Indywidualne pokłady motywacji może w sobie odnaleźć każdy. Bardzo ważne jest, aby wcześniej uświadomić sobie, co popycha nas do działania, a co sprawia, że odwlekamy realizację swoich celów. Jak to zrobić i w jaki sposób przejść od słów do czynów?

Zanim przejdziemy do tematu automotywacji i tego, jak z nią pracować, musisz uściślić, co tak naprawdę cię motywuje, co przeszkadza w osiąganiu sukcesu, jakie cele sobie stawiasz, jakie masz nawyki? Motywować mogą między innymi: pieniądze, rodzina, dążenie do szczęścia, dobra materialne czy chęć rozwoju osobistego. Na początek odpowiedz sobie szczerze: Co chcesz osiągnąć? Jaki masz cel? Co powoduje, że go nie realizujesz?

Automotywacja to proces dynamiczny, na który składa się 5 obszarów:

  • myślenie sprzyjające motywacji;
  • właściwie postawione cele;
  • umiejętność kontrolowania emocji;
  • umiejętność zmiany otoczenia;
  • umiejętność korzystania z własnych kompetencji.

Myślenie sprzyjające motywacji

To kluczowy element w dążeniu do celu i osiąganiu sukcesu. To, jak myślisz o danej czynności, determinuje sposób, w jaki zamieniasz te myśli na czyny. Zastanów się, czy twoje przekonania na dany temat cię wspierają, czy powodują, że odczuwasz dreszczyk podniecenia? Czy wręcz przeciwnie – blokują cię, a w głowie słyszysz głos wewnętrznego krytyka?

Weź pod uwagę 3 najmocniejsze przekonania i wypisz, jakie towarzyszą im myśli. Następnie dopisz po 5 konkretnych potwierdzeń takich myśli, które cię w nich utwierdzają. Przykładem będzie „chcę schudnąć”. Masz poczucie, że jesteś zdeterminowany, by je pogłębić. Znajdź 5 potwierdzeń ze swojego dotychczasowego życia, kiedy udało ci się być konsekwentnym i zdeterminowanym.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

W rozwój jakich umiejętności zainwestować, by być konkurencyjnym na zmieniającym się dynamicznie rynku?

AS_29_71.jpg

Rynek pracy, zwłaszcza teraz, to papierek lakmusowy gospodarki. Przez ostatnie lata mogliśmy obserwować niezwykłą wręcz dynamikę zachodzących na nim zmian, które w okresie pandemii COVID-19 jeszcze przyspieszyły. Te ostatnie i niespodziewane wymusiły na królujących na nim dotychczas pracownikach, szybką reakcję i refleksję, dotyczącą umiejętności, które są obecnie niezbędne do utrzymania dotychczasowego zatrudnienia i dalszego rozwoju oraz umacniania własnej pozycji. W jakie umiejętności należy zatem inwestować obecnie, by zachować i stale wzmacniać swoją pozycję na rynku?

Czytaj więcej

Efekt aureoli i efekt diabelski w sprzedaży

AS_29_66.jpg

Czy tego chcemy, czy nie, nie możemy przestać myśleć. Bardzo często, nie zdając sobie z tego sprawy, w czasie kilku sekund wydajemy osądy. W sprzedaży takie procesy zachodzą codziennie w nieskończonych ilościach, dlatego przyjrzyjmy się dwóm popularnym efektom związanym z poznawaniem nowych osób i rzeczy.

Czytaj więcej

Ambiwertyzm ‑ recepta na sprzedażowy sukces?

AS_28_72.jpg

W sprzedaży cały czas poszukujemy Świętego Graala. Próbujemy dociec, jakie postawy i kompetencje wpływają na zwiększenie skuteczności handlowca. Jednym z takich pytań jest odwieczny dylemat: introwertyk czy ekstrawertyk? Czy któraś z tych cech osobowości predysponuje do bycia lepszym sprzedawcą? Wiele osób zapomina, że pomiędzy tymi skrajnościami kryje się postawa najbardziej umiarkowana, ambiwertyzm. Czy to odpowiedź, której tak długo poszukiwaliśmy?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama