Indywidualne pokłady motywacji może w sobie odnaleźć każdy. Bardzo ważne jest, aby wcześniej uświadomić sobie, co popycha nas do działania, a co sprawia, że odwlekamy realizację swoich celów. Jak to zrobić i w jaki sposób przejść od słów do czynów?

Zanim przejdziemy do tematu automotywacji i tego, jak z nią pracować, musisz uściślić, co tak naprawdę cię motywuje, co przeszkadza w osiąganiu sukcesu, jakie cele sobie stawiasz, jakie masz nawyki? Motywować mogą między innymi: pieniądze, rodzina, dążenie do szczęścia, dobra materialne czy chęć rozwoju osobistego. Na początek odpowiedz sobie szczerze: Co chcesz osiągnąć? Jaki masz cel? Co powoduje, że go nie realizujesz?

Automotywacja to proces dynamiczny, na który składa się 5 obszarów:

  • myślenie sprzyjające motywacji;
  • właściwie postawione cele;
  • umiejętność kontrolowania emocji;
  • umiejętność zmiany otoczenia;
  • umiejętność korzystania z własnych kompetencji.

Myślenie sprzyjające motywacji

To kluczowy element w dążeniu do celu i osiąganiu sukcesu. To, jak myślisz o danej czynności, determinuje sposób, w jaki zamieniasz te myśli na czyny. Zastanów się, czy twoje przekonania na dany temat cię wspierają, czy powodują, że odczuwasz dreszczyk podniecenia? Czy wręcz przeciwnie – blokują cię, a w głowie słyszysz głos wewnętrznego krytyka?

Weź pod uwagę 3 najmocniejsze przekonania i wypisz, jakie towarzyszą im myśli. Następnie dopisz po 5 konkretnych potwierdzeń takich myśli, które cię w nich utwierdzają. Przykładem będzie „chcę schudnąć”. Masz poczucie, że jesteś zdeterminowany, by je pogłębić. Znajdź 5 potwierdzeń ze swojego dotychczasowego życia, kiedy udało ci się być konsekwentnym i zdeterminowanym.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Ambiwertyzm ‑ recepta na sprzedażowy sukces?

AS_28_72.jpg

W sprzedaży cały czas poszukujemy Świętego Graala. Próbujemy dociec, jakie postawy i kompetencje wpływają na zwiększenie skuteczności handlowca. Jednym z takich pytań jest odwieczny dylemat: introwertyk czy ekstrawertyk? Czy któraś z tych cech osobowości predysponuje do bycia lepszym sprzedawcą? Wiele osób zapomina, że pomiędzy tymi skrajnościami kryje się postawa najbardziej umiarkowana, ambiwertyzm. Czy to odpowiedź, której tak długo poszukiwaliśmy?

Czytaj więcej

„Mamy to!”. Czy spontaniczność pomaga w sprzedaży?

AS_28_65.jpg

Czy zdarzyło ci się wyjść z ważnego spotkania z dziwnym uczuciem i krążącą w głowie myślą: „Czy przypadkiem nie przesadziłem z tą spontanicznością?”, „Czy moje zachowanie i reakcje nie były zbyt spontaniczne, a za mało profesjonalne?”. Jeśli tak, to zapraszam do krótkiego artykułu na ten właśnie temat.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 28/2020

Jak zmieniać swoje nawyki?

Na ścianie w szatni jednego z najlepszych zespołów koszykarskiej ligi NBA wisi cytat: „Gdy wszystko zdaje się nieskuteczne, idę popatrzeć na pracę kamieniarza sto razy uderzającego w skałę, na której nie pojawia się nawet drobna rysa. Ale za sto pierwszym uderzeniem kamień pęka na dwoje, a ja wiem, że nie ostatni cios to sprawił, lecz wszystkie, które nastąpiły przed nim”. To według mnie bardzo obrazowa definicja nawyku. Nawyku, czyli czynności, którą wykonujemy w sposób powtarzalny, wręcz automatycznie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama