Zjawisko pozyskiwania klientów za pomocą podcastów zaczyna w Polsce nabierać coraz większego znaczenia. Stosunkowo mało firm i handlowców zdaje sobie jeszcze sprawę, jak skuteczne jest to narzędzie w budowaniu zaufania potencjalnych klientów i konwersji ich na klientów faktycznych. Jednak liczba podcastów o charakterze komercyjnym z miesiąca na miesiąc rośnie, więc im wcześniej sięgniesz po to narzędzie, tym większą masz szansę na sukces.
W największym skrócie podcast to rodzaj audycji, podobnej do audycji radiowej, umieszczony w Internecie. Różnica między podcastem a audycją radiową jest taka, że chcąc umieścić treść promocyjną w radiu musimy za to słono zapłacić. Posiadając własny podcast nie musimy nikomu płacić za udostępnienie treści.
1. Dlaczego warto zainteresować się podcastingiem?
Główną zaletą podcastów jest to, że są one stosunkowo świeżą formą promocji – przynajmniej w Polsce. W USA, skąd podcasting przyszedł do naszego kraju, wielu podcasterów stworzyło za pomocą własnych audycji duże, komercyjne przedsięwzięcia. Kto szybciej zrozumie, że własny podcast to dobra metoda na propagowanie swojej działalności i zdobywanie uwagi potencjalnych klientów, ten w większym stopniu skorzysta biznesowo na tworzeniu podcastów. Tym bardziej, że promocja swojej działalności przez media społecznościowe jest coraz mniej skuteczna, panuje duża konkurencja, więc aby dotrzeć do potencjalnego klienta trzeba coraz częściej płacić.
Drugą ważną zaletą własnych audycji jest to, że pozwalają na utrzymywanie uwagi słuchaczy, potencjalnych klientów. Wszechobecność smartfonów i tani, szybki internet w telefonach powodują, że klienci mają możliwość słuchania różnych rzeczy np. podczas jazdy samochodem do pracy. Coraz więcej z nich porzuca słuchanie tradycyjnego radia właśnie na rzecz podcastów. Po prostu dużo wygodniej jest posłuchać o zaletach jakiegoś rozwiązywania biznesowego niż czytać sążnisty artykuł na ten sam temat.
Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu