Często kultury, które wydają się nam zupełnie inne od naszej, okazują się bardziej podobne, niż oczekiwaliśmy. Takim przykładem są Włochy. Pomimo wielu różnic, może zaskoczyć cię liczba podobieństw między Polakami a Włochami. Jak wykorzystać je w relacjach biznesowych? Jak stawić czoła problemom wynikającym z różnic międzykulturowych?

Włoska kultura biznesowa? Hotele, lodziarnie, restauracje. To by było na tyle!”. „Jak robić biznes z Włochami? Po prostu dobrze wyglądaj!”. „Tylko trzy branże. Meble, moda, jedzenie! I basta!”. To trzy najczęstsze odpowiedzi udzielane przez Włochów na pytanie o kulturę biznesową ich kraju. Czyżby sami Włosi nie doceniali ósmej najlepiej rozwiniętej gospodarki świata?

Te nieco ironiczne wypowiedzi kryją w sobie jednak trochę prawdy. Włochy znane są z branż związanych z modą, jedzeniem, turystyką. Specjalizują się również w produkcji samochodów, maszyn i elektroniki. Kto by nie znał takich marek jak Ferrari, Prada czy Gucci? Są synonimem włoskiej klasy, elegancji i jakości. Naturalną tego konsekwencją jest nacisk na dobry wygląd i strój. Bardzo często decyduje to o nawiązaniu relacji biznesowej oraz sfinalizowaniu transakcji. Nie można jednak upraszczać.

Podobieństwa i różnice między Polakami a Włochami

Między kulturą włoską a polską istnieje tyle samo podobieństw, co różnic. Zacznijmy od tego, w czym się różnimy i jakie mogą być tego konsekwencje w relacjach biznesowych.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 25/2019

Uważaj na sygnały, które wysyłasz klientom

Czytaj więcej

Proces zakupowy oczami klienta. B2B: Olgierd Borówka - firma Straal

AS_24_35.jpg

„Proces zakupowy oczami klienta B2B” to cykl „Asa Sprzedaży”, w którym przepytujemy osoby odpowiedzialne za zakupy produktów, rozwiązań oraz usług z małych i dużych firm, jak w ich organizacji wygląda proces zakupowy, jakie kryteria biorą pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych oraz czego oczekują od handlowców, którzy odpowiadają za proces po stronie dostawcy.

Czytaj więcej

Żeby klient nie poszedł do konkurencji

AS_24_30.jpg

Henry Ford powiedział, że spotkanie to początek, współpraca to postęp, pozostanie razem to sukces. Dlatego w czasach, kiedy pozyskanie nowego klienta zajmuje coraz więcej czasu, warto mocniej zadbać o utrzymanie swoich dotychczasowych kontrahentów i nie dać im odejść do konkurencji.

Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama