Odległa Australia jest szóstym największym państwem na świecie, ale jej populacja wynosząca dwadzieścia cztery miliony to zaledwie połowa mieszkańców Kalifornii. Relatywnie mały rynek zbytu oraz izolacja geograficzna sprawiają, że Australijczycy kładą duży nacisk na internacjonalizację biznesu. To z kolei pozwala im zapewnić dobrobyt ekonomiczny oraz stabilną przyszłość. Australia ma nadal wiele do zrobienia w tym obszarze, jest zatem atrakcyjnym rynkiem dla wielu zagranicznych przedsiębiorstw. Mały lokalny rynek, dobrze wykształcone zamożne społeczeństwo, otwarcie na zagraniczny handel to czynniki sprzyjające nawiązaniu nowych relacji biznesowych.

Klienci z różnych stron świata: Australia

Jak każde państwo, Australia cechuje się unikatową, różną od naszej rodzimej kulturą, z którą warto się zapoznać, zanim nawiążemy kontakt z potencjalnymi kontrahentami. Historycznie duży wpływ na Australię wywarła Wielka Brytania, ale sposób pracy i prowadzenia biznesu bardziej przypomina ten amerykański. Duży wpływ, ze względu na bliskość geograficzną oraz napływy ludności, ma także Azja. Australia jest również jednym z najbardziej wielokulturowych państw na świecie. Około dwadzieścia procent ludzi żyjących w Australii urodziło się za granicą, a czterdzieści procent ma mieszane pochodzenie kulturowe. W Australii używa się około dwustu dwudziestu pięciu języków! Łatwo sobie zatem wyobrazić, jak bogatą ma kulturę. Przyjrzyjmy się jej bliżej, aby już na starcie nie popełnić gafy i nie zrazić do siebie naszych australijskich kolegów.

Australijczyków można opisać w skrócie kilkoma przymiotami bardzo dobrze oddającymi ich zachowanie, sposób życia i najważniejsze wartości, którymi się kierują.

Bezpośrednia komunikacja

Australijczycy to ludzie bezpośredni, konkretni i twardo stąpający po ziemi. Prostota jest cenioną cechą. Z kolei osoby wywyższające lub przechwalające się są traktowane z podejrzliwością. Australijczycy są bardzo skromni, często umniejszają swoje dokonania i sukcesy. Mają oni bardzo zrelaksowany stosunek do życia, mają także tendencję do prokrastynacji, nie lubią martwić się na zapas, marudzić czy tkwić w przeszłości. Zdecydowanie preferują pozytywne nastawienie, patrzenie w przyszłość i działanie.

Australijczycy komunikują się w sposób bezpośredni. Wielokulturowość wymusza taki właśnie styl, aby uniknąć wszelkich nieporozumień czy niedomówień. Lubią fakty i konkrety. Nie warto więc w rozmowie wchodzić w zbyt duże szczegóły, warto natomiast podeprzeć swoją prezentację mocnymi argumentami. Australijczycy wyrażą swoją krytykę czy niezadowolenie w sposób bezpośredni, ale zrobią to na tyle taktownie, żeby nikogo nie urazić. Nie mają na celu urażenia drugiej osoby, ale cenią szczerość i otwartość. Dlatego też umiejętnie dobiorą słowa i wykażą się dużą wrażliwością.

Mimo bezpośredniego stylu komunikacji prezentacje nie powinny wychwalać produktów czy usług, które starasz się sprzedać. Australijczycy uważają się za równych z innymi, więc także produkty i usługi powinny być równorzędne z innymi. Zamiast na superlatywach opisujących twoją ofertę czy pustych frazesach, skup się na konkretnym opisie, cechach i korzyściach.

Pozostałe 68% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Ludzie kupują od znajomych

Ludzie kupują od znajomych
  • Czy leady, polecenia i rekomendacje to to samo?
  • Na czym polega metoda VIPS?
  • Jak sprawdzić, kto spośród naszych znajomych jest skłonny nas polecić dalej?
Czytaj więcej

Small talk, czyli o emocjach, które sprzedają

Small talk, czyli o emocjach, które sprzedają
  • Dlaczego small talk jest bardzo ważnym elementem procesu decyzyjnego klienta?
  • W jaki sposób emocje wpływają na podejmowanie decyzji?
  • Od czego zależy długość i struktura small talku?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.