W jednym z poprzednich numerów pisaliśmy o tym, jak budować swoją markę osobistą na LinkedIn i w ten sposób docierać do potencjalnych klientów. W tym artykule wskazujemy kolejny krok na drodze do skutecznego social sellingu – jak zbudować profil firmowy, generować za jego pomocą wartość dla odbiorców oraz dzięki niej inicjować kontakt z nowymi klientami.

LinkedIn wciąż wielu osobom kojarzy się z portalem umożliwiającym selekcję kandydatów do pracy przez działy HR albo z miejscem, gdzie warto opisać własne doświadczenie zawodowe, aby zostać kiedyś znalezionym przez rekruterów. Tymczasem w ciągu ostatnich lat portal ten stał się światowym liderem sieci społeczności zawodowej, skupiając ponad 575 milionów użytkowników z ponad 200 krajów. Dzięki specyficznej kulturze komunikacyjnej, skupionej na zawodowych aspektach, LinkedIn jest miejscem, gdzie nie tylko ludzie, ale także firmy mogą rozwijać sieć swoich kontaktów, budować zaufanie, dzielić się wiedzą, a dzięki temu pozyskiwać zainteresowanie nowych klientów oraz wzmacniać lojalność obecnych.

Ludzie vs marki

Misja LinkedIn jest bajecznie prosta: „Skontaktować ze sobą specjalistów, aby umożliwić im wzrost efektywności i osiągnięcie sukcesu”. Dzisiaj prawie każda osoba aktywna zawodowo i prawie każda większa firma ma profil na LinkedIn. Z dobrodziejstw nawiązywania dialogu z innymi użytkownikami zaczęli więc korzystać także handlowcy. Przemyślane działania pozwalają dotrzeć do szefów firm i osób decyzyjnych, tak by przykuć ich uwagę i skłonić do nawiązania kontaktu, a w dłuższej perspektywie zainteresować adekwatnymi dla nich rozwiązaniami.

Stworzenie strony firmy czy marki na LinkedIn to naturalny krok w stronę zwiększania zasięgu komunikacji, jednak na początku należy pamiętać o podstawowej zasadzie, która działa w kontaktach na tym portalu – ludzie są skłonni bardziej zaufać innym ludziom niż markom i firmom, które reprezentują. To człowiek powinien być zatem w centrum naszego zainteresowania na LinkedIn. Aby skutecznie pozyskiwać zaufanie nowych klientów w sieci, możesz wdrożyć nawet podstawową strategię budowania swojej obecności na LinkedIn. Jednak kluczem do tego, aby samemu prowadzić komunikację z potencjalnymi klientami jest oparcie jej również na funkcjonowaniu profilu organizacji, której jesteś przedstawicielem – dzielenie się informacjami o jej działaniach, nowościach w ofercie, sukcesach. Jeżeli twoja firma takiego nie ma, możesz zainicjować jego założenie.

Zacznij od strategii

Wizerunek marki buduje się latami, a stracić można bardzo szybko. Zanim zainicjujesz tworzenie wizytówki firmy na LinkedIn, odpowiedzcie sobie w firmie na pięć ważnych pytań:

1. Jaki jest cel biznesowy twojej organizacji? Co chcecie osiągnąć dzięki obecności na portalu?

Dla jednych będzie to wzmocnienie eksperckiego wizerunku firmy, dla innych pozyskanie nowych pracowników lub klientów. Jakkolwiek firma nazwie swoje cele, warunkują one inną strategię działania i komunikacji. Nie zakładajcie profilu firmy tylko dlatego, że teraz tak wypada.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 30/2020

Rola wideo w procesie sprzedażowym

40_SS_88.jpg
  • Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Czytaj więcej

Wspomnienia sprzedawcy: Zdalna sprzedaż usług finansowych ‑ jak przygotować się i obsługiwać klienta na platformie internetowej?

AS_30_74.jpg

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 12: Na co zwracać uwagę przy zdalnej obsłudze klientów?

Czytaj więcej
Tekst otwarty Promocyjny nr 30/2020

Oszczędzaj czas dzięki multiintegracji

AS_30_50.jpg

Multiintegracje e-commerce starają się rozwiązać problemy związane z potrzebą inwestowania dużych nakładów czasu i pieniędzy w rozwój firmy. Multiintegrator tworzy nowe połączenia pomiędzy systemami e-commerce oraz systemami fakturującymi ERP i firmową infrastrukturą, dążąc przy tym przede wszystkim do zautomatyzowania procesów sprzedażowych w trakcie realizacji zamówienia.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama