Marketing szeptany, inaczej marketing plotki, od zawsze był wpływowym narzędziem mogącym istotnie kształtować postrzeganie produktu lub usługi przez otoczenie. Należy jednak pamiętać o tym, że jest on bronią obusieczną – może się nam przysłużyć, ale może też bardzo zaszkodzić. Szczególnie w czasach Internetu.

Każdy z nas miał zapewne niejednokrotnie okazję, aby przekonać się na własnej skórze o sile plotki. Jak doskonale wiadomo, może ona zarówno pomóc, jak i napsuć sporo krwi. Jedno jest jednak pewne – to doskonały nośnik informacji, niezależnie od tego, czy jest prawdziwa. Marketingiem plotki wszyscy posługujemy się od dawna. Gdy nie był on jeszcze tak oficjalnie nazwany, rekomendowaliśmy sobie nawzajem osoby lub produkty, lub też odwrotnie – przestrzegaliśmy otoczenie przed skorzystaniem z czyjejś oferty. Rekomendacje wystawiamy bowiem, opierając się na naszych wrażeniach i doświadczeniach pochodzących z interakcji z danym człowiekiem czy też produktem.

Marketing szeptany a customer experience

Jak marketing szeptany przekłada się na biznes, a w szczególności na sprzedaż? Warto zwrócić uwagę na fakt, że rekomendacje, których udzielamy innym, wiążą się nierozerwalnie z naszym pozytywnym doświadczeniem jako klienta, czyli customer experience. Jeśli czujemy się dobrze i kompetentnie obsłużeni w sklepie, nie tylko sami chętnie tam wrócimy, ale polecimy zakupy w nim lub konkretnego sprzedawcę swoim znajomym. Podobnie będzie w przypadku, jeśli nasze doświadczenie zakupowe jest negatywne – dzielimy się niezadowoleniem z innymi. Wskazujemy na elementy, które nam się nie podobały w usłudze, z której skorzystaliśmy, w zakupionym produkcie lub w sposobie obsługi, z którym się spotkaliśmy przy zakupie lub w procesie reklamacji.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

9 zasad, dzięki którym twój cross- i up-selling będą skuteczniejsze

AS_22_47.jpg

Zwiększanie sprzedaży przy okazji... sprzedaży. Tak można byłoby w skrócie zdefiniować techniki cross- i up-sellingu. Są one tak naturalne, że czasem się ich nie zauważa w procesie obsługi klienta. Pomimo powszechności tych metod, nadal wiele osób popełnia błędy w ich zastosowaniu. Ten artykuł podpowie, jak ich uniknąć.

Read more

Analiza strategiczna: między kosztami, korzyściami a ryzykiem w sprzedaży

AS_22_42.jpg

Analiza strategiczna jest najważniejszym elementem potrzebnym do stworzenia biznesplanu, a jej celem jest wybór oraz prezentacja konkretnej strategii, jaka zostanie przyjęta przez przedsiębiorstwo w celu zrealizowania wytyczonych celów. Prawidłowo przeprowadzona jest nie tylko drogowskazem do realizacji strategii firmy, ale także ogranicza ryzyko niepowodzenia przedsięwzięcia biznesowego.

Read more

Co warto mierzyć, czyli praca z KPI w praktyce

AS_22_38.jpg

Szef sprzedaży obwieścił swojemu zespołowi, że firma w kolejnym roku oczekuje wzrostu sprzedaży o 20%. Z punktu widzenia handlowców obecne wyniki wydają się optymalne, a założony cel mało realny. Zobacz, jak z pomocą prostego narzędzia KPI, można go zrealizować.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama