Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

AS_30_50.jpg
Tekst otwarty Promocyjny nr 30/2020

Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.

Multiintegrator przenosi również firmę na kolejny poziom sprzedaży, otwierając ją przy okazji na nowe rynki. Multiintegracja zapewnia dostęp do całego wachlarza dostępnych na rynku e-commerce rozwiązań, przy czym pozwala przedsiębiorcy na wybranie określonych narzędzi. Ponadto zajmuje się również obsługą techniczną danych rozwiązań.

Potrzeba automatyzacji procesów sprzedaży w sklepie internetowym

Automatyzacji można bardzo szybko i prosto poddać zdecydowaną większość procesów, które związane są z prowadzeniem sprzedaży. Potrzeba integracji i automatyzacji w działaniach e-commerce dotyczy nie tylko dużych, ale również małych klientów.

Co zatem możemy zyskać, jeśli zdecydujemy się na wdrożenie zautomatyzowanych procesów sprzedaży? Przede wszystkim zasoby ludzkie. W dużych podmiotach do obiegu danych (1000–2000 zamówień dziennie) czy generowania listów przewozowych potrzebujemy czasem nawet 6 pracowników. Przy dużej liczbie informacji w obiegu znacznie zwiększa to ryzyko wystąpienia pomyłek, które potem wymagają dodatkowej pracy w postaci korekty. Multiintegracja niweluje występowanie takich sytuacji, dzięki czemu można przekierować pracowników do wykonywania innych czynności.

Dzięki korzystaniu z multiintegracji oszczędzamy również pieniądze. Jeśli dziennie w ramach obiegu dokumentów zużywana była nawet ryza papieru, teraz wszystkie informacje przekazywane są komputerowo. Nie ma zatem konieczności, by przeznaczać dodatkowe fundusze na materiały użytkowe. Zyskujemy także znacznie więcej czasu, ponieważ dzięki multiintegracji możemy wygenerować docelową liczbę faktur w czasie nieporównywalnie krótszym, niż jest to w stanie zrobić jeden pracownik bądź nawet kilku. Warto również wspomnieć, że dzięki wprowadzeniu multiintegracji klient jest na bieżąco informowany o aktualnym stanie zamówienia. Zwiększa to jego poczucie bezpieczeństwa i tym samym zmniejsza prawdopodobieństwo, że zaniepokojony będzie dzwonił, aby zapytać o stan przesyłki. Zyskujemy zatem dodatkowy czas i oszczędzamy sobie niepotrzebnych nerwów.

Problem sprzedaży tego samego towaru przez wielu handlowców

Najczęstszym problemem, który dotyka handlowców prowadzących sprzedaż na różnych platformach, jest opóźnienie w aktualizacji stanów magazynowych. Powoduje to między innymi sytuacje, w których sprzedajemy towar, którego nie ma na stanie. Jest to niewątpliwie kłopotliwe zarówno dla handlowca, jak i naszego klienta. Nie dość, że możemy narazić takim działaniem naszą reputację na szwank, to przy okazji konkretne serwisy sprzedaży mogą wyciągnąć określone konsekwencje.

Dodatkowo należy pamiętać, iż w przypadku sprzedaży internetowej, klient B2C stawiany jest wyżej niż klient biznesowy. Może on łatwiej dochodzić swoich praw czy ubiegać się o otrzymanie towaru, nawet jeśli został zamówiony na skutek wspomnianego wcześniej błędu. Jest to spowodowane w dużej mierze przez chęć posiadania możliwie jak najlepszych opinii o naszym sklepie w przestrzeni internetowej. Tego rodzaju proklienckie zachowania oferują obecnie praktycznie wszystkie kanały sprzedaży.

Korzyści płynące z multiintegracji i programów fakturujących ERP

Jedną z istotnych kwestii, jakie oferuje multiintegracja, jest możliwość pobierania stanów magazynowych od naszych dostawców. Automatyczna aktualizacja uzupełnia stany magazynowe średnio co 15 minut, chociaż zdarzają się aktualizacje już po kilku sekundach od zmiany dostępności towaru. Daje to jasną i klarowną informację, w jakim czasie i w ile sztuk towaru możemy się zatowarować. Unikniemy dzięki temu problemów, które wynikają właśnie z opóźnień w aktualizacji tychże stocków. Zdejmuje to również obowiązek osobistego informowania osób odpowiedzialnych za prowadzenie określonych kanałów sprzedaży, że dany towar został sprzedany z pominięciem menedżera sprzedaży. Mowa tutaj o sytuacjach, kiedy klient skontaktował się ze sklepem telefonicznie bądź e-mailowo. Nie dojdzie zatem do sytuacji, w której sprzedajemy towar, którego fizycznie nie posiadamy. Dzięki wprowadzeniu multiintegracji informacja o zmianie towaru zostanie wysłana automatycznie, a my nie musimy o tym pamiętać w natłoku innych obowiązków.

Innym znaczącym usprawnieniem w zarządzaniu wieloma kanałami sprzedaży jest ustalenie osobnych cenników dla różnych platform, gdzie umieszczamy nasze towary. Związane jest to przede wszystkim ze zmiennymi kosztami bądź prowizjami dla poszczególnych serwisów, co narzuca wprowadzenie takich zastosowań, by nie być stratnym na korzystaniu z tychże kanałów. Sugerowane jest zatem sprzedawanie towarów w wyższej cenie na platformach, które taką prowizję od wystawienia towaru czy sprzedaży pobierają. Idealnym przykładem jest tutaj Allegro, gdzie prowizja od sprzedaży zależy od ceny produktu, jego kategorii czy nawet liczby sprzedanych towarów. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa warto zatem zastanowić się nad zwiększeniem ceny towaru, żeby pokryć koszty takiej prowizji.

Kolejnym udogodnieniem jest możliwość ustalenia oddzielnych cen dla klientów hurtowych. Dodatkowo mamy niezbędne narzędzia do wygenerowania listy całego dostępnego towaru specjalnie dla klientów handlowych. Daje to takiemu klientowi możliwość wglądu we wszystkie dostępne pozycje, a także podnosi poziom naszego profesjonalizmu, ponieważ traktujemy klientów handlowych w specjalny sposób.

Automatyczne wystawianie faktur również jest niezwykle istotną kwestią, jeśli chodzi o minimalizowanie nakładów pracy potrzebnych do prowadzenia sklepu internetowego. Istnieje bowiem możliwość ustawienia konkretnej, wybranej godziny, w której codziennie faktury sprzedaży będą dystrybuowane do klientów bądź menedżera sprzedaży. Do nastania tej godziny istnieje możliwość wprowadzania zmian w tychże dokumentach sprzedaży. Po upłynięciu wybranej godziny sporządzać można jedynie noty korygujące lub korekty.

Korzystanie z multiintegracji pozwala także na kreowanie fikcyjnych stanów w naszych magazynach, więc konkurencja nigdy nie może być pewna, ile rzeczywiście towaru posiadamy do zaoferowania. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość podawania zaniżonych wartości towarów w kontaktach typu B2C. Ma to swoje zastosowanie przede wszystkim w obsłudze reklamacji, ponieważ zawsze będziemy dysponowali zapasowym towarem, w razie pojawienia się takich sytuacji. Nadwyżkę towaru, która pojawi się po obsłużeniu reklamacji klientów, będzie zdecydowanie łatwiej sprzedać niż zatowarować sklep w kolejne towary na wypadek wystąpienia reklamacji.

Integracje powoli stają się wymogiem, nie tylko możliwością

Jak można łatwo zauważyć, tak szerokie zastosowanie multiintegracji niewątpliwie realizuje jej podstawowe założenie, czyli zautomatyzowanie procesów, które związane są z prowadzeniem sprzedaży. Tym samym znacząco wpływa na zmniejszenie dużych nakładów czasu, zasobów ludzkich bądź pieniędzy, które dotychczas były potrzebne dla celów prowadzenia i rozwoju sklepu internetowego. Nie ma jednak znaczenia, czy jesteśmy małym, czy dużym klientem. Każdy potrzebuje poczucia kontroli nad systemem i przebiegiem jego działań. Dużych klientów od małych odróżnia przede wszystkim skala, w jakiej prowadzą swoją sprzedaż internetową. Jednak wszystkim zależy na wykonywaniu pracy efektywniej, szybciej, bez dużego prawdopodobieństwa wystąpienia pomyłek i zbyt dużej odpowiedzialności spoczywającej na naszych barkach.

Podsumowanie

Dochodzimy zatem do konkluzji, iż na wprowadzeniu multiintegracji możemy niewątpliwie zyskać. Zyskujemy czas, zasoby ludzkie oraz pieniądze, które bez takiego rozwiązania zostałyby wykorzystane w zdecydowanie mniej efektywny sposób. Otrzymujemy mnóstwo możliwości dotyczących stanów magazynowych. Dostarczane są nie tylko informacje od naszych dostawców, ale również my sami mamy możliwość tworzenia stocków różnego rodzaju, w zależności od naszych potrzeb. Ciekawe i warte rozważenia rozwiązanie to podawanie specjalnie zaniżonych wartości, aby posiadać dodatkowy towar na wypadek wystąpienia reklamacji. W ten sposób zyskujemy zabezpieczenie w razie pojawienia się takich sytuacji. Dodatkowo możemy ustalić odrębne cenniki dla różnych systemów sprzedaży, żeby nie być stratni na pobieranych przez serwisy prowizjach. Kolejną zaletą jest ustalenie oddzielnych cen dla klientów hurtowych, co możemy połączyć z wygenerowaniem listy całego dostępnego towaru specjalnie dla tego typu klientów. Niewątpliwym udogodnieniem jest automatyczne wysyłanie faktur do klientów o wybranej przez nas godzinie. Dzięki ustaleniu takiego czasu samodzielnie mamy jeszcze możliwość wprowadzania poprawek do takich dokumentów. Możemy zatem dostosować działania automatyzujące do naszych potrzeb, oczekiwań i trybu pracy.

Podsumowując, bez wątpienia wprowadzenie multiintegracji powoli staje się bardziej wymogiem, jeżeli zależy nam na prowadzeniu przedsiębiorstwa w sposób jak najbardziej profesjonalny i efektywny. Usprawnia wiele działań, zdejmuje z firmy dodatkowe obowiązki, przy czym pozwala na personalizowanie rozwiązań pod konkretne oczekiwania czy styl prowadzenia biznesu.

Zobacz również

Tylko on-line nr 30/2020

Rola wideo w procesie sprzedażowym

40_SS_88.jpg
  • Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych ‑ jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

AS_30_74.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Czytaj więcej

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 2. Solution Selling

AS_30_44.jpg

W kolejnej części zapoczątkowanego w poprzednim numerze cyklu piszę o poważnych konsekwencjach pewnych marketingowych wyborów oraz – przede wszystkim – o metodzie nazwanej Solution Selling. A wszystko to odbywa się na naszej wspólnej drodze do odkrycia odpowiedzi na pytanie: Czy istnieje „kamień filozoficzny sprzedaży” – jedna metoda, potężniejsza niż inne?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama