Handlowiec i marketer to profesje, które wymagają stałej współpracy i wzajemnego wsparcia. Wspólny wysiłek jest skierowany na to, aby pozyskać klienta i osiągnąć przychód dla firmy. Zasadniczo podział ról i obowiązków jest znany, ale niejednokrotnie praktyka pokazuje, że jest inaczej. Dlatego też każdy handlowiec (ty również!) powinien znać techniki marketingowe, chociażby w zakresie e-mail marketingu, który przydaje się w kontakcie z klientami. Jeżeli jeszcze nie wiesz, jak wykorzystać e-mail marketing w sprzedaży, zmień to i dowiedz się, jak podkręcić swoje sprzedażowe wyniki.

Cold mail (tzw. zimny e-mail) – to wiadomość z zaproszeniem do współpracy kierowana do potencjalnego klienta, z którym wcześniej nie miałeś kontaktu biznesowego. Wysłanie tego typu wiadomości na początku nie jest komunikacją sprzedażową. Jest to dopiero początek, czyli budowanie relacji, która dąży do sprzedaży. Cold mailing często jest mylony ze spammingiem i aby tego uniknąć, musisz pamiętać o tym, żeby:

  • wysyłać maile tylko na adresy pozyskane we właściwy sposób (np. do osób poznanych na evencie, konferencji lub w social mediach, adresów z firmowych stron internetowych, przy których jest napisane, że są do kontaktu),
  • nie wysyłać w pierwszej wiadomości oferty handlowej,
  • poprosić o dobrowolną odpowiedź w celu uzyskania większej ilości informacji – tylko wtedy będziesz mógł kontynuować rozmowę i na dalszym etapie przesłać ofertę.

Jak napisać zimnego e-maila?

Przede wszystkim pamiętaj, że piszesz do kogoś, więc użyj formy osobowej. Następnie zadbaj o to, żeby wiadomość była zwięzła i krótka. Nikt nie lubi czytać długich e-maili, a tym bardziej od osób, które wysyłają nam coś pierwszy raz. To jednak tylko podstawy, o których powinieneś pamiętać, pisząc tak naprawdę każdego e-maila. Cold mailing oprócz tego charakteryzuje się pewnego rodzaju konstrukcją, którą koniecznie musisz zachować. Aby stworzyć dobry cold mail:

  • określ temat wiadomości,
  • przywitaj się i przedstaw,
  • napisz coś o odbiorcy lub firmie, w której pracuje,
  • wskaż powód twojej wiadomości (tylko nie wysyłaj oferty handlowej!),
  • umieść CTA (Call To Action), czyli informację, co odbiorca powinien zrobić po przeczytaniu wiadomości,
  • załącz formalną stopkę kontaktową.

Jednak konstrukcja to nie wszystko. Pamiętaj, że masz tylko jedną szansę, którą albo wykorzystasz dobrze, albo wcale! Dlatego oprócz prawidłowej konstrukcji musisz zadbać o treść takiego e-maila.

Ważne!

Zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. z 2018 r., poz. 1954 z późn. zm.), ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2019 r., poz. 123) oraz Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119) zabrania się wysyłania niezamówionych informacji handlowych do osób, które nie wyraziły na to zgody. Tego typu działanie jest określane jako spamming i podlega karze grzywny.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Co w trawie piszczy - ABC monitorowania konkurencji

AS_25_58.jpg

Wzrost świadomości współczesnych klientów sprawił, że obecnie często w rozmowach sprzedażowych to właśnie oni, a nie doradcy handlowi, są stroną lepiej zaznajomioną z tym, co oferuje rynek. W takich okolicznościach, monitorowanie konkurencji staje się jednym z najistotniejszych działań wspierających budowanie atrakcyjnej oferty.

Czytaj więcej

Bo w tym cały jest ambaras, by nie dawać wszystkiego naraz!

AS_25_54.jpg

Z pewnością znane ci jest powiedzenie „daj palec, a weźmie całą rękę”. Najczęściej jest ono wypowiadane przez rodzica, usiłującego dać dziecku do zrozumienia, że przekracza ono pewną granicę. To powiedzenie może znaleźć odzwierciedlenie również w sprzedaży. Zacznijmy od początku.

Czytaj więcej

Jak wiarygodnie eksponować atuty produktu w kontakcie z klientem?

AS_25_50.jpg

Spotkałem się kiedyś z osobą oferującą szkolenia z negocjacji – ponoć najlepsze w Europie. Usiedliśmy do stołu i przez godzinę słuchałem o wyższości, atrakcyjności, niezawodności i innych zaletach jego oferty. Po 10 minutach byłem lekko zaskoczony brakiem zainteresowania tym, jak działa nasza firma, czy naszymi potrzebami. Po 20 minutach byłem lekko znudzony, a po 40 zacząłem być poirytowany. Pod koniec rozmowy wiedziałem, że na pewno nic od tego handlowca nie kupię. I raczej nie chodziło o jego ofertę, tylko o sposób jej prezentowania.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama