• Jakie narzędzia są w stanie skutecznie wesprzeć pracę pozycjonera?
  • Czym najlepiej wesprzeć się, aby zyskać dostęp do statystyki, weryfikacji słów kluczowych, konkurencji czy wspomnień w social mediach?
  • Jakie są alternatywy dla najbardziej popularnych narzędzi do pozycjonowania w opcji pay source i open source?
Toolbox pozycjonera. Zobacz, co może ci się przydać!

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Efectovnia

Pozycjonowanie stron internetowych to długotrwały i skomplikowany proces. Nic więc dziwnego, że w internecie znajdziemy mnóstwo narzędzi, a także ich zamienników, służących przyspieszeniu i usprawnieniu tego procesu. Zwłaszcza zaczynając swoją przygodę z pozycjonowaniem możemy być z tego względu bardzo przytłoczeni. Jak bowiem wybrać z tak wielu, te, które są nam potrzebne, a wręcz niezbędne?

Dlatego też, dziś postanowiliśmy stworzyć kompletny zestaw narzędzi przydatnych dla pozycjonera. Ta lista to must have. Niezależnie, czy właśnie rozpoczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, czy jesteś już doświadczonym pozycjonerem, to narzędzia, które wspomagają codzienne działania i są niezbędne w pracy.

1. Senuto

To niekwestionowany numer jeden, jeśli mówimy o narzędziach przydatnych dla pozycjonera. Według nas, to nie tylko przydatne narzędzie, a raczej niezbędne. Senuto cieszy się tak dużą popularnością, gdyż jest to narzędzie kompletne, posiadające niezliczoną ilość funkcjonalności. Warte uwagi jest także z dwóch innych względów. Po pierwsze, jest to polski produkt. Po drugie, dostępny jest także w języku polskim, a więc jego obsługa jest przystępna dla każdego pozycjonera. Przy użyciu Senuto przeanalizujemy sytuację swojej własnej strony, a także WWW swoich konkurentów.

Senuto to kompletne narzędzie, z pomocą którego przeprowadzimy nie tylko analizę widoczności strony, czy też na bieżąco będziemy mogli monitorować pozycje na wybrane słowa kluczowe, ale przede wszystkim za pomocą bazy słów kluczowych, będziemy mogli dokonać analizy. Oczywiście to nie wszystkie funkcjonalności, jakie oferuje Senuto. Między innymi z pomocą tego narzędzia możemy sprawdzić kanibalizację wewnętrzną, tzn. to, czy na dane słowo-klucz występuje więcej niż jedna nasza podstrona oraz zweryfikować zmiany w wyszukiwarce.

Alternatywy: pod kątem zmian w wyszukiwarce – Algoroo; pod kątem monitoringu pozycji – SeoStation; pod kątem bazy słów kluczowych – KeywordTool.io.

2. Surfer SEO

Surfer SEO to kolejny polski produkt na rynku narzędzi dla pozycjonerów (a także całej branży marketingowej). Już teraz posiada on wiele przydatnych funkcjonalności, a dodatkowo w dalszym ciągu jest ulepszany i rozwijany. Przyda się nie tylko zaawansowanym pozycjonerom, ale także tym, stawiającym swoje pierwsze kroki w zawodzie. Czym wyróżnia się Surfer SEO? Analiza contentu jest prowadzona na bazie słowa kluczowego, a nie domeny. Dzięki temu narzędziu otrzymujemy informację, jak optymalizować stronę WWW pod każdą z fraz kluczowych. Analiza opiera się na porównaniu innych stron, które aktualnie są w TOP. Dzięki Surfer SEO pozyskujemy informacje na temat najistotniejszych czynników rankingowych dla wybranego słowa kluczowego, a także widzimy braki, jakie ma analizowana przez nas strona, względem konkurencji. Co więcej, wszelkich zmian możemy dokonywać w trakcie analizy. W ten sposób, po odświeżeniu widzimy już zaktualizowane porównanie. Jedyny minus, jaki może zostać przypisany do tego narzędzia, to dostępność jedynie w języku angielskim, mimo że jest polskim produktem.

Alternatywy: po części Ahrefs, SEMRush.

Pozostałe % artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: E-commerce & Digital Marketing nr 17/2020

Zobacz również

Tylko on-line nr 38/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych
  • Z jakich elementów składa się proces benchmarkowania?
  • Jakie wyróżnia się rodzaje benchmarkingu w zależności od relacji z wzorcowym przedsiębiorstwem?
  • Jakie błędy można popełnić, stosując benchmarking, i czym one grożą?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.