Tworzenie wideo na potrzeby biznesowe niekoniecznie musi oznaczać obowiązek dysponowania ogromnym budżetem. To oczywiście pomaga, ale nie jest niezbędne, aby tworzyć materiały, które będą atrakcyjne dla naszych klientów. W artykule prezentujemy kilka wskazówek, jak tworzyć filmy w ramach ograniczonych możliwości finansowych.

Zacznijmy od rzeczy, które trzeba wcześniej przygotować, aby móc nakręcić własny film.

1. Kamera

Im wyższej jakości sprzęt, tym lepiej dla naszej produkcji, jednak w dzisiejszych czasach praktycznie każdy smartfon daje możliwość rejestracji filmów w rozdzielczości HD. Możemy więc założyć, że minimalnym wymogiem, jeśli chodzi o kamerę, będzie smartfon rejestrujący filmy w rozdzielczości co najmniej 1280 × 720 pikseli.

2. Mikrofon

Mikrofon w telefonie nie zawsze nadaje się do zbierania dźwięku podczas nagrywania materiału filmowego. Szczególnie w przypadku wideo kręconego w szerszych planach, kiedy bohater stoi w dużej odległości od kamery, nie będzie słychać tego, co mówi. Warto więc zaopatrzyć się w osobny mikrofon, najlepiej tzw. krawatowy, czyli mały mikrofon przypinany do krawata lub klapy marynarki. Profesjonalny sprzęt kosztuje nawet kilkaset złotych, jednak można też nabyć mikrofon za kilkanaście złotych, np. na Allegro. Będzie również całkiem nieźle działał, nawet bez dodatkowego zasilania, co zwykle jest regułą przy sprzęcie wykorzystywanym przez profesjonalne stacje telewizyjne. Ważne, aby był wyposażony w uniwersalne złącze typu minijack 3,5 mm.

3. Rejestrator dźwięku

Widzowie łatwiej wybaczają gorszej jakości obraz, jeśli towarzyszy temu dobry dźwięk. W odwrotną stronę ta zasada niestety nie działa – dobry jakościowo obraz przy słabym dźwięku oznacza dużo mniejsze zainteresowanie filmem. Dlatego już na wstępie warto zaopatrzyć się przynajmniej w podstawowy model dyktafonu cyfrowego z wejściem typu jack 3,5 mm, umożliwiającym podłączenie mikrofonu. W ten sposób zapewnisz sobie dobrej jakości rejestrację dźwięku, który później będziesz mógł połączyć z obrazem podczas obróbki technicznej materiału.

4. Statyw

Aby film nie wywoływał u widzów objawów choroby morskiej, należy zaopatrzyć się w sprzęt do stabilizacji kamery lub telefonu, czyli statyw. Najtańsze statywy można nabyć już za kilkadziesiąt złotych w każdym dużym supermarkecie. Podczas zakupu warto upewnić się, że statyw ma możliwość regulacji wysokości (wysuwane nóżki) oraz położenia kamery lub telefonu w pionie i poziomie (głowica, czyli ta część statywu, na której będzie osadzona kamera lub telefon, powinna umożliwiać regulację góra–dół oraz lewo–prawo).

Z reguły każdy statyw wyposażony jest w specjalne złącze umożliwiające podłączenie kamery, a sama kamera również ma uniwersalne podłączenie do większości statywów. W przypadku telefonu konieczne jest dokupienie specjalnej przystawki umożliwiającej stabilne podłączenie go do statywu. Koszt takiej przystawki to kilkanaście złotych, często jest ona standardowo dołączana do statywu.

5. Selfie stick

Może zdarzyć się sytuacja, że swój film będziesz chciał nakręcić „tu i teraz” i nie będzie możliwości rozstawiania statywu. Warto na takie okazje zaopatrzyć się w selfie stick, czyli specjalny statyw, który – trzymany w ręku – zapewni odpowiedni komfort kręcenia filmu oraz naturalny kąt widzenia. Najtańsze selfie sticki kosztują kilkanaście złotych, droższe, mające czasem funkcję ministatywu, można kupić w elektromarketach za cenę nie przekraczającą 80 złotych. Co z kręceniem filmów bez użycia jakiegokolwiek statywu, czyli z tzw. ręki? Takie filmy wyglądają mało profesjonalnie, należy więc korzystać z tej opcji tylko awaryjnie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

SEO dla początkujących, czyli jak sprzedawać przez stronę WWW

AS_22_73.jpg

Jak poprzez stronę internetową zyskać nowych klientów? Jednym z najskuteczniejszych sposobów będzie zadbanie o jej widoczność w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google. W artykule znajdziesz podpowiedzi, jak rozpocząć przygodę z SEO, tak by twoja strona stała się skutecznym narzędziem sprzedażowym.

Read more

Czego handlowiec może się nauczyć od pilota, czyli CRM jako tajna broń

AS_20_72.jpg

W większości zawodów wiesz, że jeśli dasz z siebie wszystko i zrobisz to, co najlepsze, uzyskasz pożądany rezultat. Nie za każdym razem, oczywiście. Kierowca MPK nie zawsze dojedzie na czas, chirurg nie zawsze wykona udaną operację, a nauczyciel nie będzie w stanie dotrzeć do każdego ucznia. Jednak, jeśli przyłożysz się do tego, co robisz, jest duża szansa, że uzyskasz przewidywalne efekty. Ale nie w sprzedaży.

Read more

Dashboard sprzedażowy

AS_19_54.jpg

Tworzenie raportów sprzedażowych dla swoich przełożonych to jedno z wielu niezbyt lubianych przez handlowców zadań. Tymczasem jest wiele narzędzi, które mogą znacznie ułatwić przygotowanie podsumowania sprzedaży. Najlepszym narzędziem do tworzenia dynamicznych, umożliwiających łatwe wprowadzanie zmian raportów (zwanych dashboardami lub panelami menedżerskimi), są tabele przestawne.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama