Wideosprzedaż

AS_21_wideo.jpg
On-line only no. 21/2019

Nagrania wideo z impetem wkraczają w obszar sprzedaży, stając się coraz popularniejszym narzędziem w ręku handlowców. Całkiem słusznie, ponieważ wykorzystane we właściwy sposób, przynoszą doskonałe rezultaty.

Tego, że zaufanie jest fundamentalną częścią każdej dobrej relacji z klientem nikt już dziś nie podważa. Podobnie jak tego, że tylko bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem jest w stanie takie zaufanie zbudować. Dlatego też wszelkie działania nakierowane na nadanie markom i firmom ludzkiego wymiaru mają znaczenie z tej prostej przyczyny, że ludzie zawsze będą woleli kupować od ludzi niż bezosobowych organizacji. Czasem jednak, ze względu na dystans geograficzny, jest to niemożliwe i wtedy właśnie doskonale sprawdza się nagrania wideo, które o wiele bardziej angażuje klienta emocjonalnie w proces sprzedaży niż e-mail czy telefon. Skuteczność filmów polega na tym, że jako ludzie jesteśmy psychicznie uwarunkowani, by reagować na ruch, głos, mowę ciała. Wszystkie te elementy przekazują o wiele więcej emocji niż nam się wydaje, przez co szybciej jesteśmy w stanie ocenić czyjąś wiarygodność.

W którym momencie sprzedaży warto sięgnąć po wideo?

W zasadzie każdy moment jest dobry, jeżeli tylko nagranie ma jasno określony cel. Niewątpliwie warto sięgnąć po film, gdy np. ze względu na dzielącą cię odległość nie możesz liczyć na kontakt z klientem twarzą w twarz. Poniżej kilka przykładów wykorzystania wideo w sprzedaży.

1. Prezentacja firmy

Prezentacja firmy w formie wideo jest niezwykle skuteczna z dwóch powodów. Po pierwsze, ludzie lepiej pamiętają rzeczy, które zobaczą niż usłyszą, a po drugie – film pozwala zaoszczędzić cenny czas na spotkaniu z klientem. Jest bardziej wydajny niż przekaz ustny, ponieważ prezentuje informacje w sposób przemyślany, bez zbędnych dygresji i przy zastosowaniu ekonomii słowa. Jaki film sprawdzi się tutaj najlepiej? Taki, który będzie spójny z wizerunkiem firmy.

Przykład:

Jeżeli firma stawia na bezpieczeństwo użytkowania produktów – przedstaw ją w kontekście dbałości o bezpieczeństwo. Jeśli szczyci się tym, że oferuje klientom szeroki wachlarz usług – pokaż różnorodność. Jeżeli firmie zależy na wzbudzeniu zaufania – ukaż jej historię i tradycję na rynku.

Są firmy, które wykorzystują storytelling, by pokazać ideę, pomysł, pasję, rozwiązania czy podejmowane działania.  Doskonale ilustruje to marka Dodge, która na 100-lecie założenia swojej firmy zaprezentowała opowieść o swoim powstaniu. Film „Dodge – Official Dodge Brothers Extended Cut | Ahead of Their Time"1 dostępny na kanale YouTube, miał za zadanie pokazać pasję, zaangażowanie i ducha przedsiębiorczości założycieli, którzy razem stworzyli pierwszy samochód, razem rozwijali kolejne projekty i razem odeszli z tego świata. Film uzyskał ponad milion wyświetleń i jest doskonałym przykładem historii o firmie.

Ludzie cenią sobie humor, stąd niektóre firmy wykorzystują go jako narzędzie w swoich prezentacjach. Przykładem może być film „Promoted to the C-Suite”2 firmy Snowflake, pracującej nad innowacyjną hurtownią danych oferowaną w modelu chmurowym, który w bezpretensjonalny sposób i bez użycia żargonu technicznego pokazuje, jakie działania podejmuje organizacja oraz jaką wartość dostarcza swoim klientom. Humor się sprawdza, ponieważ rzeczy, które nas bawią, zapadają nam w pamięć. Dodatkowo, sytuacje wywołujące śmiech zbliżają ludzi do siebie.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

9 zasad, dzięki którym twój cross- i up-selling będą skuteczniejsze

AS_22_47.jpg

Zwiększanie sprzedaży przy okazji... sprzedaży. Tak można byłoby w skrócie zdefiniować techniki cross- i up-sellingu. Są one tak naturalne, że czasem się ich nie zauważa w procesie obsługi klienta. Pomimo powszechności tych metod, nadal wiele osób popełnia błędy w ich zastosowaniu. Ten artykuł podpowie, jak ich uniknąć.

Read more

Analiza strategiczna: między kosztami, korzyściami a ryzykiem w sprzedaży

AS_22_42.jpg

Analiza strategiczna jest najważniejszym elementem potrzebnym do stworzenia biznesplanu, a jej celem jest wybór oraz prezentacja konkretnej strategii, jaka zostanie przyjęta przez przedsiębiorstwo w celu zrealizowania wytyczonych celów. Prawidłowo przeprowadzona jest nie tylko drogowskazem do realizacji strategii firmy, ale także ogranicza ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia biznesowego.

Read more

Co warto mierzyć, czyli praca z KPI w praktyce

AS_22_38.jpg

Szef sprzedaży obwieścił swojemu zespołowi, że firma w kolejnym roku oczekuje wzrostu sprzedaży o 20%. Z punktu widzenia handlowców obecne wyniki wydają się optymalne, a założony cel mało realny. Zobacz, jak z pomocą prostego narzędzia KPI, można go zrealizować.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama