Wielu sprzedawców sądzi, że jednym z najważniejszych etapów procesu sprzedaży jest prezentacja handlowa. Może ona być początkiem długiej współpracy lub początkiem jej końca. Co powinno poprzedzać udaną prezentację? W jaki sposób odgadnąć motywacje klienta i wzbudzić potrzebę posiadania danego produktu? Jak zbudować zaufanie, które zaowocuje przyjęciem naszej propozycji? Niniejszy artykuł podejmuje próbę odpowiedzi na pytania, które zadaje sobie każdy sprzedawca.

Prezentacja stanowi zwieńczenie procesu kontaktu z klientem. Aby dotrzeć do tego etapu, klient musi nas zauważyć w szumie informacyjnym. Już na etapie pierwszych kontaktów handlowych warto zadbać o elementy wyróżniające, które zwrócą uwagę naszego odbiorcy. W jaki sposób stworzyć warunki do tego, aby nasz komunikat został zauważony?

Znajdź prawdziwy powód do kontaktu – przygotowując się do rozmowy z klientem, zdobądź informacje na temat jego aktualnej sytuacji i potrzeb, okaż rzeczywiste zainteresowanie jego problemami. Niezależnie od tego, co sprzedajesz, Internet i media społecznościowe – Facebook, Twitter, LinkedIn czy fora internetowe – są cennym źródłem informacji na temat spraw ważnych dla danego klienta. Można w nich znaleźć powody, dla których będzie on potrzebować określonego produktu lub doradztwa.

Buduj zaufanie dzięki profesjonalizmowi – punktualność czy kontakt zwrotny w umówionym terminie jeszcze długo nie wyjdą z mody. Drobne szczegóły mogą wyróżnić firmę na tle innych, np. przesłanie klientowi podsumowania spotkania już następnego dnia jest oznaką dobrej organizacji pracy.

Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 15/2014

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 41/2022

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?
  • W czym pomaga dobry kontakt posprzedażowy z klientem?
  • Dlaczego w sprzedaży trzeba dbać o emocje klienta?
  • Na czym polega over-delivery?
Czytaj więcej

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jakby się wydawało. Przede wszystkim dlatego, że jest to zbyt ogólne pytanie. Wiemy tylko, że jesteś ty, oczekujesz poleceń, a inni ludzie nie dają ci ich wystarczająco dużo lub nawet wcale. Dlaczego o tym piszę? Bo w zależności od kontekstu zadania tego pytania, otrzymasz inne odpowiedzi. W tym artykule zmierzę się z odpowiedzią na to pytanie w kilku najczęściej spotykanych kontekstach.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.