Wideosprzedaż

Tylko on-line nr 21/2019

Nagrania wideo z impetem wkraczają w obszar sprzedaży, stając się coraz popularniejszym narzędziem w ręku handlowców. Całkiem słusznie, ponieważ wykorzystane we właściwy sposób, przynoszą doskonałe rezultaty.

Wideosprzedaż

Tego, że zaufanie jest fundamentalną częścią każdej dobrej relacji z klientem nikt już dziś nie podważa. Podobnie jak tego, że tylko bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem jest w stanie takie zaufanie zbudować. Dlatego też wszelkie działania nakierowane na nadanie markom i firmom ludzkiego wymiaru mają znaczenie z tej prostej przyczyny, że ludzie zawsze będą woleli kupować od ludzi niż bezosobowych organizacji. Czasem jednak, ze względu na dystans geograficzny, jest to niemożliwe i wtedy właśnie doskonale sprawdza się nagrania wideo, które o wiele bardziej angażuje klienta emocjonalnie w proces sprzedaży niż e-mail czy telefon. Skuteczność filmów polega na tym, że jako ludzie jesteśmy psychicznie uwarunkowani, by reagować na ruch, głos, mowę ciała. Wszystkie te elementy przekazują o wiele więcej emocji niż nam się wydaje, przez co szybciej jesteśmy w stanie ocenić czyjąś wiarygodność.

W którym momencie sprzedaży warto sięgnąć po wideo?

W zasadzie każdy moment jest dobry, jeżeli tylko nagranie ma jasno określony cel. Niewątpliwie warto sięgnąć po film, gdy np. ze względu na dzielącą cię odległość nie możesz liczyć na kontakt z klientem twarzą w twarz. Poniżej kilka przykładów wykorzystania wideo w sprzedaży.

1. Prezentacja firmy

Prezentacja firmy w formie wideo jest niezwykle skuteczna z dwóch powodów. Po pierwsze, ludzie lepiej pamiętają rzeczy, które zobaczą niż usłyszą, a po drugie – film pozwala zaoszczędzić cenny czas na spotkaniu z klientem. Jest bardziej wydajny niż przekaz ustny, ponieważ prezentuje informacje w sposób przemyślany, bez zbędnych dygresji i przy zastosowaniu ekonomii słowa. Jaki film sprawdzi się tutaj najlepiej? Taki, który będzie spójny z wizerunkiem firmy.

Przykład:

Jeżeli firma stawia na bezpieczeństwo użytkowania produktów – przedstaw ją w kontekście dbałości o bezpieczeństwo. Jeśli szczyci się tym, że oferuje klientom szeroki wachlarz usług – pokaż różnorodność. Jeżeli firmie zależy na wzbudzeniu zaufania – ukaż jej historię i tradycję na rynku.

Są firmy, które wykorzystują storytelling, by pokazać ideę, pomysł, pasję, rozwiązania czy podejmowane działania.  Doskonale ilustruje to marka Dodge, która na 100-lecie założenia swojej firmy zaprezentowała opowieść o swoim powstaniu. Film „Dodge – Official Dodge Brothers Extended Cut | Ahead of Their Time"1 dostępny na kanale YouTube, miał za zadanie pokazać pasję, zaangażowanie i ducha przedsiębiorczości założycieli, którzy razem stworzyli pierwszy samochód, razem rozwijali kolejne projekty i razem odeszli z tego świata. Film uzyskał ponad milion wyświetleń i jest doskonałym przykładem historii o firmie.

Ludzie cenią sobie humor, stąd niektóre firmy wykorzystują go jako narzędzie w swoich prezentacjach. Przykładem może być film „Promoted to the C-Suite”2 firmy Snowflake, pracującej nad innowacyjną hurtownią danych oferowaną w modelu chmurowym, który w bezpretensjonalny sposób i bez użycia żargonu technicznego pokazuje, jakie działania podejmuje organizacja oraz jaką wartość dostarcza swoim klientom. Humor się sprawdza, ponieważ rzeczy, które nas bawią, zapadają nam w pamięć. Dodatkowo, sytuacje wywołujące śmiech zbliżają ludzi do siebie.

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie negocjować umowy w branży finansowej?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie negocjować umowy w branży finansowej?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Jak skutecznie negocjować umowy w branży finansowej?

Czytaj więcej

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 3. CustomerCentric Selling®

Współczesne metody i techniki sprzedaży - część 3. CustomerCentric Selling®

Czasami oglądasz jakiś film po raz pierwszy, a mimo to nagle pojawia się poczucie, że skądś go znasz. Może jednak już go widziałeś? To zjawisko ma swoją nazwę – déjà vu, choć w odniesieniu do czytania powinno się je raczej nazwać déjà lu, czyli już czytane. Spokojnie. Zagłębiając sie w ten artykuł, masz prawo mieć poczucie, że kilka reguł lub myśli się powtarza w stosunku do tekstów z poprzednich części cyklu. W tym odcinku piszę bowiem o metodzie, która niejako wyrosła z opisywanej uprzednio metodyki Solution Selling.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama