- Jak już na początku procesu sprzedaży uszczelnić etap „zapytań”?
- Dlaczego w sprzedaży od początku warto stawiać na prawdę, nawet jeżeli oznacza to zmniejszenie liczby klientów?

Tym razem będzie trochę pod prąd. Myślę, że niejedno szkolenie będzie przeczyć temu, co tutaj dziś przeczytasz. Pomysł na artykuł narodził się w czasie moich kolejnych rozmów sprzedażowych, które z biegiem lat nie przypominają tych np. sprzed roku czy dwóch.
To jedno, a druga sprawa, to fakt, że z pewnością trafiasz na taką liczbę porad w stylu: „5 trików skutecznej sprzedaży”, „Jedyny poradnik sprzedaży, jakiego potrzebujesz” i „Sprzedawaj jak szalony”, że już nie wiesz w zasadzie co działa, a co lepiej zostawić na kartkach poradników i na kanałach YouTube „mistrzów sprzedaży”:)
Ale i ja nie jestem bez winy, bo nieraz tworzę treści w stylu, jaki wypisałem powyżej. Robię to, aby ułatwić czytelnikowi odbiór mojego artykułu lub posta. Czy to mnie tłumaczy? Oceń samodzielnie po lekturze tego artykułu.
Przed tobą proces, który możemy porównać do wizyty na siłowni. Pomogę ci znaleźć swój sposób na sprzedaż w kilku prostych krokach. Zaczniemy od rozgrzewki.
Czas na pierwszą serię po rozgrzewce
Wiesz już, jak wygląda twój score card i możesz przejść do pracy nad poprawą lub uporządkowaniem swojego sposobu na sprzedaż. Może się okazać, że przebudujesz cały proces, a może tylko dokręcisz kilka śrubek i odczujesz wyraźną różnicę bez konieczności burzenia dotychczasowych pomysłów na to, jak sprzedawać.
Tak czy siak – jesteś na wygranej pozycji, bo część handlowców bezmyślnie kopiuje rozwiązania z poradników i szkoleń, nie biorąc pod uwagę zmiennych w swoich branżach.
Przygotowując dla ciebie serię ćwiczeń pod budowę twojego pomysłu na sprzedaż, wziąłem pod uwagę czynniki, które występują niemal w każdym procesie sprzedaży. Praca nad nimi to baza pod zbudowanie lub poprawienie twojego procesu sprzedaży.
Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuŹródło: Szef Sprzedaży nr 5-6/2023