„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to nowy cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Jak wygląda proces zakupowy w Pani firmie?

Proces zakupowy w naszej firmie jest jednym z głównych procesów organizacji. Każde działanie zakupowe odbywa się pod ścisłą kontrolą i według ustalonych zasad i norm. W 2018 roku wdrożyliśmy system obiegu dokumentów, który usprawnił, a przede wszystkim ułatwił zarządzanie procesem zakupowym. W bardzo prosty sposób ułożone zostały poszczególne działania wraz z przypisanymi kompetencjami do podejmowania decyzji zakupowych. Proces rozpoczyna się od zgłoszenia zapotrzebowania na produkty, usługi lub rozwiązania, które wychodzi z poszczególnych działów jako zamówienie do realizacji. Zakupy podzielone zostały na kategorie, które są przypisane bezpośrednio do konkretnych osób decyzyjnych wraz z budżetem zakupowym. Pozwala to na wnikliwą analizę każdego zakupu, rozpoczynając od artykułów biurowych, a kończąc na dużych inwestycjach firmy.

Pozostałe 67% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 30/2020

Webinary ‑ kluczowe w e‑sprzedaży

ECOM_16_67.jpg
  • Jak zdobyć odbiorców, którzy wezmą udział w webinarium?
  • Jak zaplanować promocję webinarium?
  • Z jakich narzędzi skorzystać w zależności od potrzeb?
Czytaj więcej

Po co dzwonisz/jedziesz do klienta?

AS_30_30.jpg

Pomimo tego, że żyjemy i działamy w mocno cyfrowym świecie, w którym wiele rzeczy można załatwić na odległość, to jednak bezpośrednie rozmowy i spotkania z klientami wciąż są jednymi z najskuteczniejszych metod sprzedaży – a już na pewno dotyczy to B2B. W jaki zatem sposób efektywnie podejść do planowania kontaktów z klientami, żeby przyniosły jak najlepszy efekt?

Czytaj więcej

Co to znaczy wejść w buty klienta?

AS_30_26.jpg

Stare powiedzenie mówi: „Zanim coś sprzedasz, przejdź co najmniej milę w butach klienta.” Obejrzenie rzeczywistości z perspektywy potencjalnego nabywcy pozwala zrozumieć jego potrzeby i bariery decyzyjne, co znacznie ułatwia zaprojektowanie procesu sprzedaży. Jak wejść skutecznie w buty klienta, zrozumieć z czym się mierzy i przekuć to na sprzedaż?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama