Handlowiec i marketer to profesje, które wymagają stałej współpracy i wzajemnego wsparcia. Wspólny wysiłek jest skierowany na to, aby pozyskać klienta i osiągnąć przychód dla firmy. Zasadniczo podział ról i obowiązków jest znany, ale niejednokrotnie praktyka pokazuje, że jest inaczej. Dlatego też każdy handlowiec (ty również!) powinien znać techniki marketingowe, chociażby w zakresie e-mail marketingu, który przydaje się w kontakcie z klientami. Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak wykorzystać e-mail marketing w sprzedaży, zmień to i dowiedz się, jak podkręcić swoje sprzedażowe wyniki.

Cold mail (tzw. zimny e-mail) – to wiadomość z zaproszeniem do współpracy kierowana do potencjalnego klienta, z którym wcześniej nie miałeś kontaktu biznesowego. Wysłanie tego typu wiadomości na początku nie jest komunikacją sprzedażową. Jest to dopiero początek, czyli budowanie relacji, która dąży do sprzedaży. Cold mailing często jest mylony ze spammingiem i aby tego uniknąć, musisz pamiętać o tym, żeby:

  • wysyłać maile tylko na adresy pozyskane we właściwy sposób (np. do osób poznanych na evencie, konferencji lub w social mediach, adresów z firmowych stron internetowych, przy których jest napisane, że są do kontaktu),
  • nie wysyłać w pierwszej wiadomości oferty handlowej,
  • poprosić o dobrowolną odpowiedź w celu uzyskania większej ilości informacji – tylko wtedy będziesz mógł kontynuować rozmowę i na dalszym etapie przesłać ofertę.

Jak napisać zimnego e-maila?

Przede wszystkim pamiętaj, że piszesz do kogoś, więc użyj formy osobowej. Następnie zadbaj o to, żeby wiadomość była zwięzła i krótka. Nikt nie lubi czytać długich e-maili, a tym bardziej od osób, które wysyłają nam coś pierwszy raz. To jednak tylko podstawy, o których powinieneś pamiętać, pisząc tak naprawdę każdego e-maila. Cold mailing oprócz tego charakteryzuje się pewnego rodzaju konstrukcją, którą koniecznie musisz zachować. Aby stworzyć dobry cold mail:

  • określ temat wiadomości,
  • przywitaj się i przedstaw,
  • napisz coś o odbiorcy lub firmie, w której pracuje,
  • wskaż powód twojej wiadomości (tylko nie wysyłaj oferty handlowej!),
  • umieść CTA (Call To Action), czyli informację, co odbiorca powinien zrobić po przeczytaniu wiadomości,
  • załącz formalną stopkę kontaktową.

Jednak konstrukcja to nie wszystko. Pamiętaj, że masz tylko jedną szansę, którą albo wykorzystasz dobrze, albo wcale! Dlatego oprócz prawidłowej konstrukcji musisz zadbać o treść takiego e-maila.

Ważne!

Zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2018 r., poz. 1954 z późn. zm.), ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r., poz. 123) oraz Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119) zabrania się wysyłania niezamówionych informacji handlowych do osób, które nie wyraziły na to zgody. Tego typu działanie jest określane jako spamming i podlega karze grzywny.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

On-line only no. 23/2019

Wspomnienia sprzedawcy: Budowanie swojej wartości sprzedawcy

AS_23_wspom.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 5: jak zwiększyć swoją pewność siebie i budować wartość jako sprzedawcy, z którym klienci sami chcą współpracować.

Read more

Warto być elastycznym w sprzedaży

AS_23_64.jpg

Kiedy rozpoczynałem współpracę z afrykańskim producentem kawy, który oferuje wysokiej jakości produkt, liczyłem na dużą sprzedaż. Sądziłem, że polski klient B2B będzie zainteresowany dobrej jakości surowcem. Jednak już po kilku tygodniach przekonałem się, że życie w sprzedaży potrafi zaskoczyć nawet doświadczonych handlowców. Na własnym przykładzie pokażę, co zrobić, kiedy produkt z półki premium notuje zaledwie kilka procent sprzedaży w stosunku do założonego planu.

Read more

Klient nie zawsze jest najważniejszy

AS_23_36.jpg

Kiedy rozpoczynałem pracę w firmie Pruszyński zauważyłem, że jeden z handlowców przy każdym zamówieniu od jednego ze swoich największych klientów, zbiera przy okazji od niego stertę obelg, kpin i sarkastycznych komentarzy podważających jego profesjonalizm i starania. Po zamknięciu transakcji był rozbity do końca dnia. Warto nadmienić, że była to osoba niezwykle dbająca o swoich klientów…

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama