsumenta, a wskaźnikami jego lojalności będą np. korzystanie z szerokiej oferty usług i produktów naszej firmy, polecanie znajomym czy regularne ponawianie kontaktu z handlowcem w celu dokonania kolejnego zamówienia. Na płaszczyźnie emocjonalnej można natomiast zaobserwować przywiązanie klienta do naszej marki i deklarowaną motywację do ponawiania zakupów czy korzystania z usług, nawet w sytuacji, kiedy oferujemy je w cenach wyższych niż konkurencja.

AS_10_04.jpg

Współczesny klient, czyli KTO?

Małgorzata Biarda   As Sprzedaży 10/2017

Po długim dniu spędzonym w trasie, przy słuchawce, za ladą, zastanawiamy się nad rezultatami naszych działań sprzedażowych i wielu z nas dochodzi do wniosku, że coraz trudniej dotrzymać kroku klientom. Ich wymagania są coraz bardziej wyrafinowane, a dotychczasowe sposoby i metody postępowania coraz częściej zawodzą. Dlaczego tak się dzieje?

AS_09_05.jpg

Zarządzanie bazą klientów

Maciej Sasin   As Sprzedaży 9/2017

O bazę kontaktów powinniśmy dbać, jak ogrodnik o swój ogród: aby zebrać odpowiedni plon, musi siać, podlewać, wyrywać chwasty, nawozić, a czasem przesiać ziemię na nowo. W sprzedaży jest podobnie: aby osiągnąć planowany zysk, musimy koncentrować się na działaniach, które przynoszą efekt, a rezygnować z tych, które go nie dają.

AS_08_04_1.jpg

Samoocena klucz do osiągania lepszych rezultatów

Zofia Jakubczyńska   As Sprzedaży 8/2017

W firmach samoocena kojarzy się najczęściej z systemem okresowych ocen pracowniczych. Po niej następuje konfrontacja obrazu siebie z oceną szefa. Tak rozumiana ocena coraz częściej jest uważana za kosztowną i niesprawiedliwą. Obecnie mówi się głośno, że ocenianie zabija potencjał. Jednocześnie adekwatna samoocena może być źródłem rozwoju i osiągania lepszych rezultatów. Jak więc dla samego siebie przeprowadzić z głową samoocenę, by była motywująca?

AS_07_04.jpg

Prezentacja sprzedażowa od A do Z

Szymon Lach   As Sprzedaży 7/2016

Jak przygotować prezentację sprzedażową, żeby przyniosła efekt w postaci sprzedaży? Power Point, Prezi, a może jeszcze coś innego? Stać czy siedzieć? To pytania, które zadaje sobie wielu handlowców. Poniżej znajdziesz krótki poradnik o tym, jak tworzyć prezentacje i w jaki sposób je prezentować, aby były ciekawe dla klientów.

Polecamy

Archiwum