Na świecie jest wielu świetnych handlowców, którzy osiągają sukces w sprzedaży w 99%. Brakuje im tego 1%, czyli ostatecznego „tak” ze strony klienta, kiedy faktycznie dochodzi do sprzedaży. Co zrobić, gdy wydaje się, że zrobiłeś już wszystko, a klient ciągle – choć zainteresowany – nie zdecydował się na zakup?

Zwiększ swój wskaźnik sfinalizowanych transakcji

W obecnych czasach specjalista ds. sprzedaży musi być jeszcze bardziej elastyczny, inteligentny i zorientowany na klienta, niż kiedykolwiek wcześniej. Kupujący oczekują wykwalifikowanych przedstawicieli handlowych, którzy będą w stanie dostarczać angażujące i interesujące treści. Ponadto muszą oni bez problemu rozumieć ich wyzwania biznesowe, a także oferować nie tylko spostrzeżenia i opinie, lecz konkretne pomysły na ich pokonanie. Konkurencja jest bardzo silna, dlatego sprzedaż produktów czy usług wymaga odpowiedniego przygotowania.

Wszystko to sprawia, że musimy przygotowywać się do każdej rozmowy telefonicznej czy wideo, a także często współpracować z zespołem marketingowym. Tylko wtedy będziemy mogli odpowiednio przygotować się do rozmowy z klientem i znać odpowiedzi na niemal wszystkie, zwykle zadawane pytania. Nasze odpowiedzi i rozwiązania muszą być z kolei spersonalizowane, tym bardziej że z wielu badań wynika, że jedna trzecia informacji dostarczanych przez handlowców zawiera nieistotne informacje. A dodatkowo, jeśli klient jest niezadowolony, to tylko 1 na 26 osób rzeczywiście będzie o tym informować daną firmę – pozostali, jak wynika z badań firmy konsultingowej thinkJar, po prostu odchodzą do konkurencji. Klient nie będzie tracił czasu na to, aby powiedzieć nam, dlaczego nie zdecydował się na zakup.

Zamkniemy więcej sprzedaży, jeśli będziemy dobrze przygotowani. Od czego zacząć? Od opracowania możliwie najlepszych treści we współpracy z działem marketingu.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.