Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Opis sytuacji

W połowie marca kierownik placówki zwołał wszystkich ekspertów finansowych na spotkanie i obwieścił, że od poniedziałku nie będzie możliwości spotykania się z klientami twarzą w twarz. Po sali przeszedł pomruk niezadowolenia. Jeśli ekspert nie widzi się z klientem, to jak ma zarobić na życie? Z samego podstawowego wynagrodzenia trudno będzie opłacić wszystkie rachunki.

– Do kiedy to ma potrwać?

– Nie wiadomo. Będziemy informowani na bieżąco. Do tego czasu zastanówmy się, jak możemy poradzić sobie z tą sytuacją i jakie widzicie rozwiązania.

Większość ekspertów zwróciła uwagę, że w sumie można nadal odbywać spotkania, tyle że za pośrednictwem platform internetowych, a dokumenty z podpisami przesyłać kurierem. Co więcej, niektóre produkty będzie można kupić bezpośrednio w Internecie, więc podstawowym narzędziem do pracy będzie w takim wypadku telefon.

– Pamiętajcie – zakończył kierownik – wszystko jest w naszych głowach. Albo uznamy sytuację za beznadziejną i będziemy czekać na lepsze czasy, albo zaczniemy działać po nowemu.

Problem

Praca zdalna miała nieść za sobą kilka nowych wyzwań. Dawid jeszcze nigdy nie pracował z domu i był przyzwyczajony do pewnych rytuałów, jak między innymi wyjście z domu i dotarcie do biura. Sama zmiana lokalizacji pomagała mu przestawić się z trybu odpoczynku na tryb pracy, a teraz musiał podjąć pewne kroki, aby zmobilizować się do działań zawodowych w domu. Pracę na telefonie miał opanowaną, ale z drugiej strony musiał pamiętać, że sytuacja była wyjątkowa i wielu jego klientów na pewno też odczuło zamknięcie ich zakładów pracy. Kolejny potencjalnie trudny element, który przyszedł mu do głowy, to samo prowadzenie spotkania na platformie internetowej zamiast spotkania na żywo. Trochę dziwnie będzie rozmawiać z komputerem, więc może lepiej wesprzeć się kilkoma wskazówkami odnośnie do takich transmisji? Dawid zrobił szybką listę nowych wyzwań i zmieniających się realiów pracy oraz tego, czego powinien się nauczyć na ten czas:

  • odpowiednie przygotowanie miejsca pracy w domu
  • organizacja czasu pracy zdalnej
  • przygotowanie nowego skryptu do rozmów telefonicznych
  • nauka prowadzenia spotkań online – na co zwracać uwagę i jakie narzędzia mogą się przydać?

Rozwiązanie

Dawid był w szoku, jak szybko Internet i oferowane za jego pośrednictwem usługi dopasowały się do nowej sytuacji. Już następnego dnia po zamknięciu wielu miejsc pracy i wprowadzeniu zakazu zgromadzeń i spotkań pojawiły się kursy, webinary, podcasty, artykuły i wiele innych narzędzi z wiedzą, która była... dosłownie za darmo. Ta sytuacja potwierdziła tylko, że wiedza jest na wyciągnięcie ręki i jedyne czego trzeba, to chęci do skorzystania z niej. I może jeszcze odrobiny myślenia krytycznego, aby nie wierzyć we wszystko, co się przeczyta, zwłaszcza na pierwszych stronach po wpisaniu danego hasła w wyszukiwarce. Zatem Dawid zabrał się do pracy i zebrał praktyczne informacje dotyczące odpowiedniego przygotowania miejsca pracy.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 30/2020

Rola wideo w procesie sprzedażowym

40_SS_88.jpg
  • Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 30/2020

Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

AS_30_50.jpg

Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.

Czytaj więcej

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 2. Solution Selling

AS_30_44.jpg

W kolejnej części zapoczątkowanego w poprzednim numerze cyklu piszę o poważnych konsekwencjach pewnych marketingowych wyborów oraz – przede wszystkim – o metodzie nazwanej Solution Selling. A wszystko to odbywa się na naszej wspólnej drodze do odkrycia odpowiedzi na pytanie: Czy istnieje „kamień filozoficzny sprzedaży” – jedna metoda, potężniejsza niż inne?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama