Często kultury, które wydają się nam zupełnie inne od naszej, okazują się bardziej podobne, niż oczekiwaliśmy. Takim przykładem są Włochy. Pomimo wielu różnic, może zaskoczyć cię liczba podobieństw między Polakami a Włochami. Jak wykorzystać je w relacjach biznesowych? Jak stawić czoła problemom wynikającym z różnic międzykulturowych?

Włoska kultura biznesowa? Hotele, lodziarnie, restauracje. To by było na tyle!”. „Jak robić biznes z Włochami? Po prostu dobrze wyglądaj!”. „Tylko trzy branże. Meble, moda, jedzenie! I basta!”. To trzy najczęstsze odpowiedzi udzielane przez Włochów na pytanie o kulturę biznesową ich kraju. Czyżby sami Włosi nie doceniali ósmej najlepiej rozwiniętej gospodarki świata?

Te nieco ironiczne wypowiedzi kryją w sobie jednak trochę prawdy. Włochy znane są z branż związanych z modą, jedzeniem, turystyką. Specjalizują się również w produkcji samochodów, maszyn i elektroniki. Kto by nie znał takich marek jak Ferrari, Prada czy Gucci? Są synonimem włoskiej klasy, elegancji i jakości. Naturalną tego konsekwencją jest nacisk na dobry wygląd i strój. Bardzo często decyduje to o nawiązaniu relacji biznesowej oraz sfinalizowaniu transakcji. Nie można jednak upraszczać.

Podobieństwa i różnice między Polakami a Włochami

Między kulturą włoską a polską istnieje tyle samo podobieństw, co różnic. Zacznijmy od tego, w czym się różnimy i jakie mogą być tego konsekwencje w relacjach biznesowych.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 30/2020

Webinary ‑ kluczowe w e‑sprzedaży

ECOM_16_67.jpg
  • Jak zdobyć odbiorców, którzy wezmą udział w webinarium?
  • Jak zaplanować promocję webinarium?
  • Z jakich narzędzi skorzystać w zależności od potrzeb?
Czytaj więcej

Po co dzwonisz/jedziesz do klienta?

AS_30_30.jpg

Pomimo tego, że żyjemy i działamy w mocno cyfrowym świecie, w którym wiele rzeczy można załatwić na odległość, to jednak bezpośrednie rozmowy i spotkania z klientami wciąż są jednymi z najskuteczniejszych metod sprzedaży – a już na pewno dotyczy to B2B. W jaki zatem sposób efektywnie podejść do planowania kontaktów z klientami, żeby przyniosły jak najlepszy efekt?

Czytaj więcej

Co to znaczy wejść w buty klienta?

AS_30_26.jpg

Stare powiedzenie mówi: „Zanim coś sprzedasz, przejdź co najmniej milę w butach klienta.” Obejrzenie rzeczywistości z perspektywy potencjalnego nabywcy pozwala zrozumieć jego potrzeby i bariery decyzyjne, co znacznie ułatwia zaprojektowanie procesu sprzedaży. Jak wejść skutecznie w buty klienta, zrozumieć z czym się mierzy i przekuć to na sprzedaż?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama