Norwegia to małe państwo, ale może się poszczycić bardzo dużymi osiągnięciami, takimi jak dobra infrastruktura, wysoki poziom edukacji czy bardzo dobra opieka zdrowotna. Jest krajem bogatym, a zatem dobrym potencjalnym rynkiem zbytu także dla zagranicznych przedsiębiorstw. Niby nieodległa nam geograficznie, Norwegia jest bardzo odmienna pod kątem kulturowym. Warto zapoznać się z jej kulturą bliżej, aby współpraca z norweskimi kontrahentami przebiegała pomyślnie.

Klienci z różnych stron świata: Norwegia

Opis Norwegii warto rozpocząć od Janteloven. Jest to zbiór zasad, według których żyją Norwegowie. Oznacza, iż przedkładają oni dobro wspólnoty nad indywidualne, nie hołubią własnych osiągnięć i nie okazują, przynajmniej w teorii, zazdrości w stosunku do innych.

Janteloven jest widoczne między innymi w podejściu Norwegów do podatków, które są bardzo wysokie. Norwegowie rozumieją potrzebę płacenia ich oraz doceniają efekty płynące z tego działania dla Norwegii jako całego społeczeństwa. Warto pamiętać o Janteloven, współpracując z Norwegami. Można je mniej więcej zauważyć w reklamie. Wiele reklam zachodnich bazuje na takich emocjach jak zazdrość, zachłanność czy nawet strach. Takie podejście w Norwegii zupełnie nie zadziała. Warto skupić się na innych atrybutach produktu czy usługi. Trzeba podkreślić wysoką jakość, ale nie warto przechwalać się, że nasz produkt jest najlepszy. Na pewno nie należy też stawiać konkurencji w negatywnym świetle. Norwegom zdecydowanie się to nie spodoba. Oni chcą być zadowoleni z produktu, ale raczej będą unikali poczucia wyższości nad innymi. W reklamie czy prezentacjach biznesowych skutecznym zabiegiem będzie marketing szeptany (word-of-mouth). Norwegia uważana jest za kulturę konformizmu. Jeśli produkt spodoba się pewnej grupie, jego popularność może szybko wzrosnąć, a niewielki rozmiar rynku sprawia, że wieści szybko się rozchodzą. Przygotuj zatem referencje od innych klientów, bo może to przekonać twoich potencjalnych norweskich kontrahentów. Norwegowie będą woleli skorzystać z oferty, którą znają i ufają. Jeśli ich sąsiad, znajomy czy rodzina są zadowoleni z konkretnego produktu, oni też mu łatwiej zaufają.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak ustalić agendę spotkania zdalnego?

Jak ustalić agendę spotkania zdalnego?

Spotkania zdalne za sprawą pandemii zagościły na stałe w naszej rzeczywistości, również tej realnej/analogowej. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek relację biznesową bez udziału płaszczyzny internetowej. Co wobec tego należy zrobić, aby je urozmaicić? Czym powinny się różnić od spotkań w realu, a gdzie jest przestrzeń wspólna, by na bazie takich doświadczeń konstruować agendę spotkania ze współpracownikami lub klientami?

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 35/2021

Jak prezentować ofertę, gdy możemy spotkać się wyłącznie zdalnie?

Jak prezentować ofertę, gdy możemy spotkać się wyłącznie zdalnie?

Aż do znudzenia słyszę w działach handlowych powtarzający się tekst: „Sprzedawałbym więcej, gdybym mógł spotkać się z klientami”. To zdanie idealnie pokazuje, jak łatwo spuścić zasłonę dymną na niską skuteczność działań sprzedażowych. Czy rzeczywiście trzeba zobaczyć się z klientem face-to-face, żeby sprzedać? Okazuje się, że wielu handlowców działa zgodnie z utartym już schematem opartym na spotkaniach, na których odbywa się badanie potrzeb połączone z prezentacją oferty. Jak poradzić sobie ze sprzedażą, kiedy znaczna część klientów wciąż pozostaje w zdalnym trybie pracy? Jak przygotować ofertę i skutecznie ją zaprezentować?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.