Wideosprzedaż

AS_21_wideo.jpg
Tylko on-line nr 21/2019

Nagrania wideo z impetem wkraczają w obszar sprzedaży, stając się coraz popularniejszym narzędziem w ręku handlowców. Całkiem słusznie, ponieważ wykorzystane we właściwy sposób, przynoszą doskonałe rezultaty.

Tego, że zaufanie jest fundamentalną częścią każdej dobrej relacji z klientem nikt już dziś nie podważa. Podobnie jak tego, że tylko bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem jest w stanie takie zaufanie zbudować. Dlatego też wszelkie działania nakierowane na nadanie markom i firmom ludzkiego wymiaru mają znaczenie z tej prostej przyczyny, że ludzie zawsze będą woleli kupować od ludzi niż bezosobowych organizacji. Czasem jednak, ze względu na dystans geograficzny, jest to niemożliwe i wtedy właśnie doskonale sprawdza się nagrania wideo, które o wiele bardziej angażuje klienta emocjonalnie w proces sprzedaży niż e-mail czy telefon. Skuteczność filmów polega na tym, że jako ludzie jesteśmy psychicznie uwarunkowani, by reagować na ruch, głos, mowę ciała. Wszystkie te elementy przekazują o wiele więcej emocji niż nam się wydaje, przez co szybciej jesteśmy w stanie ocenić czyjąś wiarygodność.

W którym momencie sprzedaży warto sięgnąć po wideo?

W zasadzie każdy moment jest dobry, jeżeli tylko nagranie ma jasno określony cel. Niewątpliwie warto sięgnąć po film, gdy np. ze względu na dzielącą cię odległość nie możesz liczyć na kontakt z klientem twarzą w twarz. Poniżej kilka przykładów wykorzystania wideo w sprzedaży.

1. Prezentacja firmy

Prezentacja firmy w formie wideo jest niezwykle skuteczna z dwóch powodów. Po pierwsze, ludzie lepiej pamiętają rzeczy, które zobaczą niż usłyszą, a po drugie – film pozwala zaoszczędzić cenny czas na spotkaniu z klientem. Jest bardziej wydajny niż przekaz ustny, ponieważ prezentuje informacje w sposób przemyślany, bez zbędnych dygresji i przy zastosowaniu ekonomii słowa. Jaki film sprawdzi się tutaj najlepiej? Taki, który będzie spójny z wizerunkiem firmy.

Przykład:

Jeżeli firma stawia na bezpieczeństwo użytkowania produktów – przedstaw ją w kontekście dbałości o bezpieczeństwo. Jeśli szczyci się tym, że oferuje klientom szeroki wachlarz usług – pokaż różnorodność. Jeżeli firmie zależy na wzbudzeniu zaufania – ukaż jej historię i tradycję na rynku.

Są firmy, które wykorzystują storytelling, by pokazać ideę, pomysł, pasję, rozwiązania czy podejmowane działania.  Doskonale ilustruje to marka Dodge, która na 100-lecie założenia swojej firmy zaprezentowała opowieść o swoim powstaniu. Film „Dodge – Official Dodge Brothers Extended Cut | Ahead of Their Time"1 dostępny na kanale YouTube, miał za zadanie pokazać pasję, zaangażowanie i ducha przedsiębiorczości założycieli, którzy razem stworzyli pierwszy samochód, razem rozwijali kolejne projekty i razem odeszli z tego świata. Film uzyskał ponad milion wyświetleń i jest doskonałym przykładem historii o firmie.

Ludzie cenią sobie humor, stąd niektóre firmy wykorzystują go jako narzędzie w swoich prezentacjach. Przykładem może być film „Promoted to the C-Suite”2 firmy Snowflake, pracującej nad innowacyjną hurtownią danych oferowaną w modelu chmurowym, który w bezpretensjonalny sposób i bez użycia żargonu technicznego pokazuje, jakie działania podejmuje organizacja oraz jaką wartość dostarcza swoim klientom. Humor się sprawdza, ponieważ rzeczy, które nas bawią, zapadają nam w pamięć. Dodatkowo, sytuacje wywołujące śmiech zbliżają ludzi do siebie.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

7 błędów handlowców na LinkedIn, które już na starcie palą kontakt

AS_26_49.jpg

Podczas warsztatów dotyczących LinkedIn często zadaję uczestnikom trzy pytania. Na pierwsze: „Czy masz profil na LinkedIn?” większość odpowiada twierdząco. Przy drugim pytaniu: „Czy jesteś zadowolony i dumny ze swojego profilu?” zwykle tylko jedna lub dwie osoby udzielają pozytywnej odpowiedzi. Natomiast w odpowiedzi na trzecie pytanie: „Co zatem musisz poprawić w profilu, aby być z niego dumna/y?” czasem słyszę, że wszystko, jednak najczęściej uczestnicy wskazują konkretne aspekty profilu i samej działalności na LinkedIn, które chcieliby zmienić. Właśnie o nich przeczytasz w artykule.

Czytaj więcej

Jak powód odmowy zmienić w powód zakupu?

AS_26_45.jpg

Obiekcje to bez wątpienia najmniej przyjemny element procesu sprzedaży. Szczególnie wśród młodych handlowców stanowcze „NIE” usłyszane w odpowiedzi na prezentację powoduje duży stres i bezradność. Jednak czy obiekcje to „zło wcielone”? Wcale nie! Wielu sprzedawców uważa, że takie wątpliwości to szansa i oczywisty sygnał, że klient jest zainteresowany naszą ofertą. Jak zatem przekuć obiekcję w sprzedażowy sukces?

Czytaj więcej

Co w trawie piszczy - ABC monitorowania konkurencji

AS_25_58.jpg

Wzrost świadomości współczesnych klientów sprawił, że obecnie często w rozmowach sprzedażowych to właśnie oni, a nie doradcy handlowi, są stroną lepiej zaznajomioną z tym, co oferuje rynek. W takich okolicznościach, monitorowanie konkurencji staje się jednym z najistotniejszych działań wspierających budowanie atrakcyjnej oferty.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama