Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 2: Jak dobrze rozpocząć spotkanie sprzedażowe?
Wspomnienia sprzedawcy: Kiedy zaczyna się sprzedaż?

Opis sytuacji

Poniedziałkowy ranek był słoneczny, choć chłodny. Dawid, zgodnie ze swoim nawykiem, pojawił się w pracy już o 8:30, mimo że placówka, w której od dwóch lat obsługuje klientów, otwierana jest o 9.00. O tej godzinie zazwyczaj czeka już na pierwszego klienta. 10 minut po otwarciu otworzyły się drzwi i do biura wszedł zdyszany Marcin, kolega Dawida, który dosyć często spóźniał się do pracy.

Spóźniony doradca przywitał się pośpiesznie w recepcji z asystentką i spytał, czy klient z godziny dziewiątej przyszedł na spotkanie. Asystentka uprzejmie wskazała starszego mężczyznę w poczekalni, który już od blisko kwadransa czytał poranną prasę. Marcin od razu się zreflektował, poprawił krawat i podszedł do oczekującego gościa. Po standardowym przedstawieniu się i przeprosinach, nastąpiło prawdziwe sprzedażowe trzęsienie ziemi.

- Chciało się Panu wstać tak z samego rana w poniedziałek? – spytał potencjalnego klienta Marcin.

Problem

Praca w sprzedaży jest wymagająca. Każdy handlowiec przeżył taki dzień, kiedy na samą myśl o kolejnym spotkaniu miał ochotę je odwołać. Problem w tym, że jeśli z takim nastawieniem rozpoczniemy kilka kolejnych spotkań to po pierwsze, psujemy swoją reputację oraz postrzeganie firmy, a po drugie, być może tracimy transakcję życia.

Joe Girard (rekordzista Guinessa w sprzedaży detalicznej) mówi, że zadowolony klient jest w stanie polecić nasze usługi średnio 250 osobom. Jest to ciekawy punkt widzenia, jeśli bierzemy pod uwagę, że dobrze wykonaliśmy swoje zadanie. Jednak warto pamiętać, że klient źle obsłużony jest w stanie zrazić do nas podobną liczbę osób. Nigdy też nie wiemy, czy dzięki klientowi, z którym się spotkaliśmy, nie mogliśmy zarobić krocie, albo czy nie mógł nas przedstawić zamożnym znajomym. Niestety, jak mówi znane powiedzenie – pierwsze wrażenie robi się tylko raz.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.