Na podstawie pakietu katalogów i opisów nowego produktu musisz przygotować ofertę dla klienta, który czeka na informacje od ciebie. Nie chcesz, by się zniechęcił, a dodatkowo obiecałeś, że prześlesz propozycję do czwartku. Czwartek już jednak nadszedł, i jest godzina 15.00...

5 rzeczy, które sprawiają, że oferta zwróci uwagę klienta

Jak – bez bezpośredniego kontaktu – pokazać klientowi ofertę, by ten dojrzał w niej wartość dla siebie? Kiedy spotykasz się twarzą w twarz lub kamerka w kamerkę, możesz pokazywać zdjęcia, kreślić zalety i korzyści rozwiązania. Jak to przelać na papier? W zależności od branży klient oczekuje różnych rodzajów ofert, ale bez względu, czy proponujesz instalację OZE, zakup linii montażowej, czy szkolenie sprzedażowe dla zespołu klienta, pamiętaj – bądź sobą.

Zadanie na początek

  1. Wybierz trzy oferty, które ostatnio przygotowałeś.
  2. Poszukaj w nich wspólnych punktów.
  3. Określ, czy te oferty pomogły ci sfinalizować sprzedaż.

To zadanie pomoże dokonać szybkiego audytu działań. Może warto poprosić innych członków zespołu, by podzielili się z tobą swoimi ofertami. Oceńcie swoje prace i sprawdźcie, czy nie popełniacie tych samych błędów. Możecie też znaleźć elementy, które najlepiej się sprawdzają u różnych klientów. Każdy wygrywa.

Jeśli masz jeden, określony z góry szablon oferty, sprawdź ilu klientów dzięki niej ostatnio pozyskałeś. Może się okazać, że po przeczytaniu tego artykułu zasugerujesz zmiany w szablonie i poprawisz wyniki nie tylko swoje, ale całej firmy.

Pięć pytań, dzięki którym twoja oferta zwróci uwagę klienta:

  • Co zyskujesz dzięki dobrej ofercie handlowej?
  • Kto jest twoim klientem i jak chce się komunikować?
  • Jakie problemy przeszkadzają twojemu klientowi w biznesie?
  • Jakie korzyści są dla niego najważniejsze?
  • Jakim budżetem dysponuje klient?

Na końcu artykułu znajdziesz bonus – wzór dobrej oferty handlowej, który możesz dopasować do swojego biznesu.

Co zyskujesz dzięki dobrej ofercie handlowej?

Jeśli na stronie internetowej firmy, dla której pracujesz, znajduje się zakładka „oferta”, wiedz, że jest to jedno z pierwszych miejsc, w które uda się klient. Kiedy komunikujesz się z klientem, prędzej czy później również dostanie od ciebie ofertę. Jej forma i treść stają się dla niego ważne, bo dla klienta liczy się to, czy pomożesz mu rozwiązać jego problem. Ładne słówka w czasie rozmów, dobra kawa czy obiad na mieście to tylko dodatek. Klient czeka na twoją propozycję i chce sprawdzić, czy dzięki niej rozwiąże swój problem.

Nawet jeśli od razu nie dobijesz targu, zostawiasz po sobie dobry ślad i możesz nawiązywać do przedstawionej propozycji. Budujesz nowe relacje i łatwiej przekazujesz to, co jest ważne dla klienta. Co więcej, omawiając propozycję, możesz dodatkowo zbadać, czy klient nie potrzebuje też innych usług lub produktów. Jeśli nie w danej chwili, nic nie stoi na przeszkodzie, by za jakiś czas porozmawiać o rozszerzeniu oferty.

Pozostałe 55% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Wspomnienia sprzedawcy: Jak argumentować swoją ofertę bez używania języka korzyści?

Wspomnienia sprzedawcy: Jak argumentować swoją ofertę bez używania języka korzyści?

Prezentujemy cykl artykułów opartych na wspomnieniach Dawida – doradcy pośrednictwa finansowego. Opisując case study z różnych etapów jego kariery, pokazujemy techniki i patenty, które pomogły mu odnieść sukces w sprzedaży. Część 24: jak używać argumentów i dlaczego język korzyści nie działa?

Czytaj więcej

Wideo w e‑mailach sprzedażowych ‑ to po prostu działa!

Wideo w e-mailach sprzedażowych - to po prostu działa!

Dodawanie do e-maili krótkich treści wideo ma w zasadzie same zalety, łącznie z tym, że przekażemy o wiele więcej informacji w krótszym czasie, nie zmuszając nikogo do czytania przydługich wiadomości.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.