Jeśli organizacja się rozwija, rośnie też liczba wykorzystywanych technologii. Jak jednak ustalić, które narzędzia sprzedażowe są faktycznie pomocne i warto w nie zainwestować? Podpowiadamy, co wybrać i dlaczego.

Narzędzia dla handlowca 3.0

Na rynku globalnym działa obecnie ponad 1000 różnych dostawców oprogramowania i narzędzi technologicznych dla specjalistów ds. sprzedaży. Wybór jest bardzo szeroki, a jednocześnie handlowcy nie mają czasu, aby poświęcać długie godziny na testowanie przeróżnych narzędzi. Zwłaszcza w obliczu ryzyka, że konkretna aplikacja jednak nie sprosta oczekiwaniom, więc zmarnujemy jedynie energię, a czasami również pieniądze konieczne na wykupienie dostępu.

Jednocześnie technologia to coś, czego nie możemy dziś ignorować. Analitycy Gartnera przewidują, że do 2025 r. aż 80% interakcji sprzedażowych B2B między specjalistami ds. sprzedaży a klientami będzie realizowanych w kanałach cyfrowych. Automatyzacja, social selling, systemy do zarządzania leadami i inne rozwiązania stają się z roku na rok coraz popularniejsze. Samo przejście na cyfrowe rozwiązania jest oczywiście uzasadnione – aplikacje pozwalają na działania oparte na danych, co znacznie poprawia skuteczność pracy handlowców. Nagle bowiem wiemy, że potencjalny klient może być zainteresowany, bo wskazuje na to jego zachowanie (np. otwiera nasze e-maile i przegląda oferty PDF), albo widzimy dokładną historię poprzednich zakupów i wiemy, co możemy zaproponować aktualnie. Ponadto, w czasach „nowej normalności”, kiedy tak dużo firm przeszło na pracę zdalną, działania cyfrowe okazują się niezbędne, by nawiązać kontakt i przeprowadzić działania sprzedażowe, włącznie z rozmową wideo zamiast spotkania na żywo. Takie po prostu mamy realia.

Narzędzia wspomagające sprzedaż mają za zadanie przede wszystkim ułatwiać pracę. Możemy je podzielić na kilka kategorii, w tym zarządzanie relacjami z klientami (customer relationship management – CRM), analizę sprzedaży i rynku, obsługę i pozyskiwanie potencjalnych klientów czy też automatyzację wielu rutynowych zadań. Wybór odpowiednich rozwiązań zapewni wygodną i efektywną pracę. A zatem: co warto przetestować i ewentualnie wdrożyć na stałe w swojej pracy? Polecamy 11 świetnych narzędzi.

LinkedIn Sales Navigator i MailTrack

LinkedIn to prawdopodobnie jedyna platforma sieci społecznościowych, która powinna znaleźć się w procesie sprzedaży B2B. To ogromny serwis zawierający większość potrzebnych informacji o firmach i pracownikach, jak również doskonałe miejsce do nawiązywania kontaktu i budowania relacji. Jednocześnie warto zauważyć, że LinkedIn oferuje specjalne narzędzie Sales Navigator, przeznaczone właśnie do wspierania działań sprzedażowych.

Sales Navigator (https://business.linkedin.com/sales-solutions/sales-navigator) pozwala na łatwe zapisywanie i tworzenie list z potencjalnymi klientami. Dodatkowo wykorzystuje algorytmy, które zapewniają rekomendacje potencjalnych klientów, którzy powinni być zainteresowani naszą ofertą. Mamy tutaj opcję kontaktu z potencjalnymi klientami bez konieczności używania systemu InMail, integracje z systemami CRM, nawiązywanie kontaktu przez TeamLink (czyli poprzez osobę, którą znają już obie strony), a także wiele innych funkcji i filtrów do zawężania wyników z osobami i firmami, do których warto dotrzeć (ze względu na zainteresowania i inne parametry).

Kolejnym świetnym narzędziem dla nowoczesnego handlowca jest MailTrack (https://mailtrack.io). Kiedy wyślemy e-mail do potencjalnego klienta, warto mieć pewność, że ten został faktycznie otwarty. MailTrack zapewnia takie informacje, włącznie z liczbą (czyli, ile razy dana wiadomość została otwarta). Wysyła także powiadomienia o otwarciu, jeśli chcemy w miarę szybko wysłać follow-up, np. z promocją ograniczoną czasowo. Koszt to 2 dol./mies. za wersję podstawową. Wersja rozszerzona kosztuje 5 dol./mies. i oferuje opcje tworzenia kampanii mailingowych i integracje z CRM-ami czy też monitorowanie e-maili z załącznikami (czy te są otwierane, czy nie).

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Wspomnienia sprzedawcy: W jaki sposób finalizować sprzedaż produktów finansowych?

Wspomnienia sprzedawcy: W jaki sposób finalizować sprzedaż produktów finansowych?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 19: w jaki sposób najprościej finalizować sprzedaż w branży finansowej?

Czytaj więcej

Współczesne metody i techniki sprzedaży ‑ część 9. Naukowe podejście do sprzedaży

Współczesne metody i techniki sprzedaży - część 9. Naukowe podejście do sprzedaży

My, ludzie, łatwo dzielimy się na dwa obozy: naszych i obcych, wielbicieli psów i zwolenników kotów, propagatorów szczepień i antyszczepionkowców, konserwatystów i postępowców. Tematy nas polaryzujące można by mnożyć. Jednym z nich jest stosunek do nauki (na przykład psychologii, socjologii, politologii itd.). Z nim związany jest podział na zwolenników teorii i praktyków oraz towarzyszące mu przekonania, że sprzedawanie to bardziej sztuka, albo że jednak nauka. Zwolennik praktyki mógłby metaforycznie zapytać: czyż można się nauczyć dekarstwa od kogoś, kto nigdy nie był na prawdziwym dachu? Takie pytanie jest tendencyjne lub źle postawione. Należy raczej zapytać, na ile współczesne zdobycze nauki są w stanie pomagać asom sprzedaży? O tym będzie ten odcinek – kolejny „selling” to The Science of Selling.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.