Na świecie jest wielu świetnych handlowców, którzy osiągają sukces w sprzedaży w 99%. Brakuje im tego 1%, czyli ostatecznego „tak” ze strony klienta, kiedy faktycznie dochodzi do sprzedaży. Co zrobić, gdy wydaje się, że zrobiłeś już wszystko, a klient ciągle – choć zainteresowany – nie zdecydował się na zakup?

Zwiększ swój wskaźnik sfinalizowanych transakcji

W obecnych czasach specjalista ds. sprzedaży musi być jeszcze bardziej elastyczny, inteligentny i zorientowany na klienta, niż kiedykolwiek wcześniej. Kupujący oczekują wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, którzy będą w stanie dostarczać angażujące i interesujące treści. Ponadto muszą oni bez problemu rozumieć ich wyzwania biznesowe, a także oferować nie tylko spostrzeżenia i opinie, lecz konkretne pomysły na ich pokonanie. Konkurencja jest bardzo silna, dlatego sprzedaż produktów czy usług wymaga odpowiedniego przygotowania.

Wszystko to sprawia, że musimy przygotowywać się do każdej rozmowy telefonicznej czy wideo, a także często współpracować z zespołem marketingowym. Tylko wtedy będziemy mogli odpowiednio przygotować się do rozmowy z klientem i znać odpowiedzi na niemal wszystkie, zwykle zadawane pytania. Nasze odpowiedzi i rozwiązania muszą być z kolei spersonalizowane, tym bardziej że z wielu badań wynika, że jedna trzecia informacji dostarczanych przez handlowców zawiera nieistotne informacje. A dodatkowo, jeśli klient jest niezadowolony, to tylko 1 na 26 osób rzeczywiście będzie o tym informować daną firmę – pozostali, jak wynika z badań firmy konsultingowej thinkJar, po prostu odchodzą do konkurencji. Klient nie będzie tracił czasu na to, aby powiedzieć nam, dlaczego nie zdecydował się na zakup.

Zamkniemy więcej sprzedaży, jeśli będziemy dobrze przygotowani. Od czego zacząć? Od opracowania możliwie najlepszych treści we współpracy z działem marketingu.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tylko on-line nr 33/2021

Warunki handlowe wspierające realizację strategii sprzedaży

  • Jak negocjować warunki handlowe, aby były efektywne?
  • W jaki sposób rabaty kaskadowe mogą wesprzeć rentowność?
  • Dlaczego warto udzielać rabatów retrospektywnych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 33/2021

Zwinne zarządzanie projektami – Scrum i Agile

Jeżeli przyznawano by Nagrodę Nobla w dziedzinie zarządzania projektami, niewątpliwie pewnymi kandydatami do jej otrzymania byliby: Jeff Sutherland, Ken Schwaber i Mike Cohn za wkład w wynalezienie Scrum. Mimo że popularność tej metody rośnie z dnia na dzień, mało kto spoza sektora informatycznego tak naprawdę wie, na czym ona polega.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama