Pamiętam doskonale uczucie zaciekawienia i niepewności, gdy pierwszy raz otrzymałam maila reklamowego rozpoczynającego się zwrotem bezpośrednio do mnie, po imieniu. Personalizowane treści intrygowały, sprawiały wrażenie wyjątkowych, tworzonych z myślą o mnie. Jeszcze kilka lat temu takie zabiegi mogły przekonać i zainteresować klienta. Dziś to zdecydowanie za mało.

Z klasyczną personalizacją w sprzedaży spotykamy się na każdym kroku. Sięgają po nią marki odzieżowe, gastronomiczne, sieci handlowe, instytucje finansowe czy sklepy działające w e-commerce. Eksperci są zgodni co do przyszłości personalizacji – jej stosowanie będzie decydującym czynnikiem sukcesu rynkowego w najbliższych latach. W samym handlu detalicznym już ponad 80% klientów deklaruje, że prędzej dokona zakupu, jeśli tylko ich wrażenia będą lepiej spersonalizowane.

Rynek usług nie pozostaje w tyle i bacznie przygląda się zmianom, jakie wprowadzają dobrane pod danego konsumenta aktywności. Sprzedaż usług często związana jest z konkretnym procesem – działasz według ustalonego wcześniej lejka sprzedażowego, analizujesz persony, dobierasz odpowiednie rozwiązania, bazując na kluczowych zachowaniach i oczekiwaniach swojego odbiorcy. Handlowcy pracujący w branży usługowej wiedzą i czują jednak, że za horyzontem czeka już na nich zupełnie nowe podejście do sprzedaży, które już wkrótce obróci o 180 stopni ich dotychczasowe przyzwyczajenia i plany.

Dlaczego zwykła personalizacja już nie wystarcza?

Indywidualna dieta, własny plan treningowy, ubrania, które wpisują się w twój styl i pozwalają skompletować garderobę trzykrotnie szybciej, podcasty i muzyka wybrana specjalnie dla ciebie. Wymieniać można godzinami. Nadając osobisty charakter masowej usłudze czy produktowi – producenci sprawiają, że staje się on wyjątkowy. Doświadczenia użytkownika są tym lepsze, im więcej danych o jego wcześniejszych wyborach ma marka. Z pewnością wiesz, że część klientów informacji na swój temat udziela chętniej – bo upatrują w tym również korzyści z otrzymywania coraz to lepszych ofert. Dla nich udostępnianie wybranych przez siebie danych wrażliwych to często naturalny proces związany z postępem technologicznym. Również dlatego zwykła personalizacja to dziś za mało. Stosowanie hiperpersonalizacji pozwala dotrzeć do tych klientów, którzy od marek oczekują z każdym rokiem większego zaangażowania i zrozumienia.

To czy znajdziesz się w grupie 74% polskich konsumentów, którzy chcą, by odwiedzane przez nich witryny, dostosowywały do nich treści, rodzaj i design komunikatów, zależy wyłącznie od ciebie. Jeśli informacja o tym, że poprzedniego dnia nie dokonałeś zakupu i zostawiłeś koszyk pełen wirtualnych produktów wprawi cię w zakłopotanie – wiedz, że to dopiero początek takich zmian.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak skutecznie rozwijać swoje umiejętności sprzedażowe?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 18: w jaki sposób osiągnąć mistrzostwo w obsłudze klientów branży finansowej?

Czytaj więcej

Jak informować klienta o wadach produktu/usługi?

Jak informować klienta o wadach produktu/usługi?

Wszyscy ludzie związani ze sprzedażą rozumieją, jak istotne jest informowanie klientów o zaletach oferowanych produktów. Jednak wciąż bardzo wielu z nas – ludzi sprzedaży – nie do końca rozumie, że przekazywanie wieści o wadach jest równie istotne dla klientów. W jaki zatem sposób należy informować klientów o „złych wieściach”, aby przyniosło to nam korzyść w dłuższej perspektywie?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.