Automatyzacja weszła z impetem nie tylko do procesów produkcyjnych, ale także i do sprzedażowych. Przykładem są coraz powszechniejsze konfiguratory produktu. Część sprzedawców upatruje w nich zagrożenia dla swojej pozycji. Jednak dla innych stanowi on narzędzie do poprawy sytuacji konkurencyjnej i do większych wpływów.

Jak z konfiguratora produktu uczynić oręż sprzedawcy?

Czym są konfiguratory produktu i dlaczego zyskują na popularności?

Najprościej mówiąc, są to aplikacje umożliwiające użytkownikowi spersonalizowanie końcowego produktu lub usługi. To, co niegdyś oferowali klientom rzemieślnicy, np. wykonujący na miarę meble do salonu, dziś ponownie wraca do łask. Kastomizację produktu, często właśnie dzięki konfiguratorom, mogą proponować także duzi gracze – nierzadko tacy, którzy nie mają nawet bezpośredniego kontaktu z klientem.

To właśnie rosnąca potrzeba indywidualizmu oraz coraz większa świadomość konsumentów sprawiły, że klienci chcą mieć wpływ na elementy produktu końcowego. Są także gotowi zapłacić więcej za coś, co zostanie dopasowane do ich, często nietuzinkowych, oczekiwań.

Konfiguratory mogą być zatem oddane w użytkowanie samym klientom, którzy w kioskach sprzedażowych (np. przy punktach fast food) lub w sklepach internetowych (np. w serwisie WWW dostawcy lub dystrybutora) mogą dobrać najbardziej odpowiednie dla swoich celów cechy produktu lub usługi.

Można też konfigurator uczynić narzędziem samego sprzedawcy, który po zebraniu wywiadu od klienta złoży dzięki niemu idealną propozycję.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wspomnienia sprzedawcy: W jaki sposób radzić sobie z obiekcjami?

Wspomnienia sprzedawcy: W jaki sposób radzić sobie z obiekcjami?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 13: Jak poradzić sobie z obiekcjami klienta?

Czytaj więcej

Komu sprzedać w pierwszej kolejności?

Komu sprzedać w pierwszej kolejności?

Jeśli handlowcy przekonują, że są w stanie „sprzedać każdemu”, wcale nie świadczy to dobrze o ich skuteczności czy sposobie pracy. Są klienci, którym należy sprzedawać w pierwszej kolejności. Jak ich wyróżnić?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama