Podczas warsztatów dotyczących LinkedIn często zadaję uczestnikom trzy pytania. Na pierwsze: „Czy masz profil na LinkedIn?” większość odpowiada twierdząco. Przy drugim pytaniu: „Czy jesteś zadowolony i dumny ze swojego profilu?” zwykle tylko jedna lub dwie osoby udzielają pozytywnej odpowiedzi. Natomiast w odpowiedzi na trzecie pytanie: „Co zatem musisz poprawić w profilu, aby być z niego dumna/y?” czasem słyszę, że wszystko, jednak najczęściej uczestnicy wskazują konkretne aspekty profilu i samej działalności na LinkedIn, które chcieliby zmienić. Właśnie o nich przeczytasz w artykule.

7 błędów handlowców na LinkedIn, które już na starcie palą kontakt

#1. Pusty profil

Czy pierwsze wrażenie ma znaczenie? Zamiast mi odpowiedzieć, zapewne pomyślisz sobie: Co za naiwne pytanie? Przecież to oczywiste. Niby tak, jednak profile wielu użytkowników LinkedIn zdają się temu przeczyć, czyli wiemy o tym, ale nic z tym nie robimy. Już na starcie palimy kontakt z kimś, kto mógł stać się naszym klientem.

Brak zdjęcia profilowego, zdjęcia w tle, opisu, a także informacji o doświadczeniu zawodowym i edukacji to największy błąd popełniany przez handlowców. Przy czym nie chciałbym, abyś pomyślał, że lepiej mieć jakiekolwiek zdjęcie niż zupełnie nic. Otóż wcale nie lepiej, gdyż porównując profil na LinkedIn do sklepu internetowego – sama witryna nie przekona cię do zakupu, jeśli brakuje informacji o produktach. Zatem zatroszcz się o dobre pierwsze wrażenie i dodaj swoje ciekawe, ale profesjonalne zdjęcie (nie z paszportu czy dyplomu), najlepiej takie, na którym lekko się uśmiechasz, albo jesteś w trakcie wykonywania swojej pracy. Jeśli nie masz takiego zdjęcia, to zainwestuj w dobrego fotografa.

Starannością wykaż się również w doborze zdjęcia w tle, gdyż to standardowe, zapewniane przez LinkedIn jest mocno passé. Pamiętaj o tym, że zdjęcie w tle inaczej wyświetla się w przeglądarce na komputerze, a zupełnie inaczej w aplikacji na smartfonie, dlatego projektując je należy to uwzględnić.

Wymiary zdjęcia/grafiki w tle wynoszą 1584 × 396 px, maksymalna waga to 8 MB. Wykorzystaj je do promocji siebie i swoich działań. Potraktuj je jako darmową reklamę, dlatego zadbaj, aby było profesjonalne. Nie wstawiaj w tym miejscu widoczków, chyba że jesteś przewodnikiem turystycznym.

Nagłówek to element profilu, który pokazuje się zawsze i wszędzie, stanowiąc nieodłączną część zestawu, w którego skład wchodzi też twoje imię i nazwisko oraz zdjęcie profilowe. Jeśli napiszesz post, artykuł czy komentarz pod postem kogoś innego, to ten zestaw zawsze będzie widoczny. Dlatego warto zadbać, aby przysparzał punktów – wskaż w nim swoje stanowisko, zawód lub zajęcie, unikając nadużywanych zwrotów w stylu „Pomagam firmom w...”. Jednocześnie ciekawe i zapadające w pamięć zwroty są zawsze w cenie.

Podsumowanie to część, w której przedstawiasz się odwiedzającym twój profil, więc warto to zrobić dobrze. Tylko co to znaczy dobrze? Są dwie szkoły, z których jedna mówi, aby było ono jak najdłuższe, z kolei druga wskazuje... żeby było jak najkrótsze. Osobiście wybieram tę drugą, gdyż kiedy zastanawiam się, ile w swoim życiu przeczytałem dłuuugich podsumowań, to wychodzi, że... ani jednego. Najlepsze podsumowanie to takie, którego nie trzeba rozwijać, aby przeczytać.

Nie rób z podsumowania kalenda­rium z datami, pisz w drugiej osobie. Zwróć uwagę, że tekst inaczej się wyświetla bez rozwinięcia i po rozwinięciu, dlatego używaj biznesowych symboli Emoji, aby treść była bardziej czytelna. Wykorzystaj to miejsce do poinformowania o swoich projektach, stronach WWW czy aktywnościach pozabiznesowych.

Kariera, edukacja, umiejętności tutaj najlepiej wpisać te najważniejsze i najbardziej spójne z tym, co obecnie robisz, gdyż wiele różnych miejsc pracy może być negatywnie odbieranych przez partnerów biznesowych. Natomiast wskazanie kilku­dziesięciu umiejętności świadczy raczej o skłonnościach do przesady niż wszechstronności.

Pozostałe 51% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.