Często kultury, które wydają się nam zupełnie inne od naszej, okazują się bardziej podobne, niż oczekiwaliśmy. Takim przykładem są Włochy. Pomimo wielu różnic, może zaskoczyć cię liczba podobieństw między Polakami a Włochami. Jak wykorzystać je w relacjach biznesowych? Jak stawić czoła problemom wynikającym z różnic międzykulturowych?

Klienci z różnych stron świata: Włochy
Włoska kultura biznesowa? Hotele, lodziarnie, restauracje. To by było na tyle!”. „Jak robić biznes z Włochami? Po prostu dobrze wyglądaj!”. „Tylko trzy branże. Meble, moda, jedzenie! I basta!”. To trzy najczęstsze odpowiedzi udzielane przez Włochów na pytanie o kulturę biznesową ich kraju. Czyżby sami Włosi nie doceniali ósmej najlepiej rozwiniętej gospodarki świata?

Te nieco ironiczne wypowiedzi kryją w sobie jednak trochę prawdy. Włochy znane są z branż związanych z modą, jedzeniem, turystyką. Specjalizują się również w produkcji samochodów, maszyn i elektroniki. Kto by nie znał takich marek jak Ferrari, Prada czy Gucci? Są synonimem włoskiej klasy, elegancji i jakości. Naturalną tego konsekwencją jest nacisk na dobry wygląd i strój. Bardzo często decyduje to o nawiązaniu relacji biznesowej oraz sfinalizowaniu transakcji. Nie można jednak upraszczać.

Podobieństwa i różnice między Polakami a Włochami

Między kulturą włoską a polską istnieje tyle samo podobieństw, co różnic. Zacznijmy od tego, w czym się różnimy i jakie mogą być tego konsekwencje w relacjach biznesowych.

Pozostałe 85% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 31/2020

Negocjacje w barwach turkusu

Negocjacje w barwach turkusu
  • Jak pogodzić efektywność negocjacyjną z wartościami turkusu?
  • Czym różni się relacja handlowiec–klient od relacji partnerów biznesowych?
  • Na czym polega nonviolent communication (porozumienie bez przemocy) i co ma wspólnego ze sprzedażą?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 31/2020

Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...

Mylić się jest rzeczą ludzką, ale...
  • Jak handlowcy zniechęcają klientów do firmy i jej produktów?
  • Jak zapobiegać takim sytuacjom?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama