Rynek pracy, zwłaszcza teraz, to papierek lakmusowy gospodarki. Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować niezwykłą wręcz dynamikę zachodzących na nim zmian, które w okresie pandemii COVID-19 jeszcze przyspieszyły. Te ostatnie i niespodziewane wymusiły na królujących na nim dotychczas pracownikach, szybką reakcję i refleksję, dotyczącą umiejętności, które są obecnie niezbędne do utrzymania dotychczasowego zatrudnienia i dalszego rozwoju oraz umacniania własnej pozycji. W jakie umiejętności należy zatem inwestować obecnie, by zachować i stale wzmacniać swoją pozycję na rynku?

W rozwój jakich umiejętności zainwestować, by być konkurencyjnym na zmieniającym się dynamicznie rynku?

Wielu ekspertów dzieli się swoją wiedzą i przewidywaniami w tym obszarze, między wierszami dając jednocześnie do zrozumienia zatrudnionym, że największa transformacja, jaka teraz zachodzi, nie dotyczy stricte samych umiejętności, choć i ich katalog ulega właśnie modyfikacji, ale przede wszystkim nastawienia samych pracowników – samodzielnego zadbania o swoją przyszłość i otwarcia się na zmiany, które nazwać możemy już teraz stałym elementem zawodowej rzeczywistości. Kreatywność, adaptowalność, radzenie sobie ze zmianą oraz w trudnych (często stresujących) sytuacjach, nieustanne uczenie się, umiejętności technologiczne, analityczne oraz ludzkie – empatia, komunikatywność, sprawność w nawiązywaniu i budowaniu relacji, umiejętność współpracy, inteligencja emocjonalna czy perswazja są obecnie i będą nadal tymi najbardziej pożądanymi umiejętnościami. Do katalogu tego jednak należy dodać element nadrzędny – zmianę sposobu myślenia o swojej pozycji, otaczającej nas rzeczywistości, świadomość konieczności uczenia się przez całe życie oraz stałego podnoszenia własnych kwalifikacji, a także otwarcie się na nieoczywiste rozwiązania.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Co Cię motywuje?

Co Cię motywuje?

Wiele osób nieustannie poszukuje motywacji rozumianej jako bodziec do tego, by zabrać się do pracy czy zmienić coś w swoim życiu. Handlowcy często proszą o motywacyjnego kopniaka czy też inną zachętę, która sprawi, że podwoją swoje wysiłki, by zrealizować cel. Pracownicy proszą o podwyżkę, która ma ich zmotywować, szefowie też twierdzą, że jednym z najlepszych czynników motywacyjnych są pieniądze. Niestety takie myślenie to błąd. Dlaczego?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 36/2021

Dlaczego nie warto być handlowcem?

Pierwotnie ten artykuł miał nosić tytuł: „5 powodów, dla których nie warto być handlowcem”. Albo „Cienie pracy handlowca.” Wypisałem nawet listę punktów, które chcę rozwinąć i wyszło mi, że całe wydanie „Asa Sprzedaży” nie pomieściłoby mojego punktu widzenia na temat pracy, którą wykonujemy. Nie mam co liczyć na wydanie książkowe, dlatego przed tobą słodko-gorzki artykuł o realiach pracy handlowca. Zaraz, zaraz – czyli twojej. Tak, mam nadzieję, że będzie jak najmniej o tobie. Z pewnością w czasie lektury nieraz pomyślisz: „a to o mnie” lub „skąd ten gość się urwał?”. Jeśli tak pomyślisz, to znak, że trafiłem w sedno i praca handlowca nie jest ci obca.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.