Podcast sposobem na klienta

Tylko on-line nr 16/2018

Zjawisko pozyskiwania klientów za pomocą podcastów zaczyna w Polsce nabierać coraz większego znaczenia. Stosunkowo mało firm i handlowców zdaje sobie jeszcze sprawę, jak skuteczne jest to narzędzie w budowaniu zaufania potencjalnych klientów i konwersji ich na klientów faktycznych. Jednak liczba podcastów o charakterze komercyjnym z miesiąca na miesiąc rośnie, więc im wcześniej sięgniesz po to narzędzie, tym większą masz szansę na sukces.

W największym skrócie podcast to rodzaj audycji, podobnej do audycji radiowej, umieszczony w Internecie. Różnica między podcastem a audycją radiową jest taka, że chcąc umieścić treść promocyjną w radiu musimy za to słono zapłacić. Posiadając własny podcast nie musimy nikomu płacić za udostępnienie treści.

1. Dlaczego warto zainteresować się podcastingiem?

Główną zaletą podcastów jest to, że są one stosunkowo świeżą formą promocji – przynajmniej w Polsce. W USA, skąd podcasting przyszedł do naszego kraju, wielu podcasterów stworzyło za pomocą własnych audycji duże, komercyjne przedsięwzięcia. Kto szybciej zrozumie, że własny podcast to dobra metoda na propagowanie swojej działalności i zdobywanie uwagi potencjalnych klientów, ten w większym stopniu skorzysta biznesowo na tworzeniu podcastów. Tym bardziej, że promocja swojej działalności przez media społecznościowe jest coraz mniej skuteczna, panuje duża konkurencja, więc aby dotrzeć do potencjalnego klienta trzeba coraz częściej płacić.

Drugą ważną zaletą własnych audycji jest to, że pozwalają na utrzymywanie uwagi słuchaczy, potencjalnych klientów. Wszechobecność smartfonów i tani, szybki internet w telefonach powodują, że klienci mają możliwość słuchania różnych rzeczy np. podczas jazdy samochodem do pracy. Coraz więcej z nich porzuca słuchanie tradycyjnego radia właśnie na rzecz podcastów. Po prostu dużo wygodniej jest posłuchać o zaletach jakiegoś rozwiązywania biznesowego niż czytać sążnisty artykuł na ten sam temat.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.