„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Jak wygląda proces zakupowy w Pani firmie?

Proces zakupowy w naszej firmie nie zawsze wygląda tak samo. W zależności od tego, czego dotyczy zamówienie, potrzeba może wychodzić bezpośrednio ode mnie lub od członków zespołu, którzy przychodzą z informacją, co byłoby dla nich przydatne. Za nieduże zakupy całościowo odpowiadają kierownicy poszczególnych oddziałów – wówczas ja osobiście nie ingeruję w proces zakupowy. Większe koszty wymagają mojej akceptacji. Zakup zawsze poprzedzamy odpowiednim researchem. Zazwyczaj to zadanie zlecam osobie z zespołu, która następnie przedstawia mi wybrane oferty. Na tym etapie ważne są dla mnie także moje kontakty – oferty z rynku porównuję z tymi, które zdobywam za ich pośrednictwem. Ostateczny wybór zazwyczaj konsultuję jeszcze z kierownikiem konkretnego oddziału. W ten sposób staramy się podejmować świadome decyzje, które pozwalają na wybór najlepszej oferty. Proces zakupowy nie zależy więc tylko ode mnie, ale przy największych wydatkach to moja decyzja jest kluczowa i wiążąca. Staram się jednak angażować również swój zespół i być otwarta na ich sugestie, a także potrzeby, szczególnie w przypadku zakupów, które są związane bezpośrednio z ich pracą.

Jakimi kryteriami kieruje się Pani przy wyborze dostawców?

Najważniejsze są dla mnie: cena, jakość i obsługa klienta. Cena i jakość – mówią same za siebie, ale najczęściej patrzę na nie całościowo. Jestem zwolenniczką optymalnych wyborów – staram się nie przepłacać tam, gdzie nie jest to konieczne, ale jeśli mam wybrać najniższą cenę lub wyższy jakościowo produkt, który dłużej nam posłuży lub jest bardziej użyteczny – to zdecydowanie postawię na niego. Zwracam uwagę na responsywność i zaangażowanie dostawcy. Ważny jest dla mnie bieżący kontakt telefoniczny czy szybkie odpowiedzi na wiadomości. Jeśli dostawca przyjeżdża do mnie, ułatwia mi wszelkie formalności, a jednocześnie oferuje atrakcyjną cenę i potrafi mnie przekonać do swojego rozwiązania, to nie szukam innego.

 

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tylko on-line nr 25/2019

Uważaj na sygnały, które wysyłasz klientom

Czytaj więcej

Proces zakupowy oczami klienta. B2B: Olgierd Borówka - firma Straal

AS_24_35.jpg

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Czytaj więcej

Żeby klient nie poszedł do konkurencji

AS_24_30.jpg

Henry Ford powiedział, że spotkanie to początek, współpraca to postęp, pozostanie razem to sukces. Dlatego w czasach, kiedy pozyskanie nowego klienta zajmuje coraz więcej czasu, warto mocniej zadbać o utrzymanie swoich dotychczasowych kontrahentów i nie dać im odejść do konkurencji.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama