11 błędów w pozycjonowaniu

Tylko on-line nr 38/2022
  • Jakie błędy najczęściej powtarzają się w pozycjonowaniu?
  • Jak błędna optymalizacja witryny wpływa na efekty SEO?
  • Jak uniknąć błędów w pozycjonowaniu?
11 błędów w pozycjonowaniu

Materiał powstał przy współpracy z partnerem:

Widoczni

Pozycjonowanie, czyli optymalizacja witryn pod kątem algorytmów wyszukiwarek, to długotrwały proces obejmujący wiele różnych działań. Na każdym etapie czyha wiele pułapek, a mniej doświadczeni adepci SEO oraz właściciele firm inwestujący w pozycjonowanie często popełniają błędy, które powodują, że witryna nie osiąga wysokich pozycji w Google. Jakie błędy w pozycjonowaniu są najczęstsze i jak ich uniknąć?

Błąd 1: Rezygnacja z pozycjonowania po kilku miesiącach

Efekty pozycjonowania nie przychodzą natychmiast – trzeba na nie poczekać co najmniej kilka miesięcy, a czasem nawet rok lub półtora. Rezygnacja z SEO po 3-6 miesiącach działań sprawia, że wydane pieniądze przepadają, ponieważ w tak krótkim czasie nie da się osiągnąć założonych efektów w postaci wzrostu ruchu czy sprzedaży.

Rozwiązanie: Warto zaufać sprawdzonej agencji SEO i podjąć dłuższą współpracę w zakresie pozycjonowania witryny. Ocena wyników powinna się odbywać po minimum roku – wówczas można oczekiwać efektów w postaci wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, większej liczby klientów i wzrostu przychodów.

Błąd 2: Brak optymalizacji witryny pod urządzenia mobilne

Jednym z częstych problemów w witrynach jest brak optymalizacji strony pod urządzenia mobilne. Błąd ten może skutkować utratą tych klientów, którzy odwiedzają stronę poprzez smartfony.

Rozwiązanie: Każda strona i sklep internetowy powinny być przystosowane do przeglądania na urządzeniach mobilnych. W tym celu warto zainwestować w stronę responsywną, której wygląd dopasowuje się do wielkości urządzenia, z którego korzysta użytkownik. W celu weryfikacji, czy strona jest dostosowana do urządzeń mobilnych, polecamy narzędzie Mobile-Friendly Test od Google, dostępne pod adresem: https://search.google.com/test/mobile-friendly.

Pozostałe % artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Źródło: E-commerce & Digital Marketing nr 19/2021

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 38/2022

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Jak mierzyć efekty współpracy z agencją PR? 38 KPIs, które działają

Najlepsza agencja PR na świecie* – Edelman – w 2020 r. osiągnęła income fee w wysokości 840,022,000$. I chociaż mówi się, że public relations to inwestycja w wizerunek, to... ta inwestycja musi się zwracać. Jak zatem mierzyć efekty działań PR i rozliczać się z agencjami? Które wskaźniki media relations to must-have? Jak dobrze policzyć AVE i jak faktycznie sprawdzić, czy współpraca z influencerem jest opłacalna? Poznaj 38 KPIsów, które faktycznie działają.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 38/2022

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych

Dziesięć najczęstszych błędów w analizach benchmarkingowych
  • Z jakich elementów składa się proces benchmarkowania?
  • Jakie wyróżnia się rodzaje benchmarkingu w zależności od relacji z wzorcowym przedsiębiorstwem?
  • Jakie błędy można popełnić, stosując benchmarking, i czym one grożą?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.