Media społecznościowe kojarzą się przede wszystkim ze zdjęciami kotów, dzieci, śmiesznymi filmikami czy aktualnymi wiadomościami. Jednak social media, a przede wszystkim LinkedIn, to również świetne miejsce do prospectingu i sprzedaży. Jakie działania należy podjąć, aby pozyskać tym kanałem potencjalnych klientów?

Social Selling pozwala korzystać z konta w serwisie społecznościowym (w tym przypadku z profilu na LinkedIn) w celu osiągnięcia celów marketingowych i sprzedażowych. Jest to dość złożona umiejętność, którą warto rozwijać. Obejmuje działania mające na celu stworzenie marki, przyciągnięcie klientów, zawieranie z nimi umów i obsługę posprzedażową. Social Selling jest najszybciej rozwijającym się trendem w nowoczesnym handlu i wymaga zweryfikowania swoich umiejętności handlowych o nowe możliwości i narzędzia. Pozwala dotrzeć do potencjalnego klienta, jeszcze przed podjęciem przez niego decyzji o poszukiwaniu rozwiązania i wyprzedzić konkurencję. Jeśli twój profil na LinkedIn był do tej pory nieaktywny, powinieneś podjąć poniższe działania, aby wyróżnić się i aktywnie pozyskiwać prospekty.

Przeglądaj kontakty znajomych

LinkedIn daje nam wiele możliwości na znalezienie prospektów. Najlepiej zacząć od osób, które już znamy i z którymi pozostajemy w pierwszym stopniu kontaktu. Przeszukaj własną sieć, korzystając z zaawansowanego wyszukiwania lub przeglądając listę połączeń, aby znaleźć osoby, które mogłyby stać się twoimi klientami.

Często nasi znajomi tworzą sieć kontaktów osobowych, które mogą również być dobrymi prospektami dla nas. Sprawdzanie, z kim połączone są nasze kontakty stwarza dodatkowo możliwość uzyskania rekomendacji do połączenia. Zacznij od wybrania opcji Zobacz kontakty na profilu swojego znajomego (rys. 1.)

Spowoduje to otwarcie listy kontaktów w wyszukiwaniu zaawansowanym. Kliknij zakładkę Wszystkie filtry, znajdującą się u góry po prawej stronie, aby zmienić kryteria wyszukiwania na liście połączeń. Możesz użyć różnych filtrów, dostosowując kryteria do potencjalnych klientów. Na przykład możesz dodać CEO w polu Stanowisko, a następnie wybrać tylko kontakty drugiego stopnia (rys. 2).

W ten sposób otrzymasz listę kontaktów znajomego o określonym stanowisku, które mogą być dla ciebie potencjalnymi klientami. Możesz poprosić go o pomoc w skontaktowaniu się z nimi, a nawet przygotować dla niego krótką wiadomość.

Plan działania na profilu LinkedIn, który nie zajmie więcej niż 45 minut dziennie, powinien wyglądać tak:

  1. Akceptuj zaproszenia (codziennie).
  2. Wysyłaj wiadomości uzupełniające, dziękując nowym kontaktom za zaakceptowanie zaproszenia lub za chęć dołączenia do twojej sieci (codziennie).
  3. Odpowiadaj na wszystkie otrzymane wiadomości (codziennie).
  4. Odpowiadaj na wszelkie komentarze dotyczące twoich postów, a także tych, w które się zaangażowałeś (codziennie).
  5. Sprawdzaj, kto przeglądał twój profil, kto widział twoje posty i obserwatorów, to mogą być twoi potencjalni klienci (codziennie).
  6. Znajdź i zaproś 10 potencjalnych klientów, korzystając z Wyszukiwania zaawansowanego (codziennie).
  7. Buduj relacje z nowymi klientami, zapraszając do znajomych i dostarczając im wartościowe treści (codziennie).
  8. Pisz lub udostępniaj treści, które są wartościowe dla twoich idealnych klientów (codziennie).
  9. Sprawdzaj aktywność swoich 10 kontaktów, zaczynając od najszybciej rokujących i angażuj się w ich posty (codziennie).
  10. Wyślij link do ciekawego postu lub artykułu gorącym prospektom, z którymi nawiązałeś kontakt, jako forma follow-up (co tydzień).

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

On-line only no. 23/2019

Technika poznawania potrzeb klienta

AS_23_potrz.jpg

Z badaniem potrzeb klienta jest jak z wizytą u doktora – zanim otrzymasz diagnozę, lekarz przebada cię pod kątem wszystkich ewentualności, aby zlokalizować przyczynę pogorszenia stanu zdrowia i w konsekwencji znaleźć idealne lekarstwo na twoje dolegliwości. Badanie jednak to nie tylko stetoskop i wywiad. To przede wszystkim umiejętność słuchania i czytania między wierszami.

Read more

Proces zakupowy oczami klienta B2B: Natalia Bogdan - Jobhouse

AS_23_32.jpg

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Read more

Trudne emocje klientów

AS_23_28.jpg

Umiejętność odczytywania, interpretowania i właściwego reagowania na emocje osób, z którymi mamy kontakt to kompetencja, która przydaje się nie tylko w życiu prywatnym. Stanowi też klucz do sukcesu w sprzedaży i relacjach biznesowych. Empatia, bo to o niej mówimy, ułatwia nie tylko skuteczniejszą diagnozę potrzeb klienta, ale pozwala też na trafniejszą ocenę jego faktycznych preferencji, reakcji na nas i naszą ofertę czy odkrycie innych postaw, które nie są przez niego wprost wypowiadane. W artykule przyjrzymy się kilku najistotniejszym w procesie obsługi i sprzedaży emocjom. Zastanowimy się nad tym, z czego wynikają, jak je rozpoznać oraz – co najważniejsze – w jaki sposób na nie reagować.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama