Media społecznościowe stanowią dzisiaj istotne i dosyć tanie narzędzie dotarcia do potencjalnych klientów, dlatego warto z nich korzystać w procesie prospectingu. Samo posiadanie fanpage’a już nie wystarczy, aby dotrzeć do nowych odbiorców, coraz częściej trzeba sięgać po płatne kampanie promocyjne. Jeśli nie dysponujesz ograniczonymi środkami, wówczas idealnym rozwiązaniem wydaje się Facebook. Jak zaplanować efektywną kampanię na Facebooku?

Zanim zaczniesz konfigurację kampanii na Facebooku, w pierwszej kolejności powinieneś zastanowić się nad tym, jaki cel chcesz osiągnąć. Czy zależy ci na zwiększeniu zasięgu artykułów, które umieszczasz na swoim blogu? A może chcesz zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia swojej strony internetowej i wysłania zapytania ofertowego?

KROK 1. Wybór celu

Aby wybrać cel kampanii, wejdź w Menadżera reklam: po kliknięciu w rozwijaną listę po prawej stronie na górnym pasku wybierz zakładkę „Utwórz reklamę” (rys. 1.). Celem kampanii, który przyjęliśmy na potrzeby poniższego artykułu, będzie wypromowanie strony internetowej, na której odbiorca znajdzie ofertę usług, formularz oraz dane kontaktowe, dlatego jako cel wskazujemy „Ruch”.

KROK 2. Określenie odbiorcy

Zastanów się, do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. W określeniu grupy docelowej pomoże ci kilka pytań:

  • jaka jest płeć odbiorcy?
  • w jakim jest wieku?
  • czym zajmuje się na co dzień?
  • gdzie pracuje lub gdzie się uczy?
  • gdzie mieszka?
  • z której aplikacji najczęściej korzysta – z Facebooka, Messengera, Instagrama?
  • w jakich godzinach korzysta z powyższych aplikacji?

Następnie przełóż odpowiedzi na Menadżera reklam, wybierając:

  • obszar geograficzny, na jaki chcesz skierować swoją reklamę;

Przykład:

Jeśli oferujesz swoje usługi w Poznaniu, wskaż to miasto i rozszerz je o promień minimum 17, maksymalnie 80 km.

  • grupę wiekową odbiorcy – możesz poruszać się w przedziale 13–64 lata oraz 65+;
  • płeć odbiorcy;
  • używany przez niego język lub języki;
  • dane demograficzne: wykształcenie (np. tytuł licencjacki, magisterski), wydarzenia z życia (np. niedawna zmiana statusu związku, nowa praca), rodzice (np. rodzice dzieci o konkretnej grupie wiekowej), związek (jego status), praca (branża);
  • zainteresowania: biznes i przemysł (np. architektura, ekonomia, budownictwo), fitness i zdrowie (np. uprawia jogę, biega), hobby i zainteresowania (np. podróże, sztuka, muzyka), jedzenie i napoje (np. przepisy, rodzaje dań), rodzina i związki (np. zainteresowanie randkami lub organizacją wesela), rozrywka (np. czytanie, gry), sporty, technologia (np. komputery PC), zakupy i moda (np. odzież damska lub męska);
  • zachowania: model telefonu, aktywność cyfrowa, klasyfikacja konsumentów, nawyki zakupowe, podróże, przynależność wielokulturowa.

Każda z powyższych kategorii i podkategorii zawiera wiele rozwinięć – przejrzyj je, skorzystaj z wyszukiwarki i dobierz odpowiednie dla twojego odbiorcy.

Przykład:

Jeśli zajmujesz się sprzedażą ubezpieczeń OC i AC, najtrafniejszą grupą docelową będą prawdopodobnie mężczyźni w wieku 25–40 lat, zainteresowani samochodami, ale też z konkretnymi markami, np. Volvo, Volkswagen, BMW itp.

Z kolei prowadząc sklep internetowy z odzieżą dla dzieci, możesz skierować reklamę do rodziców niemowląt (0–12 miesięcy), zawężając wybór do kobiet w wieku 25–30 lat, które mieszkają w dużych miastach Polski.

Oferując szkolenia finansowe, wybierasz użytkowników, którzy interesują się finansami, określasz stanowisko, np. księgowy, własna działalność, płeć: kobieta, i wiek: 30–50 lat.

Powyższe przykłady pokazują tylko jedną z wielu możliwości dobrania odbiorców – przygotowując inną kampanię, możesz wskazać inne parametry.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Marketing dla handlowców: E-marketing w praktyce

AS_23_40.jpg

Handlowiec i marketer to profesje, które wymagają stałej współpracy i wzajemnego wsparcia. Wspólny wysiłek jest skierowany na to, aby pozyskać klienta i osiągnąć przychód dla firmy. Zasadniczo podział ról i obowiązków jest znany, ale niejednokrotnie praktyka pokazuje, że jest inaczej. Dlatego też każdy handlowiec (ty również!) powinien znać techniki marketingowe, chociażby w zakresie e-mail marketingu, który przydaje się w kontakcie z klientami. Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak wykorzystać e-mail marketing w sprzedaży, zmień to i dowiedz się, jak podkręcić swoje sprzedażowe wyniki.

Read more

Klient nie zawsze jest najważniejszy

AS_23_36.jpg

Kiedy rozpoczynałem pracę w firmie Pruszyński zauważyłem, że jeden z handlowców przy każdym zamówieniu od jednego ze swoich największych klientów, zbiera przy okazji od niego stertę obelg, kpin i sarkastycznych komentarzy podważających jego profesjonalizm i starania. Po zamknięciu transakcji był rozbity do końca dnia. Warto nadmienić, że była to osoba niezwykle dbająca o swoich klientów…

Read more

9 zasad, dzięki którym twój cross- i up-selling będą skuteczniejsze

AS_22_47.jpg

Zwiększanie sprzedaży przy okazji... sprzedaży. Tak można byłoby w skrócie zdefiniować techniki cross- i up-sellingu. Są one tak naturalne, że czasem się ich nie zauważa w procesie obsługi klienta. Pomimo powszechności tych metod, nadal wiele osób popełnia błędy w ich zastosowaniu. Ten artykuł podpowie, jak ich uniknąć.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama