Marketing szeptany, inaczej marketing plotki, od zawsze był wpływowym narzędziem mogącym istotnie kształtować postrzeganie produktu lub usługi przez otoczenie. Należy jednak pamiętać o tym, że jest on bronią obusieczną – może się nam przysłużyć, ale może też bardzo zaszkodzić. Szczególnie w czasach Internetu.

Każdy z nas miał zapewne niejednokrotnie okazję, aby przekonać się na własnej skórze o sile plotki. Jak doskonale wiadomo, może ona zarówno pomóc, jak i napsuć sporo krwi. Jedno jest jednak pewne – to doskonały nośnik informacji, niezależnie od tego, czy jest prawdziwa. Marketingiem plotki wszyscy posługujemy się od dawna. Gdy nie był on jeszcze tak oficjalnie nazwany, rekomendowaliśmy sobie nawzajem osoby lub produkty, lub też odwrotnie – przestrzegaliśmy otoczenie przed skorzystaniem z czyjejś oferty. Rekomendacje wystawiamy bowiem, opierając się na naszych wrażeniach i doświadczeniach pochodzących z interakcji z danym człowiekiem czy też produktem.

Marketing szeptany a customer experience

Jak marketing szeptany przekłada się na biznes, a w szczególności na sprzedaż? Warto zwrócić uwagę na fakt, że rekomendacje, których udzielamy innym, wiążą się nierozerwalnie z naszym pozytywnym doświadczeniem jako klienta, czyli customer experience. Jeśli czujemy się dobrze i kompetentnie obsłużeni w sklepie, nie tylko sami chętnie tam wrócimy, ale polecimy zakupy w nim lub konkretnego sprzedawcę swoim znajomym. Podobnie będzie w przypadku, jeśli nasze doświadczenie zakupowe jest negatywne – dzielimy się niezadowoleniem z innymi. Wskazujemy na elementy, które nam się nie podobały w usłudze, z której skorzystaliśmy, w zakupionym produkcie lub w sposobie obsługi, z którym się spotkaliśmy przy zakupie lub w procesie reklamacji.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 30/2020

Rola wideo w procesie sprzedażowym

40_SS_88.jpg
  • Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych ‑ jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

AS_30_74.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 30/2020

Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

AS_30_50.jpg

Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama