Jeżeli przyznawano by Nagrodę Nobla w dziedzinie zarządzania projektami, niewątpliwie pewnymi kandydatami do jej otrzymania byliby: Jeff Sutherland, Ken Schwaber i Mike Cohn za wkład w wynalezienie Scrum. Mimo że popularność tej metody rośnie z dnia na dzień, mało kto spoza sektora informatycznego tak naprawdę wie, na czym ona polega.

Badania Project Management Institute pokazują, że obecnie największym problemem dotyczącym projektów IT są opóźnienia. Statystycznie ok. 90% z nich wymaga istotnych zmian w harmonogramie ze szkodą dla właścicieli biznesowych. Co więcej, ponad 40% wszystkich projektów jest przerywanych i rzadko dzieje się to z powodów koniunkturalnych, a częściej ze względów operacyjnych. W rezultacie działy sprzedaży stają przed niełatwym zadaniem przekonania klienta, że produkt ich firmy należy do tych pozostałych 60%.

Najczęstszą przyczyną przerywania projektów jest niedostateczna komunikacja między osobą zlecającą projekt (tzw. biznesem) a osobami bezpośrednio w nie zaangażowanymi. Nieumiejętne określanie oczekiwań przez „biznes” powoduje ich błędną interpretację przez osoby na kolejnych, podrzędnych poziomach organizacji. Zdarza się też, że wizja produktu, którą ma klient, może być technicznie niemożliwa do zrealizowania, a mimo tego zespół i tak podejmuje wyzwanie, bez jasnego zakomunikowania tego problemu zlecającemu.

Jednym z najważniejszych wyznaczników efektywności projektów IT jest ich czas do wejścia na rynek (tzw. time to market). Skrócenie tego okresu jest kluczem do udanego projektu.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 8/2013

Zobacz również

Tylko on-line nr 39/2022

Jeździć czy nie jeździć do klienta?

Jeździć czy nie jeździć do klienta?
  • Czy zawsze warto osobiście odwiedzać klientów?
  • Dlaczego często się to nie opłaca?
  • Kiedy sprzedaż zdalna to jedyny słuszny model?
Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Jak wyznaczać cele krótko‑ i długofalowe?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak wyznaczać cele krótko- i długofalowe?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 21: w jaki sposób efektywnie wyznaczać sobie cele?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.