CRM w pracy handlowca

Tomasz Dyba   As Sprzedaży 1/2015

Najczęściej wymienianymi korzyściami z systemu CRM są: wzrost zysków, sprawna obsługa i pogłębione relacje z klientami, targetowany marketing, dostępność informacji, bezpieczeństwo danych, większa efektywność pracy, lepsza komunikacja i oszczędność czasu. To wszystko prawda, efekt zależy wyłącznie od tego, jak używany jest system.

Badania wskazują, że w ciągu każdego tygodnia poświęcasz średnio 22% swojego czasu na sprzedaż. Pozostały czas pracy wykorzystujesz na administrację (23%), podróże (13%), obsługę zamówień (12%) i klientów (10%), planowanie (10%), jedzenie i przerwy (6%) oraz różne inne czynności (4%)1. Oczywiście w każdym indywidualnym przypadku wartości mogą być zmienne, a badanie uwzględnia średnią z ankiet. Jednak nie o proporcje chodzi, a o zwiększenie skuteczności sprzedaży z wykorzystaniem narzędzi CRM, a ta związana jest z Twoją skutecznością.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum