• W jaki sposób komunikować się z kontrahentami z Argentyny?
  • Jaka etykieta biznesowa obowiązuje w kontaktach z nimi?
  • Jak wygląda porównanie kultur Polski i Argentyny według modelu kulturowego Geerta Hofstede?
Klienci z różnych stron świata: Argentyna

Chyba nie trzeba przytaczać powodu, dla którego opisujemy tym razem Argentynę! Wielu z nas ten kraj kojarzy z piłką nożną. Przez samych Argentyńczyków sport ten jest uważany za narodowy, jest niemalże religią. Po niedawnym zwycięstwie w Mistrzostwach Świata jest jeszcze większym powodem do dumy, a Diego Maradona czy obecnie Messi uważani są za bohaterów narodowych. Cóż, przynajmniej będziemy mieć bardzo dobry temat do rozmów z argentyńskimi kontrahentami. A nawiązywanie dobrych i bliskich relacji jest kluczowe w kontaktach z Argentyńczykami.

Oprócz przedstawicieli świata futbolu, wśród osób, które rozsławiły Argentynę na arenie międzynarodowej niejeden z nas wymieni papieża Franciszka. Gdybyś miał dać swoją odpowiedź w Familiadzie na pytanie, z czego jeszcze słynie Argentyna, zakładam, że wysoko byś zapunktował, podając odpowiedzi: argentyńskie tango, najlepszej jakości wołowina czy świetne wino.

Argentyna to kraj wielu możliwości, mimo ciągłych kryzysów, przez które przechodzi. Do najważniejszych filarów argentyńskiego przemysłu należą rolnictwo, sektory wydobywczy i turystyczny. Obok nich jako ważne można wymienić także: przetwórstwo spożywcze, sektor Fin Tech oraz inwestycje w infrastrukturę. Tak jak w przypadku każdego nowego rynku i odmiennej kultury, warto się zapoznać z najważniejszymi różnicami, aby nie popełnić żadnych gaf i zwiększyć swoją szansę na osiągnięcie sukcesu.

Relacyjność

Jak wiele latynoskich kultur, także Argentyna charakteryzuje się wysokim stopniem relacyjności. Nawiązywanie bliskich relacji jest kluczowe w biznesie. Relacje interpersonalne znaczą więcej niż zadaniowość. Nie oznacza to oczywiście, że tego typu kultury nie są efektywne, ale za to nie szczędzą czasu na poznanie drugiej osoby i oparcie relacji biznesowych na wcześniej zbudowanej „przyjaźni”. Kontakty, polecenia, rekomendacje są istotne. Szacunek okazywany drugiej osobie jest ważny na tyle, że nie uznaje się publicznej krytyki lub jakichkolwiek niekomfortowych konfrontacji.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Szef Sprzedaży nr 2/2023

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.