Sprzedaż związana jest z umiejętnością wpływania na zmianę przekonań klientów. Wymaga rozumienia czym są przekonania, rezygnowania ze sprzedaży opartej na presji na rzecz stosowania strategii, które sprawiają, że klient nie jest przekonywany, a sam przekonuje się do zakupu.

Wpływanie na przekonania

Im bardziej zachowujesz się jak sprzedawca, tym bardziej klient zachowuje się jak kupiec. Podskórnie wyczuwa, że chcesz wpłynąć na jego pogląd, aby nakłonić go do zakupu i reaguje oporem. W tym samym momencie ty możesz doświadczać frustracji, ponieważ zauważasz, że upieranie się klienta przy swoim stanowisku, nie pozwala mu odnieść realnych korzyści, które miałby, gdyby skorzystał z twojej propozycji. Dlaczego tak się dzieje?

Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

"Nie wierzę w ten produkt"

"Nie wierzę w ten produkt"

Kiedy dzwoni nasz telefon i po odebraniu dowiadujemy się, że gdzieś na drugim końcu Polski, ktoś chce nam wręczyć – zupełnie za darmo – mikser, targają nami niezbyt miłe emocje. Czytaliśmy o tym lub oglądaliśmy w TV i wiemy, że jest to próba sprzedania nam (lub raczej wciśnięcia) np. garnków, odkurzaczy czy pościeli. Po takiej rozmowie czasem zastanawiamy się, jak tym ludziom nie wstyd tak bezczelnie naciągać klientów. Czy zatem można sprzedawać, bez żadnych wewnętrznych problemów, produkty w taki sposób? Może podobne dylematy mają ludzie sprzedający chociażby drogie zegarki lub pożyczki krótkoterminowe? Spróbujmy zajrzeć do umysłu sprzedawcy i sprawdźmy, gdzie zaczyna się wewnętrzny konflikt wartości.

Czytaj więcej

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość samego handlowca?

Jak praca w sprzedaży wpływa na osobowość samego handlowca?

To, że do wykonywania konkretnych zawodów potrzebne są określone zestawy predyspozycji jest dla większości osób oczywiste. Ale czy działa to również w drugą stronę, to znaczy, czy i jak wykonywana praca ma wpływ na osobowość człowieka zajmującego się sprzedażą?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama