Proces zakupowy oczami klienta B2B: Renata Gutowska - Vinderen Sp. z o.o.

Kamila Sekułowicz   As Sprzedaży 21/2019
AS_21_37.jpg

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Jak wygląda proces zakupowy w Pani firmie?

Proces zakupowy w naszej firmie jest jednym z głównych procesów organizacji. Każde działanie zakupowe odbywa się pod ścisłą kontrolą i według ustalonych zasad i norm. W 2018 roku wdrożyliśmy system obiegu dokumentów, który usprawnił, a przede wszystkim ułatwił zarządzanie procesem zakupowym. W bardzo prosty sposób ułożone zostały poszczególne działania wraz z przypisanymi kompetencjami do podejmowania decyzji zakupowych. Proces rozpoczyna się od zgłoszenia zapotrzebowania na produkty, usługi lub rozwiązania, które wychodzi z poszczególnych działów jako zamówienie do realizacji. Zakupy podzielone zostały na kategorie, które są przypisane bezpośrednio do konkretnych osób decyzyjnych wraz z budżetem zakupowym. Pozwala to na wnikliwą analizę każdego zakupu, rozpoczynając od artykułów biurowych, a kończąc na dużych inwestycjach firmy.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum