Indywidualne pokłady motywacji może w sobie odnaleźć każdy. Bardzo ważne jest, aby wcześniej uświadomić sobie, co popycha nas do działania, a co sprawia, że odwlekamy realizację swoich celów. Jak to zrobić i w jaki sposób przejść od słów do czynów?

Jak motywować samego siebie?

Zanim przejdziemy do tematu automotywacji i tego, jak z nią pracować, musisz uściślić, co tak naprawdę cię motywuje, co przeszkadza w osiąganiu sukcesu, jakie cele sobie stawiasz, jakie masz nawyki? Motywować mogą między innymi: pieniądze, rodzina, dążenie do szczęścia, dobra materialne czy chęć rozwoju osobistego. Na początek odpowiedz sobie szczerze: Co chcesz osiągnąć? Jaki masz cel? Co powoduje, że go nie realizujesz?

Automotywacja to proces dynamiczny, na który składa się 5 obszarów:

  • myślenie sprzyjające motywacji;
  • właściwie postawione cele;
  • umiejętność kontrolowania emocji;
  • umiejętność zmiany otoczenia;
  • umiejętność korzystania z własnych kompetencji.

Myślenie sprzyjające motywacji

To kluczowy element w dążeniu do celu i osiąganiu sukcesu. To, jak myślisz o danej czynności, determinuje sposób, w jaki zamieniasz te myśli na czyny. Zastanów się, czy twoje przekonania na dany temat cię wspierają, czy powodują, że odczuwasz dreszczyk podniecenia? Czy wręcz przeciwnie – blokują cię, a w głowie słyszysz głos wewnętrznego krytyka?

Weź pod uwagę 3 najmocniejsze przekonania i wypisz, jakie towarzyszą im myśli. Następnie dopisz po 5 konkretnych potwierdzeń takich myśli, które cię w nich utwierdzają. Przykładem będzie „chcę schudnąć”. Masz poczucie, że jesteś zdeterminowany, by je pogłębić. Znajdź 5 potwierdzeń ze swojego dotychczasowego życia, kiedy udało ci się być konsekwentnym i zdeterminowanym.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Sprzedaż bez szewskiej pasji

Sprzedaż bez szewskiej pasji

W każdym zawodzie nerwy i agresja są rzeczą niepożądaną, ale w sprzedaży mogą one zepsuć szczególnie wiele. Jednocześnie to właśnie tu okazji do utarczek jest wyjątkowo dużo.

Czytaj więcej

Pewności siebie można się nauczyć!

Pewności siebie można się nauczyć!

Niektóre cechy charakteru i umiejętności są uniwersalne dla każdego biznesu i każdej branży. Jedną z nich jest pewność siebie, bo chyba nie ma nikogo, kto by zaprzeczył, że efektywny lider, sprzedawca czy trener powinien być pewny siebie. Nikt z nas jednak z pewnością siebie się nie rodzi, a dopiero ją wykształca. Jak to zrobić?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.