Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych - jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

Opis sytuacji

W połowie marca kierownik placówki zwołał wszystkich ekspertów finansowych na spotkanie i obwieścił, że od poniedziałku nie będzie możliwości spotykania się z klientami twarzą w twarz. Po sali przeszedł pomruk niezadowolenia. Jeśli ekspert nie widzi się z klientem, to jak ma zarobić na życie? Z samego podstawowego wynagrodzenia trudno będzie opłacić wszystkie rachunki.

– Do kiedy to ma potrwać?

– Nie wiadomo. Będziemy informowani na bieżąco. Do tego czasu zastanówmy się, jak możemy poradzić sobie z tą sytuacją i jakie widzicie rozwiązania.

Większość ekspertów zwróciła uwagę, że w sumie można nadal odbywać spotkania, tyle że za pośrednictwem platform internetowych, a dokumenty z podpisami przesyłać kurierem. Co więcej, niektóre produkty będzie można kupić bezpośrednio w Internecie, więc podstawowym narzędziem do pracy będzie w takim wypadku telefon.

– Pamiętajcie – zakończył kierownik – wszystko jest w naszych głowach. Albo uznamy sytuację za beznadziejną i będziemy czekać na lepsze czasy, albo zaczniemy działać po nowemu.

Problem

Praca zdalna miała nieść za sobą kilka nowych wyzwań. Dawid jeszcze nigdy nie pracował z domu i był przyzwyczajony do pewnych rytuałów, jak między innymi wyjście z domu i dotarcie do biura. Sama zmiana lokalizacji pomagała mu przestawić się z trybu odpoczynku na tryb pracy, a teraz musiał podjąć pewne kroki, aby zmobilizować się do działań zawodowych w domu. Pracę na telefonie miał opanowaną, ale z drugiej strony musiał pamiętać, że sytuacja była wyjątkowa i wielu jego klientów na pewno też odczuło zamknięcie ich zakładów pracy. Kolejny potencjalnie trudny element, który przyszedł mu do głowy, to samo prowadzenie spotkania na platformie internetowej zamiast spotkania na żywo. Trochę dziwnie będzie rozmawiać z komputerem, więc może lepiej wesprzeć się kilkoma wskazówkami odnośnie do takich transmisji? Dawid zrobił szybką listę nowych wyzwań i zmieniających się realiów pracy oraz tego, czego powinien się nauczyć na ten czas:

  • odpowiednie przygotowanie miejsca pracy w domu
  • organizacja czasu pracy zdalnej
  • przygotowanie nowego skryptu do rozmów telefonicznych
  • nauka prowadzenia spotkań online – na co zwracać uwagę i jakie narzędzia mogą się przydać?

Rozwiązanie

Dawid był w szoku, jak szybko Internet i oferowane za jego pośrednictwem usługi dopasowały się do nowej sytuacji. Już następnego dnia po zamknięciu wielu miejsc pracy i wprowadzeniu zakazu zgromadzeń i spotkań pojawiły się kursy, webinary, podcasty, artykuły i wiele innych narzędzi z wiedzą, która była... dosłownie za darmo. Ta sytuacja potwierdziła tylko, że wiedza jest na wyciągnięcie ręki i jedyne czego trzeba, to chęci do skorzystania z niej. I może jeszcze odrobiny myślenia krytycznego, aby nie wierzyć we wszystko, co się przeczyta, zwłaszcza na pierwszych stronach po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarce. Zatem Dawid zabrał się do pracy i zebrał praktyczne informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania miejsca pracy.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.