- Jakie są wyzwania klienta i dostawcy oprogramowania w trakcie procesu zakupowego, gdy przedmiotem zakupu są nowe technologie?
- Jak zrozumieć nietechnologicznego klienta i realnie odpowiedzieć na jego potrzeby?
- Jak cyfryzować, aby realizować konkretne potrzeby przedsiębiorstwa, wdrożyć system sprawnie i do tego nie popłynąć finansowo?

Większe bezpieczeństwo, wyższa efektywność, sposób na znalezienie oszczędności, lepsze wykorzystanie zasobów kadrowych, elastyczność i odporność na zmiany – powodów do cyfryzacji przedsiębiorstwa jest naprawdę wiele. Nic więc dziwnego, że aż ⅔ respondentów badania „Procurement in a post-pandemic world” przeprowadzonego przez EY (międzynarodowy koncern świadczący profesjonalne usługi doradcze i audytorskie), inwestuje w cyfryzację celem lepszej adaptacji do zmieniających się warunków (m.in. w łańcuchu dostaw). Jednak wdrażając rozwiązania z zakresu nowych technologii, pojawia się sporo wyzwań zarówno z perspektywy klienta, jak i firm technologicznych. Dlaczego ta współpraca nierzadko idzie bardzo opornie?
WYZWANIA KLIENTA
Szybki rozwój technologii
Żyjemy w czasach, w których technologia rozwija się w szalonym tempie. Coś, co jeszcze kilka miesięcy temu było nowością, szybko ma nowe odpowiedniki. Z tego powodu już u podstaw procesu zakupowego nowoczesnych narzędzi rodzi się wiele wyzwań. Wynikają one z tempa rozwoju. Zmiany w nowych technologiach następują bowiem znacznie szybciej, niż adaptacja firm w tym zakresie. Z tego powodu bardzo często przedsiębiorstwa nie są w stanie być na bieżąco z tym, co aktualnie jest dostępne na rynku. Nie mają świadomości, że istnieją rozwiązania, które mogą być dla nich wsparciem, pomóc w optymalizacji i rozwoju biznesu. Jest to zupełnie normalne, ponieważ w większości przypadków biegłość technologiczna nie stanowi rdzenia biznesowego firmy, która planuje kupić np. nowy system IT. Dodatkowo niewiele marek jest w stanie pozwolić sobie na utworzenie w ramach własnej struktury specjalnego środowiska, które umożliwiłoby pozyskiwanie talentów i zapewnienie im odpowiednich doświadczeń oraz przestrzeni do stałego podnoszenia kompetencji. Potwierdza to raport „Procurement 2025: Equipping a Multigenerational Workforce With the Skills for Success in a Digital Environment” opublikowany przez The Hackett Group (przedsiębiorstwo zajmujące się analizą porównawczą oraz transformacją procesów cyfrowych w firmach). Według badania tylko 17% szefów zakupów uważa, że ich zespoły mają adekwatne kompetencje, pozwalające na realizację przyszłych potrzeb biznesowych. Również przytoczony już we wstępie artykułu raport EY wykazuje, że aż 44% respondentów ma znaczące trudności w rekrutacji talentów do zespołów zakupowych.
Pozostałe 75% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuŹródło: Szef Sprzedaży nr 4/2023