Rynek pracy, zwłaszcza teraz, to papierek lakmusowy gospodarki. Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować niezwykłą wręcz dynamikę zachodzących na nim zmian, które w okresie pandemii COVID-19 jeszcze przyspieszyły. Te ostatnie i niespodziewane wymusiły na królujących na nim dotychczas pracownikach, szybką reakcję i refleksję, dotyczącą umiejętności, które są obecnie niezbędne do utrzymania dotychczasowego zatrudnienia i dalszego rozwoju oraz umacniania własnej pozycji. W jakie umiejętności należy zatem inwestować obecnie, by zachować i stale wzmacniać swoją pozycję na rynku?

Wielu ekspertów dzieli się swoją wiedzą i przewidywaniami w tym obszarze, między wierszami dając jednocześnie do zrozumienia zatrudnionym, że największa transformacja, jaka teraz zachodzi, nie dotyczy stricte samych umiejętności, choć i ich katalog ulega właśnie modyfikacji, ale przede wszystkim nastawienia samych pracowników – samodzielnego zadbania o swoją przyszłość i otwarcia się na zmiany, które nazwać możemy już teraz stałym elementem zawodowej rzeczywistości. Kreatywność, adaptowalność, radzenie sobie ze zmianą oraz w trudnych (często stresujących) sytuacjach, nieustanne uczenie się, umiejętności technologiczne, analityczne oraz ludzkie – empatia, komunikatywność, sprawność w nawiązywaniu i budowaniu relacji, umiejętność współpracy, inteligencja emocjonalna czy perswazja są obecnie i będą nadal tymi najbardziej pożądanymi umiejętnościami. Do katalogu tego jednak należy dodać element nadrzędny – zmianę sposobu myślenia o swojej pozycji, otaczającej nas rzeczywistości, świadomość konieczności uczenia się przez całe życie oraz stałego podnoszenia własnych kwalifikacji, a także otwarcie się na nieoczywiste rozwiązania.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Efekt aureoli i efekt diabelski w sprzedaży

AS_29_66.jpg

Czy tego chcemy, czy nie, nie możemy przestać myśleć. Bardzo często, nie zdając sobie z tego sprawy, w czasie kilku sekund wydajemy osądy. W sprzedaży takie procesy zachodzą codziennie w nieskończonych ilościach, dlatego przyjrzyjmy się dwóm popularnym efektom związanym z poznawaniem nowych osób i rzeczy.

Czytaj więcej

Ambiwertyzm ‑ recepta na sprzedażowy sukces?

AS_28_72.jpg

W sprzedaży cały czas poszukujemy Świętego Graala. Próbujemy dociec, jakie postawy i kompetencje wpływają na zwiększenie skuteczności handlowca. Jednym z takich pytań jest odwieczny dylemat: introwertyk czy ekstrawertyk? Czy któraś z tych cech osobowości predysponuje do bycia lepszym sprzedawcą? Wiele osób zapomina, że pomiędzy tymi skrajnościami kryje się postawa najbardziej umiarkowana, ambiwertyzm. Czy to odpowiedź, której tak długo poszukiwaliśmy?

Czytaj więcej

Jak motywować samego siebie?

As_28_68.jpg

Indywidualne pokłady motywacji może w sobie odnaleźć każdy. Bardzo ważne jest, aby wcześniej uświadomić sobie, co popycha nas do działania, a co sprawia, że odwlekamy realizację swoich celów. Jak to zrobić i w jaki sposób przejść od słów do czynów?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama