Na pierwszy rzut oka odpowiedź jest jednoznaczna – kłamstwo jest od zarania dziejów czymś złym, niezgodnym z wychowaniem, kulturą, normami społecznymi. Wydaje się jednak, że źródło pytania we współczesnym świecie leży gdzie indziej. Postaram się je wskazać i oszacować, czy i jak wielki ma wpływ na działania sprzedażowe.

Definicji obu pojęć jest wiele, zarówno potocznych, jak i filozoficznych. Za Słownikiem Języka Polskiego PWN ( sjp.pwn.pl) przyjmijmy następujące: prawda to „zgodna z rzeczywistością treść słów, interpretacja faktów, przedstawienie czegoś zgodne z realiami”, zaś kłamstwo to „twierdzenie niezgodne z rzeczywistością, mające wprowadzić kogoś w błąd”. Obie proste i oczywiste. A teraz realia.

Przykład pierwszy. Podczas pierwszej fali pandemii w Internecie można było zobaczyć zdjęcia przedstawiające wojskowe ciężarówki we włoskim Bergamo, na które nocą ładowane są prowizoryczne trumny. W domyśle miały to być trumny z ciałami ofiar koronawirusa. W pierwszym odruchu oglądający byli przekonani o prawdziwości fotografii. Dopiero po dłuższym czasie stało się jasne, że o ile same zdjęcia są prawdziwe, to już nieprawdą jest, że przedstawiają sceny z pandemii w Bergamo. Tu fałsz został wyjaśniony i ujawniony.

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Kiedy klient zaskakuje nas pytaniem i nie wiemy, co odpowiedzieć...

Kiedy klient zaskakuje nas pytaniem i nie wiemy, co odpowiedzieć...

Jako handlowcy jesteśmy zawsze blisko klienta, „na pierwszej linii frontu”. Większość z nas bardzo to lubi i nie wyobraża sobie nudnej biurowej pracy bez telefonów, spotkań, gaszenia pożarów i oczywiście dopinania umów z klientami. Sprawia to również, że jak mało kto jesteśmy narażeni na nowe i nieprzewidziane sytuacje. Radzenie sobie z zaskakującymi pytaniami jest wpisane w naszą pracę. Na szczęście jest to umiejętność, której – jak każdej innej – można się nauczyć. Poniżej znajdziesz kilka sposobów, które ci w tym pomogą.

Czytaj więcej

Jak przełamać początkową niechęć klienta do nas jako sprzedawcy?

Jak przełamać początkową niechęć klienta do nas jako sprzedawcy?

Na początku, aby przykuć uwagę klientów, wystarczyło mieć produkt. Kiedy na rynku pojawiło się już wystarczająco dużo towarów i usług powstał marketing. Należało być większym, głośniejszym i bardziej kolorowym, żeby wyróżnić się w tłumie. Na końcu, kiedy już większość firm krzyczała do klienta, trzeba było nauczyć się sprzedawać. Problem w tym, że dzisiaj jako klienci możemy czuć przeładowanie produktami, zagrywkami marketingowymi i samą sprzedażą. Niechęć do takich działań była tylko naturalną koleją rzeczy. Sprawdźmy, jak w trzech prostych krokach możemy ją przełamać.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama