Singapur jest miastem-państwem usytuowanym w Azji Południowo-Wschodniej. Zamieszkuje je ponad pięć milionów mieszkańców, co czyni je jednym z najgęściej zaludnionych państw na świecie. Singapur jest uważany za jednego z tygrysów azjatyckich i czwarte centrum finansowe świata, po Londynie, Nowym Jorku i Tokio. Swój sukces gospodarczy zawdzięcza stabilnej sytuacji politycznej, dogodnym warunkom dla firm zagranicznych do inwestowania, nowoczesnej infrastrukturze oraz strategicznemu położeniu geograficznemu. Podstawą gospodarki są usługi, stanowią blisko 70% rynku. Singapur jest krajem zróżnicowanym etnicznie. Większość mieszkańców jest pochodzenia chińskiego (około 77%), malezyjskiego (około 13%) lub hinduskiego (7–8%). Singapur przyciąga także wielu ekspatów. Tak zróżnicowana ludność posługuje się wieloma językami i wyznaje różne religie. Singapur został kupiony przez Wielką Brytanię od sułtana Johor w roku 1826 i stanowił część kolonii brytyjskich do 1959 roku, kiedy to uzyskał pełną autonomię. Wpływ kultury brytyjskiej sprawił, że Singapur jest prawdopodobnie najbardziej zwesternizowanym państwem azjatyckim. Połączenie z ogromnym wpływem kultury chińskiej, hinduskiej i malezyjskiej czyni Singapur ciekawym miejscem pod kątem kulturowym. Jak zwykle, znajomość kultury Singapuru, jego etykiety biznesowej, podstawowych zasad przydatnych podczas spotkań, rozmów, negocjacji jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu.

Klienci z różnych stron świata: Singapur

Hierarchiczność

Kultura Singapuru jest uważana za hierarchiczną. Jest to wpływ kultury chińskiej, co jest bardzo powszechne wśród kolektywnych kultur azjatyckich. Kolektywizm oznacza, że większa waga przypisywana jest grupie i jej interesom. Od jednostki oczekuje się podporządkowania grupie, dbanie o jej dobro i dążenie do wspólnych celów. Jednostka jest częścią większej sieci kontaktów i powiązań, zależna od pozostałych członków grupy. Większość kultur zachodnich, także polska, należy do kultur indywidualistycznych. W tych kulturach najważniejsza jest jednostka, jej sukces, status, cele. Silna jednostka oznacza powodzenie zarówno indywidualne, jak i grupowe. Dlatego też w kulturach indywidualistycznych bardzo często hierarchia jest stosunkowo płaska. Członkowie zespołu traktują się na równi, do wielu projektów, ich przebiegu oraz podejmowania decyzji angażowani są wszyscy członkowie zespołu. W kulturach kolektywistycznych i hierarchicznych każda jednostka ma swoje wcześniej ustalone miejsce i zadanie. Co ciekawe, Polska jest krajem umiarkowanie indywidualistycznym, ale nasza historia wywarła wpływ na hierarchiczność relacji w biznesie. W wielu międzynarodowych organizacjach się to zmienia, ale tradycyjnie Polska nadal charakteryzuje się dość sztywnymi stosunkami między członkami zespołu a szefem.

Nastawienie na relacje

Singapurczycy bardzo cenią relacje między partnerami biznesowymi. Dlatego też będą chcieli poświęcić czas na poznanie ciebie i nawiązanie długotrwałej relacji, a nie dokonać jednorazowego zakupu. Budowa zaufania i lojalności jest kluczowa. Do tego posłużą długie rozmowy, które czasem nam, kulturze nastawionej na zadania i cele, mogą się wydawać zbędne. Dla Singapurczyków będą one niezbędne. Innym sposobem na budowę dobrych relacji jest utrzymywanie kontaktu pomiędzy spotkaniami czy kontraktami, a także wspólne wyjście na obiad czy kolację.

Pozostałe 73% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak utrzymać i budować relację z klientem bez spotkań fizycznych

Jak utrzymać i budować relację z klientem bez spotkań fizycznych

Ostatnie lata – tak, stwierdzenie „lata” ma już uzasadnienie! – pokazały nam, że tradycyjne fizyczne wizyty u klienta czy też spotkania gdzieś na „mieście” odchodzą do lamusa. Niezależnie od tego, czy zgodnie z polityką twojej firmy wróciłeś do osobistych spotkań z klientami, czy też świetnie odnajdujesz się w nowej, bardziej zdalnej rzeczywistości, mam dla ciebie serię porad, które pomogą ci utrzymać dobre relacje z obecnymi klientami, szukać nowych kontrahentów z twojego domowego biura i zachować równowagę pomiędzy pracą zdalną/hybrydową a życiem prywatnym.

Czytaj więcej

Handlowiec i klient w nowej rzeczywistości

Handlowiec i klient w nowej rzeczywistości

Ostatnie kilkanaście miesięcy ograniczania kontaktów i zacierania dystansu terytorialnego w biznesie miało ogromny wpływ na obszar sprzedaży. Część działań zespołów sprzedażowych została albo całkowicie wstrzymana, albo przeniosła się do świata online i wymagała wykorzystania form zdalnych. Pomimo trwającego obecnie powrotu do przynajmniej częściowego stanu sprzed pandemii, spora część kontaktów biznesowych, w tym procesów sprzedaży, pozostała w wygodnym, w wielu przypadkach dla obu stron, modelu zdalnym lub hybrydowym. Okazało się bowiem, że część klientów woli, oszczędzając zarówno czas, jak i pieniądze, pracować i kupować bez konieczności spotkań „twarzą w twarz” oraz związanych z nimi niekończących się podróży przedstawicieli sił sprzedaży. Zmiana ta uwypukliła jednak brak kompetencji niezbędnych do efektywnej „sprzedaży zdalnej” po stronie samych handlowców, którzy przyzwyczajeni do „tradycyjnego” modelu kontaktu i prowadzenia procesu sprzedaży, po chwilowym przestawieniu się na funkcjonowanie w środowisku online i wykorzystywanie nieznanych im dotychczas narzędzi, chcieli powrócić do tego co znane, lubiane i sprawdzone. Rzeczywistość jednak, a w zasadzie nowe przyzwyczajenie i wygoda detalistów sprawiły, że handlowcy zmuszeni zostali obecnie do nabycia nowych kompetencji i umiejętności, które nie tylko pozwolą im na funkcjonowanie w obecnych warunkach, ale też stale pogłębiane, na otwarcie się na klientów przyszłości, którzy być może będą oczekiwali współpracy tylko w świecie online.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.