Spotkania zdalne za sprawą pandemii zagościły na stałe w naszej rzeczywistości, również tej realnej/analogowej. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić jakąkolwiek relację biznesową bez udziału płaszczyzny internetowej. Co wobec tego należy zrobić, aby je urozmaicić? Czym powinny się różnić od spotkań w realu, a gdzie jest przestrzeń wspólna, by na bazie takich doświadczeń konstruować agendę spotkania ze współpracownikami lub klientami?

Jak ustalić agendę spotkania zdalnego?

Wszyscy żyjemy w erze digitalizacji. W każdej minucie na portalach internetowych pojawiają się nowe treści, a co za tym idzie dużo szybciej się rozpraszamy. Skupienie uwagi na dłuższy czas jest dla nas zdecydowanie trudniejsze. Potrzeba „nowego” i „ciekawszego” utrudnia nam przyswajanie treści. Kiedy prowadzimy wirtualne spotkania, najczęstszym problemem, który najmocniej się uwypukla, nie jest wcale brak zaangażowania uczestników. Dużo poważniejszy jest brak pewności, czy uczestnik w ogóle znajduje się przed ekranem komputera. Jest to kluczowe, gdyż to właśnie dla nich organizowane są takie wydarzenia. W jaki wobec tego sposób zaangażować uczestników wydarzenia oraz upewnić się, że w trakcie jego trwania są oni niezmiennie aktywnymi odbiorcami prezentowanych treści? Kluczem do pełnego zaangażowania odbiorców jest połączenie trzech elementów: ciekawej agendy, kreatywnych pomysłów i odpowiednich narzędzi do ich realizacji.

Rozpatrywane będą dwa rodzaje spotkań online: grupowe spotkania promocyjno-prezentacyjne oraz spotkania szkoleniowe z potencjalnymi klientami. Co rozumiem przez event online? To wydarzenie lub spotkanie, w którym uczestniczyć można za sprawą połączenia z siecią internetową. Może mieć on formę szkolenia, meet-upu, warsztatu lub konferencji firmowej dla klientów, pracowników lub partnerów. Od webinaru odróżnia go dwustronność komunikacji, a więc ma na celu angażowanie uczestników prawie tak jak event in-person (spotkanie, w którym uczestnicy zbierają się w wyznaczonej lokalizacji, mają wyznaczony cel).

1. Spotkania promocyjno-prezentacyjne

Oczywistą oczywistością jest stwierdzenie, że dla odbiorców naszych produktów czy usług oraz partnerów biznesowych kluczowe są i jakość, i cena oferowanych produktów czy usług. To, o czym nie należy zapomnieć, to usytuowanie w hierarchii klienta: relacji, zaufania oraz obustronnego zaangażowania się w tę relację. Do tej pory przestrzenią, która odpowiadała na tę potrzebę, były między innymi eventy, czyli sposób na wspólne przeżycie i emocje. Te zaś skutkują pojawieniem się i wzrastaniem wśród klientów zaangażowania, które przekłada się na ich lojalność.

Do mocnych stron spotkań online zaliczyć należy niewątpliwie zasięg. Według raportu Antal Eventory 90% ankietowanych wskazuje tę przewagę – uczestniczenie w takim spotkaniu z każdego praktycznie zakątka ziemi. Na pozytywną ocenę zasługuje również koszt (wyróżniony przez 84%), obniżony dzięki cięciom w obszarze cateringu czy sali konferencyjnej. Kolejną przewagą jest wygoda, ważna dla ponad 80%, powodowana ograniczeniem dojazdów, noclegów. Na drugiej szali wskazane zostały: finalizowanie biznesu podczas spotkania (ważny dla 73%). Podobny pułap niezadowolenia został osiągnięty przez nawiązywanie kontaktów, które jest niewątpliwie utrudnione podczas wirtualnych spotkań. Trzecim z obszarów jest zaangażowanie uczestników, na co wskazuje przeszło 60% ankietowanych.

Pozostałe 74% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.