Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

SEO (ang. search engine optimization) to pojęcie, pod którym kryją się wszystkie czynności podejmowane, aby strona pojawiała się jak najwyżej w naturalnych (czyli bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. W Polsce, ze względu na dominację Google (98% wszystkich wyszukiwań), często pozycjonowanie prowadzone jest głównie z myślą o tej wyszukiwarce. W skrócie, działalność SEO ma sprawić, że twoja strona wyświetli się odpowiednim osobom. Dzięki SEO nie tylko zwiększasz na niej ruch, ale też sprawiasz, że trafiają na nią osoby faktycznie zainteresowane jej treścią czy kupnem usług/produktów, które oferujesz (czyli: potencjalni klienci). Przy okazji – dzięki optymalizacji strony pod SEO – sprawiasz, że strona najlepiej odpowiada na potrzeby klientów i zachęca do podjęcia współpracy.

Warto zainteresować się pozycjonowaniem także dlatego, że przynajmniej niektórzy twoi konkurenci prawdopodobnie już prowadzą działania SEO – choćby w podstawowym zakresie.

Podstawowe zasady SEO, czyli to trzeba wiedzieć

Zabierając się do pozycjonowania swojej strony, trzeba zdać sobie sprawę z tego, że działania SEO to działania cykliczne. Raz zdobyta pozycja nie jest dana na zawsze. Na początku konieczne będzie przede wszystkim zadbanie, aby wyszukiwarka w ogóle „zauważyła” stronę. Pozycjonowanie nigdy nie dobiega końca – trzeba więc przygotować się na działania długofalowe.

O pozycji strony w Google decyduje wiele czynników. Nikt nie zna ich pełnej listy ani dokładnej wagi, jaka jest przywiązywana do konkretnych parametrów. Na podstawie obserwacji i doświadczeń można jednak wyróżnić pewne elementy, o które należy zadbać, aby strona uzyskała lepsze pozycje. Najprościej podzielić je na trzy kategorie:

1. Optymalizacja strony

Jak powinna wyglądać strona dobrze przygotowana pod wymogi wyszukiwarek? Tak naprawdę w dużej mierze chodzi po prostu o to, aby... była przyjazna użytkownikowi, ponieważ takie najbardziej ceni Google. Tym samym, dostosowując stronę pod algorytmy wyszukiwarek, jednocześnie sprawiasz, że internauci chętniej z niej korzystają. Zoptymalizowana strona powinna m.in. szybko się ładować, mieć wersję mobilną, opisy alternatywne grafik (tak zwane alty) i odpowiednie adresy podstron (nie ciąg przypadkowych znaków, a krótki adres wskazujący na treść podstrony, np. przykladowastronasprzedawcy.pl/o-mnie).

Ważne:

Zadbaj o takie rzeczy jak brak błędnych przekierowywań czy linków do nieistniejących stron. Na stronie nie powinno dochodzić do powielania tych samych treści czy pojawienia się błędów 4XX oraz 5XX.

 

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Prezentacja sprzedażowa: co zamiast PowerPointa?

AS_23_73.jpg

W świecie sprzedaży prezentacje to codzienność. Konieczność ich przygotowania, a następnie wygłoszenia zazwyczaj budzi w nas niechęć i znudzenie. Nie zawsze jednak musi tak być. Sekret tkwi w odpowiednim doborze narzędzia. Przyjrzyjmy się kilku – tym wiodącym na rynku.

Read more

Jak zrobić wideo przy ograniczonym budżecie?

AS_21_73.jpg

Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.

Read more

Czego handlowiec może się nauczyć od pilota, czyli CRM jako tajna broń

AS_20_72.jpg

W większości zawodów wiesz, że jeśli dasz z siebie wszystko i zrobisz to, co najlepsze, uzyskasz pożądany rezultat. Nie za każdym razem, oczywiście. Kierowca MPK nie zawsze dojedzie na czas, chirurg nie zawsze wykona udaną operację, a nauczyciel nie będzie w stanie dotrzeć do każdego ucznia. Jednak, jeśli przyłożysz się do tego, co robisz, jest duża szansa, że uzyskasz przewidywalne efekty. Ale nie w sprzedaży.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama